פרויקט לאומי חדש: ערכים אולימפיים בבתי הספר בישראל

הוועד האולימפי ומשרד החינוך סיכמו על שיתוף פעולה למען הטמעת הערכים האולימפיים בקרב תלמידי חטיבות הביניים. 14 בתי ספר ייכנסו לפיילוט הראשוני בתקוה כי אלפים נוספים יצטרפו בהמשך. אולי גם ייצאו מזה אלופים?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אולימפיזם
אולימפיזם

הועד האולימפי בישראל השיק היום פרויקט בשיתוף משרד החינוך בשם "אולימפיזם" אשר נועד להטמיע את הערכים האולימפיים – מצוינות, ידידות, כבוד – בקרב תלמידי בתי ספר. הקרן הבינלאומית של הוועד האולימפי הבינלאומי, "אולימפיק סולידריטי", תומכת בפרויקט שיבוצע על ידי מפקחי החינוך הגופני של משרד החינוך.

הפיילוט יוצא לדרך. טקס ההשקה בתל אביב | צילומים: עמית שיסל

הפיילוט יוצא לדרך. טקס ההשקה בתל אביב | צילומים: עמית שיסל

על פי התוכנית ייצא הפרוייקט לדרך במהלך חודש זה ב-14 חטיבות ביניים וישתתפו בו כ-700 תלמידים. בשנת הלימודים הבאה, השנה האולימפית לקראת ריו 2016, יועצם הפרויקט ויופעל ב-50 בתי ספר וצפויים להשתתף בו כ-2500 ילדים. בעתיד יוצע קורס באולימפיזם בתוכנית הלימודים של כתות י' כקורס בחירה. מדינות רבות מפעילות את תוכנית האולימפיזם, ביניהן: ארה"ב, אוסטרליה, בריטניה, צרפת, ספרד, פורטוגל, סין, קנדה, ברזיל, ניו זילנד ואחרות.

גילי לוסטיג ועופר שמעוני

גילי לוסטיג ועופר שמעוני

על פי הוועד האולימפי הבינלאומי, מדינות המארחות משחקים אולימפיים חייבות להציג בתוכנית האסטרטגית שלהם את הפצת הערכים האולימפיים בתוכנית החינוכית בבתי הספר. לקראת בייג'ינג 2008 נחשפו לאולימפיזם 400 אלף בתי ספר ונחשפו  לפעילות כ-400 מיליון ילדים. לפני משחקי לונדון 2012 נחשפו לפרוייקט למעלה מ-800 אלף תלמידים בכ- 20,500  בתי ספר.

גילי לוסטיג, מנכ"ל הועד האולימפי, שסופר 578 ימים עד ריו 2016, הציג את החזון שלו: "אנחנו רוצים שכל ילד בישראל ייחשף לערכים האולימפיים".

הילה דוידוב ויעל ארד

הילה דוידוב (מימין)  ויעל ארד

עופר שמעוני, מנהל מחלקת החינוך הגופני במשרד החינוך: "אנו שמים בכוונה את המלה חינוך לפני המלה גופני, ועל כן פרויקט זה התאים לנו כמו כפפה ליד. מצוינות זה לא רק ספורט, ואנו מאמינים בחינוך באמצעות ספורט".

יעל ארד, יו"ר ועדת הספורט בועד האולימפי, פנתה אל המורות והמורים שנכחו בהשקה במשרדי הועד האולימפי בהדר יוסף: "אנחנו מבקשים מהמורים להעביר לכל תלמיד את המסר כי אפשר להצליח".

האחראית על הפרויקט מטעם הועד האולימפי, הילה דוידוב: "אנחנו מנסים לחבר את הספורט אל התרבות והחינוך".

מנסים לחבר את הספורט אל התרבות והחינוך

מנסים לחבר את הספורט אל התרבות והחינוך

במסגרת הפרויקט יבקרו התלמידים במוזיאון "החוויה האולימפית" של הועד האולימפי, יקבלו הדרכה מתזונאית וילמדו על ההיסטוריה הישראלית במשחקים האולימפיים.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג