אלופי הטריאתלון בעולם במשבר

אליסטר בראונלי מסיים במקום 40 בתחרות סבב אליפות העולם בטריאתלון שהתקיימה בקיטזבואל, הונגריה. חבייר גומז ממשיך להראות עלינות ובנשים אמה מופט ממשיכה להוביל בדרוג אך המנצחת של התחרות היא הקנדית פאולה פינדליי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אליסטר בראונלי מסיים במקום 40 בתחרות סבב אליפות העולם בטריאתלון שהתקיימה בקיטזבואל, הונגריה. חבייר גומז ממשיך להראות עלינות ובנשים אמה מופט ממשיכה להוביל בדרוג אך המנצחת של התחרות היא הקנדית פאולה פינדליי

מאת:ניר רייכמן

לא ברור מה קורה בצמרת הטריאתלון בעולם, אלופי העולם שבשלב זה אשתקד כבר הבטיחו כמעט סופית את האליפות מגמגמים ולא מצליחים לשחזר את יכולתם.


חבייר גומז ממשיך להראות עליונות / צילום: ITU

תחרות סבב אליפות העולם בקיטזבואל, היתה ההזדמנות האחרונה של המתחרים לצבור ניקוד לקראת גמר הסבב שיערך בעוד כ-חודש בבודפשט שבהונגריה. חבייר גומז ממשיך להראות עליונות על יתר המתחרים למרות שהגיע שני אחרי סטויארט הייז הבריטי שהפך לראשון בשנה זו שהצליח לנצח אחרי בריחה משמעותית באופניים. אחריו כאמור סיים חבייר גומז ושלישי האלוף האולימפי יאן פרודנו. אלוף העולם, אליסטר בראונלי, שהתחיל טוב את הריצה קורס פעם שנייה ברציפות ומסיים במקום ה-40.

הדירוג – מצבו של האלוף האולמפי מצוין והוא מוליך בביטחה בראש, כאשר הוא מגדיל את הפער מחבייר גומז, למרות שסיים לפניו, הפער בינהם עומד על 240 נק', יתרון משמעותי לקראת הגמר. שימו לב שהפער גדל בגלל צורת הניקוד הנהוגה בסבב אליפות העולם בה מתחשבים רק ב-4 תחרויות הטובות של כל ספורטאי, כאשר יכולות להיחשב רק 3 תחרויות מאותה יבשת.

גם אצל הנשים המצב צמוד
בנשים מנצחת פאולה פינדליי הקנדית פעם שנייה ברציפות. פינדליי ספורטאית צעירה שככל הנראה תהיה פקטור רציני מאוד בצמרת הטריאתלון העולמי, ומי שחשב שהנצחון בלונדון היה מקרי, קיבל את התשובה. במקום שני סיימה סגנית אלופת העולם שחוזרת לתמונת האליפות ושלישית מסיימת הספורטאית היציבה ביותר בשנה זו, אנדריאה יואיט, שמסיימת תחרות חמישית בין 5 הראשונות.

הדירוג – אלופת העולם מסיימת במקום החמישי ושומרת על המקום הראשון, יכולת כמו שהציגה בשבועות האחרונים לא תספיק לה והיא חייבת שיפור ניכר ביכולת לקראת הגמר. אנדריאה יואיט 49 נק' בלבד מתחת צריכה להקדים את האלופה כדי להחליף איתה מקומות. את המקום השלישי תופסת ליסה נורדן שנמצאת בכושר מצוין, אך רק נס יחזיר אותה לתמונת האליפות.

שיפוט – בטריאתלון לא נהוג לבוא בטענות לשופטים, אך מי שראה תחרות זו לא הבין מדוע ספורטאים עוצרים ל- 15 שניות וממשיכים. בטריאתלון המקצועני קיים עונש stop & go, עונש זה ניתן במספר מקרים כגון זינוק מוקדם, עלייה/ירידה לפני קו עלייה/ירידה מהאופניים. בתחרות הגברים ניתנו 8 עונשים כאלו לאתלטים בינהם אלוף העולם, אליסטר בראונלי והשני לו חבייר גומז, עונש זה ניתן להם לאחר שלא הניחו את הקסדה במקום הנדרש, על הוראה זו החלו להקפיד או אפילו להחמיר רק לאחר אליפות אירופה האחרונה.

אליפות העולם בלוזאן שוויץ
אליפות העולם הראשונה בספרינט טריאתלון תיערך בלוזאן שוויץ. אליפות זאת משכה אליה את מרבית הטריאתלטים הבכירים שנמצאים כעט בהכנות אחרונות לקראת אליפת העולם. בתחרות זו יקחו חלק שני ישראלים, רון דרמון שניצח לפני שבוע וחצי בהונגריה והולך להתחרות שוב עם החזקים בעולם, הפעם במרחק שהוא מכיר היטב. וגילי רייכמן שחזרה למעגל התחרויות בתחרות הסבב האירופאי בתחילת השבוע אחרי שנה של היעדרות, גילי מסיימת במקום ה-21 ומסכמת תחרות סבירה מבחינתה.

כחלק מאירוע זה תתקיים גם אליפות העולם לנבחרות, תחרות שליחים קצרה בהשתתפות 2 נשים ושתי גברים, שנה שעברה תחרות זו הסתיימה בהפתעה מרעישה כשנבחרת שוויץ ניצחה בתחרות צמודה את הנבחרת הפייבוריטית מאוסטרליה.

צילום שער: ITU



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג