אוונס צ'בט ופרס ג'פצ'ירצ'יר ניצחו בתוצאות מהירות במרתון ולנסיה

צ'בט הקנייתי כמעט והפך לרץ השישי אי פעם שיורד משעתיים ו-3 דקות, פרס צ'פצ'ירצ'יר הפכה לחמישית בכל הזמנים. בוקאיו מלדה הישראלי סיים ב-2:11:34 שע'
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אוונס צ'בט רץ מרתון קנייתי

במקביל לריצת חצי המרתון המטורפת שהסתיימה בשיא עולם מדהים בולנסיה, התקיימה שם במקביל גם ריצת מרתון המיועדת לקצת יותר מ-200 רצי עלית, שנהנו מתנאי מזג אוויר מושלמים לריצה ומאחד המסלולים המהירים בעולם.

ניצחון מפתיע. אוונס צ'בט | צילום: Chmee2

בריצת המרתון לגברים דיברו הרבה על שני אתיופים, בירהנו לגסה שהוא רץ המרתון השלישי בכל הזמנים ולליסה דסיסה שהוא אלוף העולם שבדרך כלל לא משתתף במרתונים במסלולים מהירים עם מכתיבי קצב. דסיסה באמת לא הצליח להישאר עם הדבוקה המובילה כבר בשלב מוקדם, ולגסה מצא את עצמו בקילומטרים המכריעים עם עוד ארבעה קנייתים, אלא שבהמשך הדבוקה הזו הצטמצמה ומבין הקנייתים נותרו לצדו של לגסה אוואנס צ'בט (עם שיא אישי של 2:05:00 שע') ערב המרתון הזה ולורנס צ'רונו.

באופן מפתיע, שני קילומטרים לסיום לגסה נותר מאחור והשאיר את המאבק בין שני הקנייתים שידעו שכל אחד מהם ישפר משמעותית את שיאו האישי. בסופו של דבר זה היה צ'בט שהצליח ללחוץ אחרון על הדוושה ולדהור לניצחון מרשים בזמן מצוין של 2:03:00 שע'. למעשה הוא פספס בשנייה את ההזדמנות להפוך לרץ השישי בהיסטוריה שיורד משעתיים ושלוש דקות, אבל התוצאה בכל מקרה הפכה אותו לרץ השישי בכל הזמנים. בנוסף הוא גם שיפר ב-51 שנות את שיא המסלול בולנסיה.

לורנס צ'רונו סיים 4 שניות בלבד אחריו ובכך הפך לרץ המרתון השביעי בכל הזמנים. לגסה שהחזיק עד הבוקר בתוצאת השנה בעולם (ממרתון טוקיו) סיים במקום השלישי בזמן של 2:03:16 שע' שאיטי ב-28 שניות משיאו האישי שנקבע בברלין.

פתח בקצב מטורף, סיים בתוצאה מכובדת. בוקאיו מלדה

שני ישראלים השתתפו במרתון לגברים. ימר גטהון שקיווה לשפר את שיאו האישי שעומד על 2:09:51 שע' פרש מהמרתון באמצע הדרך. בוקאיו מלדה התמודד עם המרחק הזה בפעם הראשונה בחייו. הוא פתח בקצב מטורף ומהיר יותר מקצב השיא הישראלי של מארו טפרי ואחרי חצי המרחק זה היה קצב מהיר יותר משעתיים ו-7 דקות במרתון. אבל החצי השני היה שונה לגמרי וההאטה של מלדה החלה בסביבות הקילומטר ה-25. בכל מקרה הוא הצליח לסיים את המרתון במקום ה-42 בזמן של 2:11:34 שע', שהוא איטי ב-4 שניות מהקריטריון למשחקים האולימפיים. חשוב לזכור שכבר יש חמישה רצים ישראלים אחרים שהיו מהירים יותר מהקריטריון הזה ורק שלושה יוכלו להתחרות בטוקיו.

המרתון לנשים היה לא פחות איכותי מבחינת התוצאה, אולי אפילו יותר. זה היה קרב בין שתי קנייתיות שבקושי יש להן ניסיון במרחק הזה. פרס ג'פצ'ירצ'יר היתה בסופו של דבר זו שהצליחה לברוח לג'וסלין ג'פקוסגיי שהיתה בעבר שיאנית העולם בחצי המרחק. ג'פצ'ירצ'יר שנעזרה במכתיב קצב חצתה את קו הסיום ב-2:17:16 שע' והפכה למעשה למרתוניסטית החמישית בכל הזמנים. על הדרך היא גם שיפרה ב-29 שניות את תוצאת השנה בעולם של לונה צ'מטאי סלפטר וניפצה את שיא המסלול לנשים בולנסיה. ג'פקוסגיי סיימה שנייה בזמן של 2:18:45 שע'.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג