סיפור לידתו של הטור דה פראנס

מגלגלי העץ לחוזים של מליונים - טור דה פראנס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מגלגלי העץ לחוזים של מליונים – טור דה פראנס

מאת:נתנאל ים




לפני 100 שנה היו היו 60 רוכבי אופניים אשר כונסו ב – 01.07.1903 ליד בית קפה בפרברי פריז להתחיל תחרות אופניים "אתגרית" – להקיף את מרבית צרפת ב- 6 ימים, סה"כ 2,428 ק"מ, על כבישים שברובם דרכי "כורכר", עם אופנים בעלי הילוך אחד וגלגלי עץ, וצמיגים אשר הדבר הקרוב ביותר לתאר אותם הוא צינורות השקייה


רוכבים בראשית המאה הקודמת

כללי התחרות היו ברורים – הרוכב רוכב לבדו ללא ליווי ללא סיוע טכני, זה ששורד ומגיע ראשון כנראה מנצח.
אורך השלבים נשמע דמיוני גם במונחי הימים האלו
השלב ה – 1 פריז-ליון 467 ק"מ 17:45:13 על ידי מאוריס גארין.
השלב ה- 2 ליון-מארסיי 374 ק"מ 14:28:53 ע"י היפולי אוקוטריי.
השלב ה- 3 מארסיי-טולוז 434 ק"מ 17:55:04 ע"י היפולי אוקוטריי.
השלב ה- 4 טולוז-בורדו 268 ק"מ 8:46:00 צ'רלס לאסר.
השלב ה- 5 בורדו-נאנטס 425 ק"מ 16:26:31 מאוריס גארין.
השלב ה- 6 נאנטס-פאריס 460 ק"מ 18:09:00 מאוריס גארין.
המנצח הכללי היה מאוריס גארין בזמן כולל של 94:33 שעות מהירות ממוצעת של 25.283

ומכאן מעבר חד ……לשנת 2003 "שנת ה- 100" והמהדורה ה- 90 של טור דה פראנסלרגל שנת ה- 100 ה"טור" יעבור בכל אחת מששת הערים "המקוריות" שהיו ב"טור" הראשון, והזינוק הרשמי יהיה מהנקודה בה הוזנק "הטור" הראשון.

לפני שנעבור למפרט הטכני של "הטור", קצת על ההיראכיה של תחרויות הקטעים השונות של האיגוד הבין לאומי לאופניים ה- יו.סי.אי.
בראש תחרויות הרב-יומי – ה"טורים" ניצבים שלושת ה"גראנד-טור" "הלאומיים" = האיטלקי במאי, הצרפתי ביולי, והספרדי באוגוסט/ספטמבר מתחתם נמצאים "ההורס קלאס" (קטיגורית "הסוסים"/הקשים) של שוויץ קאטולוניה, והדופיין הצרפתי מתחתם "טורים" בדרגות קושי מאחד עד שש 2.1 עד 2.6 לבוגרים עילית

כל דרגת קושי מוגדרת בכמה תחומים
מספר הימים, מספר הקבוצות ואיכותן, ניקוד ה-יו.סי.אי למנצחים השונים, כמות ומגוון העליות המקובל, וכמובן החשיפה במדיה.
היהלום לאורך שנים היה "הטור הצרפתי" אשר מבחינת מיקומו הקלנדרי במרכז העונה האירופאית אפשר למרבית הרוכבים להתכונן היטב להופעה בו. ועדיין להתאושש לאליפויות העולם השונות ב"וולודרום" ומרוצי הכביש, והקלאסיקות של הסתיו.
בעבר ה"טורים" השונים שימשו בעיקר זירת התנגשות בין נבחרות לאומיות וקבוצות מקצועניות, והיוו זירת התגוששות לכל ההבדלים הפוליטיים של העולם "הישן". עם כניסת השידורים המסחריים והייחוד של תחרויות אופניים – כאשר "האלילים" חולפים קרוב כל כך וניתנים ממש לנגיעה, החלו גופים מאמצים לתמוך בקבוצות הרוכבים, לממן את קטעי התחרות השונים, ערים על הדרך הבינו את חשיבות הפרסום לתיירות ולעסקים בעיר של הזינוק הסיום ואפילו מעבר התחרויות בתוך העיר קיבל חשיבות כלכלית ופוליטית פנימית.
"הטור" השנה יעמוד בסימן ניסיונו הכמעט וודאי של לאנס אמסטרונג, הרוכב בקבוצת יו.אס.פוסטל (רשות הדואר האמריקאית) להצטרף לשורה בת 5 רוכבים אשר ניצחו את ה"טור" ברציפות 5 פעמים.


יאן אורליך – טור 2001

בפעמים הבאות – "תפריט" הטור, קטעים עיקריים וקשיים צפויים הקבוצות העיקריות "בטור" וחסרונן של האחרות.
בין "הטור" ל"ג'ירו"?
למה לא לאנס?
סיקור השלבים עם התפתחות ה"טור"

קישורים:


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט לימד אותי איך לעמוד על שלי, לעבוד קשה ולהקיף את עצמי באנשים שמעוררים בי השראה". השחיינית מאיה מנדל, בראיון מיוחד ליום האישה




הטוויטר שלנו