אלופת אפריקה ב-10,000 מ' הושעתה על שימוש בחומרים אסורים

הרצה הקנייתית אליס אפרוט, שזכתה בתואר היבשתי וגם סיימה רביעית במשחקים האולימפיים בריו ובאליפות העולם בלונדון, נתפסה על שימוש בתרופה לטרוזול והיא האחרונה ברשימת האתלטים הקנייתים שנתפסו בחודשים האחרונים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אליס אפרוט באליפות אפריקה 2018 | צילום: ויקימדיה

עוד מקרה סימום בריצות המרחקים. הרצה הקנייתית אליס אפרוט, מי שסיימה במקום הרביעי בריצת 10,000 במשחקים האולימפיים בריו 2016 ואלופת אפריקה בריצה לאותו מרחק באותה שנה, נתפסה על שימוש בחומרים אסורים והושעתה באופן מיידי על ידי הסוכנות הקנייתית למניעת סימום.

אפרוט נמצאה חיובית בבדיקת סימום שנערכה לה כבר בחודש יוני האחרון, כשהחומר שהתגלה בדגימת השתן שלה הוא תוצר פירוק של התרופה – לטרוזול, תרופה מוכרת לטיפול בסרטן השד (בשמה המקצועי – Letrozole Metabolite Bis-(4- Cyanophenyl) Methanol).

מדובר בתרופה שנמצאת ברשימת החומרים האסורים בקטגוריה S4, הידועה בשם: הורמונים ומודולטורים מטבוליים – קבוצה שהאיסור על השימוש בחומרים שנכללים בה מתייחס הן לתחרויות והן לבדיקות מחוץ לתחרות. קבוצת חומרים זו, בשונה מקבוצות אחרות לדוגמה: חומרים אנאבוליים, חומרים ממריצים, חומרים משתנים, מכילה תרופות שמשמשות לטיפול בסרטן השד, בסוכרת, בבעיות פוריות בנשים ובתסמונת השחלה הפוליציסטית (ריבוי ציסטות בשחלה).

התרופה לטרוזול. ברשימת החומרים האסורים בספורט | צילום: Shutterstock

אפרוט זכורה כמי שבריצת ה-10,000 במשחקים האולימפיים בריו פתחה בקצב מסחרר וסייעה רבות לכך שהתוצאות בריצה זו היו מהירות במיוחד, אולם לבסוף נותרה מחוץ לפודיום. גם באליפות העולם שנה לאחר מכן בלונדון סיימה במקום הרביעי. לכך, ניתן להוסיף שתי מדליות באליפות היבשתית ב-10,000 (זהב ב-2016 וכסף ב-2018).

הפרסום לגבי השעייתה של אפרוט הגיע די במקרה. הוועדה הקנייתית למניעת סימום מפרסמת באופן תקופתי את רשימת המושעים על עבירות שונות, ושמה של אפרוט הופיע שם כעת ללא פרסום קודם על תפיסתה. הבדיקה כאמור נעשתה כבר ביוני, אולם רק כעת הדבר נודע. רשימת הנתפסים החדשה מונה 20 ספורטאיות וספורטאים, מהם 15 אתלטים.

לאחרונה, קניה עמדה בפני סכנת השעיה גורפת בשל ריבוי מקרי הסימום שהתגלו תוך תקופה קצרה (סך של 54 אתלטיות ואתלטים בכל שנת 2022!), כולל כמה מהבכירים בריצות הארוכות ובכלל. לעת עתה, קניה ניצלה מהשעיה זו לאחר שהצהירה על ניקוי אורוות כולל ומשתפת פעולה עם איגוד האתלטיקה העולמי ו-WADA, הוועדה העולמית למניעת סימום. נראה כי ההשעיות האחרונות, ואליס אפרוט ביניהן, הן חלק מאותו ניקוי אורוות מדובר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג