איש הברזל באוסטריה בסימן ניפוץ שיאים

המהדורה ה-11 של אירונמן אוסטריה, הנערכת מדי שנה בקרנטן, מארחת 49 מדינות שונות וכ- 2400 מתחרים, מתוכם יעמדו 28 ישראלים שמציבים רף חדש למספר מתחרים ישראלים בתחרות איש ברזל באירופה. אלכס וולפסון בחר שניים בולטים שעשויים לשבור שיא ולהביא גאווה לישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


המהדורה ה-11 של אירונמן אוסטריה, הנערכת מדי שנה בקרנטן, מארחת 49 מדינות שונות וכ- 2400 מתחרים, מתוכם יעמדו 28 ישראלים שמציבים רף חדש למספר מתחרים ישראלים בתחרות איש ברזל באירופה. אלכס וולפסון בחר שניים בולטים שעשויים לשבור שיא ולהביא גאווה לישראל

מאת:אלכס וולפסון


כבר זמן מה אני מסקר את אירועי איש הברזל בעולם, הרבה חברים טובים, המתחרים כתף לכתף באוסטריה, ואני סבור שנראה הרבה שיאים מתנפצים על ידם. הכתבה הבאה תהיה בנימה קצת יותר אישית. אתמקד בשני אנשים מדהימים וספורטאים מזן אחר שהיה לי את הכבוד להתאמן איתם בחודשים האחרונים ואני מאמין שיציגו תוצאות מדהימות אם הכל ילך כשורה.

ליאור זך מאור
ליאור הגיע חזרה לארץ מאוסטרליה לפני כמעט שנתיים, אחרי שסיים תואר בפסיכולוגיית ספורט. נפגשנו לראשונה ברכיבה קבוצתית לפני כשנה וחצי. ליאור הצטרף כמאמן חדש, וכבר אז הגיע עם ציוד מהפכני כמו ה- COMPRESSION TIGHTS ועם תאוריות מאוסטרליה שעד לפני שנה נשמעו פרועות לטריאתלט ישראלי, אבל בימים אלה כמעט כולם מישמים אותם.

לא היה צריך הרבה זמן כדי לקלוט את הכישרון של ליאור על האופניים.

בהתחלה עוד הצלחתי לגרום לו איכשהו לסבול אבל מהר מאד המצב התהפך. אחרי כחצי שנה הפכנו לשותפים לרכיבה ומאז ביצענו את רוב הרכיבות שלנו ביחד בצפון. יצא לנו לרכב עם הרבה טריאתלטים בכירים אבל עד היום לא יצא לי לפגוש אף טריאתלט ישראלי שרוכב ברמה של ליאור. אני אסתכן ואומר שאם הייתה מתקיימת תחרות נג"ש בארץ למרחק קצת יותר ארוך ברור לי שהיה מצליח למצוא מקום על הפודיום.

 

כמה חודשים לפני הישראמן שבו זכה במקום ראשון מבין הישראלים, ואף התגלה גם כשחיין כשרוני אבל תמיד היה קיים אצלו הקושי בריצה. התזונה תמיד הייתה חלק אינטגרלי מהאימונים ולא פעם הופקו לקחים חיוניים לגבי תוכנית התזונה שיושמה מאוחר יותר בישראמן והוכתרה כהצלחה, אותה תוכנית תזונה שהולכת להיות מיושמת היום באוסטריה.

ליאור חמוש בחליפה החדשה של ORCA 3.8 שפותחה בטכנולוגיה מהפכנית וטוען שהוא מרגיש בה יותר מהיר מתמיד, התוכנית היא לשחות בקצב טוב אבל לא מהיר מדי. הרכיבה על האופניים תתבצע עם מד דופק וליאור יודע שהוא רוצה לשמור על הדופק. מהכרות שלי עם ליאור דופק 140 אומר 39 -40 קמ"ש, פחות אכפת לו מזמן הרכיבה אלא יותר לשמור על הדופק.

כדי לשפר את הריצה הוא התאמן חזק מאד בשבועות האחרונים וכמו כן עבר לרוץ עם נעלי Brooks שהוא לא מפסיק לשבח, ומקווה לרוץ כמו בישראמן או יותר מהר. המטרה שלו היא לרדת מה- 10 שעות אבל אם באמת הייתי מאמין לזה כתבה זאת לא הייתה נכתבת.

בשבועיים הקודמים לתחרות בתקופת הטייפר הוא בקושי התאמן, שבועיים לפני כן הוא ביצע שבועיים בעומס גבוה מאד, בהם האימון העצים ביותר כלל: 4 שעות רכיבה ושעתיים ריצה עם גל תיכון. האימון הזה נתן לו הרבה בטחון, ולא היה קשה עבורו אבל הוא מגדיר אותו כאימון שלוקח את היכולת המנטלית לאזורים חדשים. השבוע הקשה ביותר היה לפני 4 שבועות וכלל 8 ק"מ שחייה, 350 ק"מ רכיבה ו- 90 ק"מ ריצה, 21-22 שעות לא קלים בכלל.

גלעד רותם
עם גלעד דיברתי לראשונה בראיון שביצעתי איתו אחרי אירונמן ניס שביצע לפני שנה ובו הוא קבע תוצאה של 9:39, כבר אז היה ברור לי שאני מדבר עם ספורטאי מזן אחר, ואחד האנשים היותר צנועים בספורט. גם אחרי שיחה שניהלתי עם אסף כהן (אלוף הארץ לקב’ גיל בטריאתלון אולימפי) שבה סיפר לי שהוא משלב את האימונים המהירים שלו בתוך האימונים של גלעד והם רצים באותו הקצב (רק שאצל גלעד זה רק חלק מאימון של 20 ק"מ בקצבים הנ"ל) הבנתי שמדובר בכשרון, רק אז עוד לא הבנתי שמדובר על פנומן בתחום.

גלעד ואני נפגשנו לראשונה בתחרות אסא לאקוואתלון שנערכת בין האוניברסיטאות באילת מדי שנה, ושנינו התחרינו תחת הטכניון, במקצה האקוואטלון גלעד הגיע ישר אחרי האלתרמנים בזמן שהוא עוקף מתחרים וותיקים ממקצה העילית כמו עמית פיין.

במקצה שחייה במים פתוחים שכלל 2.5 ק"מ שחייה הוא דורג יפה מאד ועקף את כל השחיינים של נבחרת הטכניון (שנחשבת לאחת הטובות), ובמקצה הריצה ל- 5 ק"מ שוב פעם דורג בראש הטבלה.

כבר אז סיפרתי לגלעד על הרכיבות שלי ושל ליאור בצפון והזמנתי אותו להצטרף, לא עבר הרבה זמן עד שגלעד החליט שהוא מבצע מעבר לצפון ומצטרף אלינו. עד אותו יום שרכבנו ביחד לראשונה אני וליאור סברנו שגלעד הוא שחיין ורץ מדהים אבל היו לנו ספקות לגבי היותו רוכב טוב כי הזמנים שהציג בתוצאות באופניים עד אותו יום היו פשוט טובים אבל לא מטורפים. תמיד שמישהו חדש מצטרף באיזשהו אופן הוא על תקן נבחן, ותוך חצי שעה הבנו עם מי יש לנו עסק.

 

שבוע לפני התחרות בעמק הירדן רכבנו עם גלעד על מסלול התחרות ועוד פעם נוכחנו לדעת שגלעד הרבה יותר חזק ממה שחשבנו וכבר אז לא היה לנו את הספק שהוא יקח את התחרות בעמק הירדן, פשוט לא ידענו שהפער יהיה כה אדיר. באותם ימים ליאור ניסה לשכנע אותי שגלעד יכול לעשות את ה- 9 שעות באוסטריה, ואחרי הרכיבה ההיא בעמק הירדן השתכנעתי סופית.

אחרי שראינו את גלעד באינטרוואלים באיצטדיון וה- 100 בבריכה, ליאור התחיל לשכנע אותי שגלעד ירד את ה- 9 שעות בצורה דרסטית, הייתי מאד ספקן אבל עם כמה שיצא לי להכיר את גלעד ולראות מה הוא מסוגל לעשות התחלתי לבצע את החישובים בראש, לא משנה כמה ניסיתי ועדיין אני מנסה לשחק עם זמני היציאה מהמים לאופניים ולריצה אני מגיע לאותו זמן פרוע שעליו דיבר ליאור, זמן שיציב את ישראל על מפת הברזל, זמן שמאד אפשרי אם הכל ילך כשורה ואני מאד נזהר שלא לכתוב אותו כאן במקרה שגלעד יקרא שורות אלה לפני התחרות. בכל מקרה מדובר בכשרון מדהים ובחור שנמצא פשוט בליגה שונה משלו בתחום איש הברזל בארץ, ליגה שאליה נקווה שיצטרפו צעירים חדשים בשנים הקרובות.

המטרה של גלעד לתחרות היא לשפר את התוצאה הסופית ואת כל אחד מזמני הביניים ביחס לתחרויות אחרות שהוא השתתף בעבר, וכמובן בסופו של דבר להנות מהתחרות, התנאים אמורים להיות יותר מהירים מתחרויות קודמות וגם יותר תומכים מתחרויות שגלעד השתתף בהן עד כה. גלעד מתכוון להתנהל בצורה אחראית ולהצמד לקצבים שקבע עם המאמנים שלו, זהבה שמואלי ואדוארדו פינקלשטיין.

אימון מפתח חשוב שביצע לקראת התחרות היה אימון משולב של רכיבה עצימה וריצה בחוף הים שערך ביחד עם ליאור. שבוע האימונים הקשה ביותר לקראת התחרות כלל 10.5 ק"מ שחייה, 400 ק"מ אופניים ו- 85 ק"מ ריצה. בשבוע האחרון לקראת התחרות האימונים היו קצרים יחסית ולקחו כשעה גג. יום לפני התחרות באוסטריה המתחרים מדווחים על יום בהיר וחם ואקספו מדהים. חברים חדל קשקשת, שמעתם מספיק, גלעד רותם מספר 295, ליאור זך מאור מספר 929, כנסו ל ironmanlive.com ותתחילו לעקוב.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג