שיא עולם מדהים בחצי מרתון לגברים

קיבווט קנדי הקנייתי הצליח להפתיע את אלוף העולם ג'ייקוב קיפלימו ואת שיאן העולם ב-10 ק"מ רונקס קיפרוטו, וניפץ את שיאו העולמי של ג'פרי קמוורור עם 57:32 דק'. ארבעת הראשונים היו מהירים משיא העולם הקודם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קיבווט קנדי שיאן העולם בחצי מרתון

אם יש תחום מסוים בספורט הסבולת שלא נפגע ממגפת הקורונה, כנראה שמדובר בריצות ארוכות. אחרי חודשים מופלאים שבהם ראינו לא מעט שיאים והישגים מטורפים בתחרויות שאורגנו בהתאם לנהלי הקורונה, הבוקר (ראשון) בולנסיה חזינו ככל הנראה בשיא המרשים מכולם כשקיבווט קנדי הקנייתי הפך לרץ הראשון בהיסטוריה שירד מ-58 דקות בחצי מרתון. אבל זה עוד כלום, קנדי לא רק ניפץ את שיאו העולמי של ג'פרי קמוורור עם 57:32 דק' שזה שיפור של 31 שניות. שלושה רצים נוספים הצליחו לרדת מ-58 דקות (גייקוב קיפלימו, רונקס קיפרוטו ואלכסנדר מוטיסו) – מה שהפך את הריצה הבוקר לאחת הריצות הגדולות בהיסטוריה של מרוצי הכביש בכלל.

יש לו מיליון סיבות לחייך אחרי מרוץ חייב. קיבווט קנדי | צילום מסך

אז כל זה קרה על כבישי ולנסיה שממתגת את עצמה כעיר עם מסלולי הריצה המהירים ביותר, והיום היא מארחת במקביל גם חצי מרתון וגם מרתון המיועדים לרצי עלית בלבד. חצי המרתון הוזנק חצי שעה לפני המרתון שבו הרצים מבצעים שתי הקפות של 21.1 קילומטרים. התנאים היו מושלמים כשהיום היה בהיר וקריר, הרוחות היו קצת חזקות אבל הן היו צדדיות, מה גם שבמרוץ הזה לא מעט מבנים גבוהים שומרים על הרצים מפני הרוחות.

כבר אחרי 5 קילומטרים נותרו בדבוקה המובילה 5 רצים בלבד שרדפו אחרי שני מכתיבי קצב, ובין הרצים המובילים בדבוקה אלוף העולם בחצי מרתון ג'ייקוב קיפלימו מאוגנדה, סגנו הקנייתי קיבווט קנדי ושיאן העולם בריצת כביש ל-10 קילומטרים רונקס קיפרוטו הקנייתי. ובאותה נקודת זמן של המרוץ כשהספליט ל-5 קילומטרים היה 13:37 דק' אפשר היה להבין שכל אחד מהרצים הבכירים כאן מכוון לשיא עולם. כמה שזה היה נכון.

אחרי 10 קילומטרים הספליט היה 27:25 דק' ומעט לאחר מכן שני מכתיבי הקצב סיימו את עבודתם. אבל זה לא מנע ממובילי הדבוקה להמשיך בקצב המטורף ואפילו להגביר אותו ברגע שהבינו שזה הולך להיגמר הרבה יותר מהר ממה שהרבה אנשים חשבו.

שלושה קילומטרים לסיום קיבווט קנדי העביר הילוך ודי הפתיע את הרצים האחרים בדבוקה. המהלך הזה השאיר שני רצים מאחור, היה מהיר מדי גם בשביל רונקס קיפרוטו שהצליח להחזיק מעמד עוד קילומטר בקצב הזה, ורק ג'ייקוב קיפלימו הצליח להגיב למהלך של קיבווט.

כשנותר קילומטר לסיום קיפלימו הצליח לעקוף את קיבווט וזה נראה כמו עוד ניצחון גדול של הרץ מאוגנדה, אבל בכניסה למתחם הסיום של המרוץ קנדי שוב הצליח להפתיע ועקף שוב את קיפלימו בדרך לשיא עולם מדהים, וללא ספק אחד משיאי העולם היותר מרשימים שראינו בשנים האחרונות באתלטיקה ובטח בריצות הארוכות – 57 דקות ו-32 שניות. הוא הקדים את קיפלימו ב-5 שניות כשרונקס קיפרוטו בן ה-20 קבע 57:49 דק' בחצי מרתון הבכורה שלו ואלכסנדר מוטיסו הקנייתי שיפר את שיאו האישי ביותר מדקה כדי לסיים בזמן של 57:59 דק'. אגב פילמון קיפלימו הקנייתי שסיים חמישי עם 58:11 דק' קבע תוצאה שעד היום בבוקר היתה השנייה בכל הזמנים.

בחצי המרתון לנשים מי שנעדרה בסופו של דבר היתה שיאנית העולם ב-5,000 מטרים, לטסנבט גידיי, שהיתה אמורה לרוץ לראשונה בקריירה חצי מרתון אבל לא הצליחה לצאת מאתיופיה בגלל מלחמת אזרחים. אתיופית אחרת שרצה בפעם הראשונה חצי מרתון היתה הכוכבת הגדולה של המסלול גנזבה דיבאבה, שנהנתה מבכורה מצוינת וניצחה בזמן של 1:05:18 שע' כשהיא מקדימה ב-21 שניות את שילה צ'פקרוי הקנייתית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג