איפה הכסף?

כן, מרתון טבריה היה הצלחה מקצועית והמארגנים נפרדו מ- 160,000 דולר בכספי זכיות. כן, הפרס לשבירת השיא כנראה יוכפל ל-100 אלף דולר. לא, כספי המדינה לא ימצאו את דרכם אל הספורטאים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כן, מרתון טבריה היה הצלחה מקצועית והמארגנים נפרדו מ- 160,000 דולר בכספי זכיות. כן, הפרס לשבירת השיא כנראה יוכפל ל-100 אלף דולר. לא, כספי המדינה לא ימצאו את דרכם אל הספורטאים

מאת:אילן גולדמן


מסיבת העיתונאים שחתמה את "המרתון המוצלח ביותר שנערך בישראל", כפי ששלמה בן גל, יו"ר איגוד האתלטיקה, כינה את מרתון טבריה, התנהלה בשלווה עד שהגיע תורה של סבטלנה בחמנד, אלופת ישראל הטרייה, לדבר. "תקצבו אותי כדי שאוכל להגשים את חלומי להיות ספורטאית מקצועית", ביקשה בחמנד, "אני מבקשת שהתמיכה תגיע לפני ההישגים, כדי שאוכל להתמקד באימונים".


לקו הסיום הגיעה בחמנד במצב רוח טוב, לא בטוח שהוא נשאר טוב אחרי מסיבת העיתונאים (צילום: זאב שוורץ)


בן גל לא התרגש והסביר שבחמנד "לא תזכה לתקצוב של המדינה עד שהיא לא תקבע קריטריון אולימפי. תקציב איגוד האתלטיקה הוא מצחיק. יש לנו תקציב כמו של מועדון בקפריסין. מגיע לסבטלנה אבל אני לא אגודה. אני מקווה שהיא תעשה קריטריון (אולימפי) ונוכל לעזור לה. התקציב של איגוד האתלטיקה הוא כמו של חנות מכולת".


זהר זימרו – על קו הסיום הוא רצה לנשק את כל העולם


האמת הוטחה בפניהם של כל יושבי החדר: ספורטאים, מאמנים, עיתונאים ואנשי ציבור. זוהר זימרו, אלוף ישראל הטרי שסבל בעבר מאותם קשיים, שמע אותה, וובה בריהון, שסיים שני (לא קבע את הקריטריון ללונדון ומעמדו עלול להתערער) שמע, זוהר עובד, ראש עיריית טבריה, שמע אותה והכי חשוב – יו"ר הטוטו צחי פישביין, הנדבן הראשי בספורט הישראלי, שמע אותה.

וובה בריהון – לפני הזינוק היה אופטימי ומחויך סיים במצב רוח לא טוב שכנראה לא השתפר לאחר ששמע את הדברים במסיבת העיתונאים


"אנחנו מעבירים כסף", אמר פישביין, "זה הוועד האולימפי שלא מעביר אותו. הייתי מצפה שיעבירו יותר כסף לספורטאים. פתחנו קרן במיוחד בשביל הדברים האלה והם התחייבו להעביר את הכסף. בפועל זה לא קורה". בן גל לא נשאר אדיש לביקורת הבלתי מרומזת של נותן החסות וגלגל ההצלה של מרתון טבריה והשיב שהבעיה "היא בתפיסה. אין תכנית חומש, אין שיטתיות".
פישביין המשיך לתקוף. הוא כבר שלח את המכתבים הנחוצים, איים, התראיין בנושא והצהיר שלא יממן "את מוזיאון החוויה האולימפית. יש להם כסף נסתר בקרן אחרת.
הטוטו צריך להשקיע בכספים ולא במוזיאונים".
מעבר לזה, הסביר פישביין, הוא "מחוסר כלים, אין לי אפשרות לנהל את הוועד האולימפי".

וכך נגמרה לה עוד מסיבת עיתונאים של אירוע מוצלח כשהאמת צפה שוב על פני השטח: עם ניצחון במרתון לא הולכים למכולת, בעיקר כי המכולת (איגוד האתלטיקה) בקושי מצליחה לממן את עצמה. סביר להניח שבחמנד לא תגיע לאולימפיאדה למרות שמאמנה נשבע שיש "לה את היכולות". סביר גם להניח שאת הטיפולים בפציעה בברך שהיא הרגישה בטבריה בחמנד תממן בעצמה. היא כבר "עייפה מכתיבת מכתבים".

בתמונה הקטנה- יו"ר הטוטו צחי פישביין



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג