אובחן עם פוסט טראומה ומארגן מסע רכיבה להגברת המודעות לכלבי שירות

בנצי אלקון היה רוכב ומאמן אופניים, עד ה-PTSD ששינה את חייו. הוא זכה לכלב שירות מדהים שמסייע לו, אך סובל מיחס מפלה בשל היעדר המודעות. יחד עם המרכז לכלבי נחייה הוא יוצא למסע של 4 ימים להגברת המודעות, וגם אתם מוזמנים להצטרף ולתרום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
בנצי אלקון וכלבו לוגו | צילום: פרטי

שמי בנצי אלקון, בן 52 מגדרה. בעברי רוכב כביש ומאמן אופניים וטריאתלון, מוכר בתחום מזה שנים רבות. לאחר זמן רב בו הרמזים היו ברקע, לפני כשלוש וחצי שנים התפרצה אצלי פוסט-טראומה, בעקבות אירועים שונים שעברתי במהלך השירות הצבאי, ואני מוכר כנכה צה"ל.

עם פרוץ ה-PTSD כל העולם שלי התהפך. מאדם פעיל, עובד ונהנה, שקעתי בדיכאון, סגרתי עסק והפסקתי לעבוד. מסוגר ימים שלמים בחדר, לא מסוגל לצאת מהבית. ניתקתי קשר כמעט עם כל מי שהכרתי, לא רציתי שיראו אותי. פחדתי לפגוע באחרים.

החיים פשוט נעצרו. ברגע.

מאז שאובחנתי והוכרתי, אני מנסה כל דרך אפשרית כדי לנסות לחזור לעצמי, לתפקוד כלשהו, לנהל שגרה. לפני כשנה וחצי קיבלתי את לוגו – כלב השירות שלי, דרך המרכז לכלבי נחייה בבית-עובד ובסיוע אגף השיקום במשרד הביטחון, ומאז דברים החלו להשתנות.

לוגו צמוד אליי כל הזמן, נותן לי ביטחון לצאת יותר מהבית, לפגוש אנשים, להיפתח. אני יודע שאם יפרוץ התקף זעם או חרדה – לוגו יהיה שם כדי להרגיע. הוא לידי גם בלילות, כך שגם אם יגיעו הסיוטים הוא יעשה הכל כדי להעיר אותי, להחזיר אותי לקרקע ולמציאות. הוא מספק חיבוק ונחמה, בלי מילים ובלי ציפיות לתמורה.

בתקופה שאנו ביחד, נתקלתי בלא מעט קשיים וסירובים להיכנס עם הכלב למקומות ציבוריים שונים (ממסעדות, מקומות אירוח ועד קופת חולים), והדבר מתסכל מאד, ומוביל פשוט להתקפי זעם ולהסתגרות מחדש. כך נולד הרעיון לצאת למסע רכיבה על אופניים שיעבור בארץ, במטרה להעלות את המודעות בציבור לכלבי שירות וחשיבותם.

גידול והכשרת כלב שירות הינו תהליך ארוך ויקר, התקצוב ממשרד הביטחון הוא חלקי בלבד, והמרכזים נשענים על תרומות כדי להשלים את המימון. לכן אנו מקווים במהלך מסע זה גם לגייס כספים, כדי שבעלי PTSD נוספים יוכלו לקבל את המתנה מאפשרת החיים הזו שנקראת- כלב שירות.

בנצי אלקון. רוכב להגברת המודעות | צילום: פרטי

המסע שנקרא "שותף לקרב" יחל ב-11 במאי, יום חמישי הקרוב, ברכיבה קצרה יחסית של כ-45 ק"מ מבית גוברין לבית הנשיא בירושלים – שם ניפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ונקבל ממנו את ברכת הדרך הרשמית. המסע יימשך בשבוע לאחר מכן, מראשון עד שלישי (16-14 במאי) ויעבור באזור המרכז והדרום. ביום ראשון נצא ממודיעין ונרכב עד דבירה, מרחק של 108 ק"מ, ביום שני מבית עובד לבאר שבע, מרחק של 124 ק"מ וביום השלישי מבאר שבע לירוחם, 96 ק"מ.

במהלך המסע, מלבד הקילומטרים שנעבור ברגליים, ייערכו מפגשים עם נבחרי ציבור שונים, במטרה לרתום אותם לפעול אל מול בתי עסק ומקומות ציבוריים שונים, כדי שיאפשרו כניסה ללא קושי לאנשים כמוני הסובלים מפוסט טראומה ומסתייעים בכלב שירות.

מי שרוצה להצטרף לאחד מקטעי הרכיבה במסע ולעזור לנו להעלות את המודעות לנושא מוזמן להירשם דרך הקישור המצורף . בנוסף, יש לנו קמפיין גיוס במימון המונים וכל תמיכה אפשרית – אם בשיתוף המידע ואם בתרומה תהיה מבורכת!

בנצי אלגון ולוגו | צילום: פרטי

לסיום אני מבקש להודות למרכז לכלבי נחייה בבית עובד על ההירתמות, המאמץ והסיוע המדהימים בכל אספקט כדי שהמסע ייצא לפועל, לאגף השיקום במשרד הביטחון, לחברות ולגופים השונים שתרמו ופרשו חסות על המסע, ותודה מיוחדת ללוגו – שבלעדיו כל זה לא היה קורה.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג