אלו הם הספורטאים הפראלימפיים המצטיינים לשנת 2021

לספורטאית השנה נבחרה מורן סמואל ולאור ההישגים המיוחדים של השחיינים, מארק מליאר ועמי דדאון, הוחלט באופן חריג לחלק את פרס ספורטאי השנה בין שניהם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הוועד הפראלימפי הכריז אתמול (שלישי) על הספורטאים המצטיינים לשנת 2021 בטקס וירטואלי. בחירת הספורטאים המצטיינים נעשתה בהמלצת מנהלת הספורט ההישגי, בהתאם לתוצאות והקריטריונים, ואושרה על ידי הנהלת הוועד הפראלימפי.

מורן סמואל | צילום: לילך וייס

לספורטאי הצעיר המצטיין של שנת 2021 נבחר אסף יסעור, שזכה במדליית זהב באליפות העולם בטאקוונדו שהתקיימה בחודש שעבר בטורקיה. למאמן השנה נבחר יעקב ביננסון, מאמן נבחרת השחייה, שחניכיו חזרו מהמשחקים בטוקיו עם 8 מדליות פראלימפיות, 6 זהב, 1 כסף, 1 ארד, ועם שלל מדליות מאליפות אירופה. פרס על הישג יוצא דופן הוענק לשחיין איאד שלבי, שזכה בשתי מדליות זהב ועשה היסטוריה בבריכה בטוקיו – איאד הוא הישראלי-מוסלמי הראשון שזכה במדליה במשחקים האולימפיים והפראלימפיים.

יעקב ביננסון | צילום: קרן איזיקסון

ספורטאית השנה היא מורן סמואל, חותרת בסירת יחיד, זוכת מדלית הכסף במשחקים הפראלימפים בטוקיו. לאור ההישגים המיוחדים והמרשימים של שני השחיינים, מארק מליאר ועמי דדאון, הוחלט באופן חריג לחלק את פרס ספורטאי השנה בין שני הספורטאים. מארק מליאר, זכה ב-2 מדליות זהב, ומדלית ארד, שבר שיאי עולם במשחקים הפראלימפיים בטוקיו, וזכה במדליית זהב, 2 מדליות כסף, ואחת ארד באליפות אירופה. עמי דדאון, זכה ב-2 מדליות זהב, שיא עולם ומדליית כסף במשחקים בטוקיו ובשלוש מדליות זהב ואחת כסף באליפות אירופה.

מארק מליאר | צילום: קרן איזיקסון

במהלך הטקס הוירטואלי צוינה גם הפרידה של השנה – מהקלע דורון שזירי, שביקש לפרוש בתום המשחקים בטוקיו, אחרי 30 שנה של פעילות תחרותית, במהלכן השתתף ב-8 משחקים פראלימפיים וזכה ב 8 מדליות פראלימפיות.

עמי דדאון | צילום: קרן איזיקסון

יו"ר הועד הפראלימפי אלי בירנבאום הודה לשזירי ואמר: "מדובר בספורטאי שהוא מופת והשראה עבור רבים", ולגיא סטריק מאמנו, שליווה אותו למעלה מ20 שנה, אמר: "דורון וגיא הבאתם לנו רגעים רבים של נחת וכבוד. אני גאה בהישגים מטוקיו, ובהישגים בתחרויות בארץ ובעולם, ואני מבטיח שנעשה הכל על מנת לאפשר לכל הסגלים להתאמן ולהתכונן לפריז וללוס אנג'לס, בצורה הטובה ביותר".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג