אירונמן קנדה

המהדורה ה-27 של אירונמן קנדה, התקיימה השנה בפנטיקטון וממשיכה מסורת ארוכת שנים של ארוע הנחשב לאחד הגדולים והיוקרתיים בענף איש הברזל מאד ומתמיד, ואת הביטוי לכך ניתן לראות בספי הקבלה הנוקשים לתחרות והקושי הרב העומד בפני מתחרים מחו"ל להרשם לתחרות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


המהדורה ה-27 של אירונמן קנדה, התקיימה השנה בפנטיקטון וממשיכה מסורת ארוכת שנים של ארוע הנחשב לאחד הגדולים והיוקרתיים בענף איש הברזל מאד ומתמיד, ואת הביטוי לכך ניתן לראות בספי הקבלה הנוקשים לתחרות והקושי הרב העומד בפני מתחרים מחו"ל להרשם לתחרות

מאת:אלכס וולפסון


השנה על קו הזינוק התייצבו כמה מן אגדות הברזל והטריאתלון בעולם וביניהם תומס היילריגל, מחזיק שיא האופניים בהוואי עד 1996, לותר לדר, שבחיקו נצחונות רבים וביניהם נצחון קטנטן בטריאתלון אילת, לוק בל הצעיר, שמאז הישגיו הבולטים בתחילת דרכו בהוואי לא הצליח לספק שוב פעם את הסחורה ורבים כבר התייאשו ממנו, ג'ורדן ראפ הכשרוני, שהצליח להפתיע לפני שנה וסיים חמישי.


ג'ורדן ראפ / צילום: גראם בארון

מהלך התחרות 
בדיוק כמו בשנה שעברה, מארק ואן אקרן, השחיין מארה"ב, הוביל את השחייה וסיים בפער של כמעט 2 דקות על כמה מן הפייבוריטים בתחרות. מיד אחריו יצא מן המים לוק בל.

תחרות איש הברזל משלבת 3 תחומים, לא מספיק להיות בלתי מנוצח באחד מהם אלא צריך להיות טוב בכולם, וזאת בדיוק המחשבה שעברה למארק ואן אקרן בראש כשלוק בל ביצע את העקיפה בק"מ ה- 30 למסלול האופניים.

מסלול האופניים של אירונמן קנדה מתאפיין בגבעות הרבות שהוא משתרע על פניהן (Rolling hills) ושיאו מגיע לפסגה "Richter Pass". כאן כצפוי, הדבוקות החלו להתפזר בזמן, ואנדי בויצ'רר הצליח לקחת מלוק בל את ההובלה. קרבות צמודים בין המתמודדים הביאו אותם לק"מ ה- 150, בו הצליח ג'ורדן ראפ, שידוע כרוכב כשרוני, לתפוס את המובילים ולפתוח פער של כ- 38 שניות עד לירידה מן האופניים מבל ובויצ'רר. ראפ ירד חזק מאד לריצה והמשיך ללחוץ בזמן שהשדה מאחוריו נלחם והמקומות משתנים מרגע לרגע.

בשלב מסוים לוק בל אזר אומץ, ניסה ללחוץ כדי לצמצם את הפער, בתחילה נראה המהלך מאד מבטיח אבל במהרה הקצב הגבוהה הכניע אותו והשאיר אותו מרוסק לחתיכות כמעט 20 ק"מ לסוף.

הריצה החלקה של ראפ השאירה אותו מחוץ לטווח פגיעה ואת הק"מ האחרונים לסוף עשה בצורה רגועה עם חיוך על פניו. גו'רדן ראפ מוגדר כמתחרה מארה"ב אבל למרבה ההפתעה הוא מתגורר וחי בפנטיקטון קנדה ומסלול הרכיבה של התחרות הוא למעשה מסלול הביתי שלו. כמו כן, היה רגיל לרוץ על מסלול הריצה בטמ"פ של 36 מעלות וללא ספק אלה הגורמים המשמעותיים שהביאו אותו לשלב זה בריצה ובסופו של דבר גרמו לו לסיים ראשון בזמן של 8:25:13 כאשר המתחרה השני מסיים כ- 15 דקות אחריו.

בנשים
יום חלומי עבר על טרזה מייסל כאשר חלפה במים על פני הפייבוריטית לניצחון והמגנה על התואר משנה שעברה, בלינדה גריינג'ר. שחייה של 51 דקות בה הרגישה בודדה, מה שפתח את היום הנפלא והיווה חימום למה שעומד לקרות.

בפסגת "Richter Pass", בלינדה גריינג'ר הייתה 6 וחצי דקות מאחורי מייסל, שכעבור זמן קצר הפעילה את מנועי הסילון כנגד הרוחות האמתניות ששררו באזור והביאה עוד מכה מוחצת לשדה המתחרות, והשאירה את בלינדה גריינגר כ- 12 דקות מאחור. בירידה לריצה העניין כבר נראה כגמור, מייסל עם פער של כ- 15 דקות על אלופת אירונמן קנדה 2008, מרתון של 3:17:52 הספיק לה כדי לסיים ראשונה ולהישאר בודדה על קו הסיום כחצי שעה עד הגעת המתחרה השנייה – בלינדה גריינג'ר.

הספירה לאחור לקראת הוואי ממשיכה
עוד פחות מ- 40 יום עד הארוע לו כולנו מחכים, רוב המקצוענים כבר נמצאים בארה"ב, נורמן סטדלר שוהה לו בסאן דייגו בזמן שכריס מקורמיק וטרנזו בוזונה נמצאים ביחד במחנה אימונים בהוואי לקראת התחרות, שאר המקצוענים בבולדר קולורדו וזה רק עניין של זמן עד שגם הם יגיעו להוואי.

אנדי פוטס התרסק במסלול האופניים
חדשות מצערות מטריאתלון שיקגו, שנערך השבוע בארה"ב, אנדי פוטס התרסק במסלול האופניים ופונה לבית חולים. כמו כן, התרסקה אחת הפייבוריטיות בתחרות, ג'ולי דיבינס, והכל בגלל מסלול שעירב ביחד מקצוענים ומתחרי קבוצות גיל. ככל הנראה, ההתרסקות נגרמה כתוצאה מיכולת שליטה נמוכה על האופניים של כמה ממשתתפי קבוצות הגיל. נקווה שהדבר לא יימנע מאנדי להגיע להוואי מאחר והוא ביסס את עצמו כאחד המתחרים היותר חזקים השנה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג