משפחת טריאתלון: איך זה שארבעת האחים למשפחת הלר עושים איש ברזל?

איך קורה שמשפחה שלמה מתחרה איש ברזל? ארבעת האחים לבית משפחת הלר משתתפים כבר שנים בטריאתלונים ובתחרויות איש ברזל בארץ ובעולם, ובשישי האחרון שלושה מהם התחרו בישראמן גרמין - עסק משפחתי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
האחים הלר גלית הלר, אריאל הלר, יריב הלר, עדי הלר צילום: אלבום פרטי

בסוף השבוע האחרון השתתפו שלושה מתוך ארבעת האחים לבית משפחת הלר בתחרות איש הברזל של ישראל ישראמן גרמין באילת. שלושתם, דמויות מוכרות בעולם הטריאתלון, התחרו במקצה המלא זה לצד זו ולא בפעם הראשונה. ככל הנראה הם תופעה די יוצאת דופן בעולם איש הברזל, ארבעה אחים שכולם עושים יחד תחרות זה לא משהו שפוגשים בו בכל יום.

האחים הלר

"אנחנו מגיל אפס שוחים יחד. אין ביננו שום תחרות, זה נשמע מוזר אבל יש ביננו רק פירגון" | צילום: אלבום פרטי

"נכנסנו מאוד מאוחר לעולם הטריאתלון"

גלית הלר, 48, אריאל הלר, 47 מהבעלים של קבוצת MYWAY, יריב הלר, 46, מנהל השיווק של נייקי והאח הצעיר עדי הלר, 45, שהיה פצוע ולא השתתף בישראמן גרמין השנה, נכנסו לעולם הספורטיבי עוד בילדותם בקיבוץ בארות יצחק והיו שחיינים, כשאביהם אימן, עודד ודחף אותם לאהבת הספורט. האב, היה גם יושב ראש מועדון השחייה "אליצור" והסבא היה אלוף אירופה באיגרוף כך שללא ספק הספורט זורם בעורקיהם.

כתבות נוספות בנושא
"כל אחד יכול לעשות איש ברזל. גם אולטרה מן, זה רק ארוך יותר, כואב יותר וקשה יותר"
סיפורה המרתק של אנטונינה רזניקוב ושלוש אמירות
סיכום ישראמן גרמין 2016: "זה המסלול הכי קשה שהיה לי, איזה כיף"

"זה התחיל משחייה" מספר לשוונג יריב, "חוץ מאריאל, אף אחד לא היה בענייני ריצות. כולנו נכנסנו מאוד מאוחר לעולם הטריאתלון". מי שמשך אחריו את שלושת האחים להשתתף בתחרות טריאתלון היה עדי, האח הצעיר שבגיל 35 השתתף בתחרות טריאתלון. "חבר שלי נכנס לעולם רכיבות האופניים ואני נכנסתי בעקבותיו ומאופניים עבר לטריאתלון", נזכר עדי, "באחד הטריאתלונים הראשונים שלי בקיסריה פגשתי את אישתי. בטריאתלון הראשון שלי שכרתי אופניים והצטרפנו לטריאתלון צמח", אומר אריאל, "עשיתי את התחרות בלי להתאמן וראיתי שזה כיף אז הצטרפתי לקבוצה בכפר המכביה והתחלתי להתאמן איתם".

"הכניסה שלי לעולם הטריאתלון היתה בעקבות האחים שלי", מספר גלית, "הם נכנסו ראשונים ואני נכנסתי רק אחרי שהילדים גדלו. בהתחלה ביליתי רוב הזמן כמלווה ומעודדת ולאט לאט נכנסתי. הפעם הראשונה שהשתתפתי בתחרות איש ברזל היתה כשנסענו לברצלונה לתחרות של צ'אלנג', שם השתתפתי כחלק משלשה, אני שחיתי כי זה מה שבא לי הכי בקלות בלי ממש להתאמן".

האחים הלר תמונת ילדות

גלית הלר: "אני לא חושבת שעשיתי תחרות איש ברזל שלפחות אחד מהאחים לא היה איתי" | צילום: אלבום פרטי

לא מנסים להתחרות אחד בשני

כל אחד מהאחים חזר להתאמן ולהתחרות. אריאל הספיק לעשות 11 תחרויות איש ברזל וגם תחרות אולטרה מן, אותה הוא מתכנן להביא לישראל בפברואר 2017. לתחרות איש הברזל הגיע אריאל בעקבות הבטחה שנתן לעצמו במהלך מלחמת לבנון השנייה. "ב-2006 הייתי עם פלוגת צנחנים בתוך לבנון והחלטתי שאם אני יוצא משם בחיים, אני עושה את האיירונמן. היו לנו 13 הרוגים מהפלוגה וזו היתה פלוגת המילואים עם הכי הרבה הרוגים במלחמת לבנון השנייה. היינו בתוך התופת והחלטתי שאם אני יוצא בחיים, זה מה שאני עושה. יצאתי משם בסוף אוגוסט והתחלתי לחפש היכן להתאמן". אריאל עמד בהבטחתו וביוני 2007 התחרה באיירונמן אוסטריה ומאז כל שנה הוא מתחרה בתחרות איש ברזל. הוא החל לאמן ולאחר שרכש ניסיון בתחרויות גם כמאמן, פתח את קבוצת MYWAY יחד עם המאמן גווין קנינג.

בישראמן גרמין האחרון הגיעה כל משפחת הלר, כולל ההורים והילדים לעודד את יריב, אריאל וגלית. אריאל הגיע במקום השלישי בקטגוריית הגיל שלו ואילו גלית הגיעה במקום השני בקטגוריית גילה. זו לא התחרות הראשונה בה הם משתתפים כולם יחד, גם בשנת 2011 התחרו באיירונמן פרנקפורט שם היו כולם באותה קטגוריית גיל והתחרות הבאה שלהם היא צ'אלנג' רוט בה ישתתפו כל הארבעה יחדיו.

קטע עיתונות על האחים הלר

קטע עיתונות מתחרות אליפות אליצור בשחייה בה גרפו האחים הלר מדליות

איך ההרגשה להגיע לתחרויות יחד עם האחים שלך? אתם גם מתחרים אחד מול השני?
אריאל: "האמת שאני לא מכיר הרגשה אחרת", אומר אריאל, "אנחנו מגיל אפס שוחים יחד. אין ביננו שום תחרות, זה נשמע מוזר אבל יש ביננו רק פירגון. אף אחד מאיתנו לא מנסה להשיג את השני, למרות שיכולים לנסות, אבל הם לא יצליחו להשיג אותי. סתם" צוחק אריאל.

יריב: "זה כייף", אומר יריב, "אף אחד לא מתחרה בשני כי אף אחד לא ממש מתחרה של השני, אריאל חזק ממני בהרבה. אין פה תחרות, אנחנו באים ומעודדים אחד את השני כשנפגשים על המסלול. לא כל כך רציתי לעשות את הישראמן גרמין המלא, אבל בגלל שאריאל עשה, אז כבר הצטרפתי כדי להשלים 'שלשה'. כשעושים את זה שלושה או ארבעה אחים יחד, זה נותן רשת ביטחון. אני יודע שאם תהיה בעיה יהיה מישהו שיעזור לי וגם הידע הקולקטיבי שאספנו בכל התחרויות זה מטורף. תמיד מישהו זורק טיפ וזה מאוד עוזר כי כשעושים תחרות בסדר גודל כזה, אתה רוצה להיות רגוע, זה לא שזה מחסל את הסיכונים אבל זה מאוד עוזר שיש מישהו שמכיר אותך על המסלול וזה מפנה לך הרבה אנרגיות להתעסק בתחרות ולא במסביב. אני מעריך שאם לא הייתי עושה איש ברזל עם האחים שלי, מלכתחילה הייתי נשאר בחצי, אין לי את הזמן להתאמן לאיש ברזל מלא ורק בגלל שזה קטע של כולנו יחד אז בעצם עשיתי איש ברזל מלא".

גלית מוסיפה שבעינייה החלק הכי קשה זה להיות בתחרויות כמעודדת ומסבירה: "כי תמיד אני מאוד דואגת להם ולראות מישהו שעושה תחרות כמו איש ברזל זה מאוד קשה כי נראה שהם מאוד סובלים ובמידה מסויימת קל לי יותר להתחרות איתם מאשר לעמוד מהצד. אני לא חושבת שעשיתי תחרות איש ברזל שלפחות אחד מהאחים לא היה איתי. אני מאמינה שיהיה לי פחות כיף בלעדיהם. עם אריאל גם עשיתי את הטרנס-אלפ ואני לא רואה את עצמי עושה את זה עם מישהו אחר".

האחים הלר רוכבים על אופניים

"כמובן שכשנפגשים בשישי בודקים מי רוכב מתי ואיפה" | צילום: אלבום פרטי

יוצא לכם לעשות אימונים משותפים?
יריב: "אריאל הוא מהבעלים של MYWAY אחת הקבוצות הגדולות בארץ", אז כשיש מחנה אימונים מיוחד, כמו כשאריאל ארגן מסע אופניים לאילת אז הצטרפנו. הערך המוסף שיש בלהתאמן יחד עם האחים, מוסיף עוד פן של כייף".

כשנפגשים בימי שישי מדברים רק על ספורט?
אריאל: "יש לנו נוהל שבכל יום שישי בצהריים, יושבים אצל ההורים בקיבוץ ואוכלים ארוחת צהריים ומן הסתם כל השיחות שלנו מתמקדות בטריאתלונים"..

יריב: "תלוי את מי את שואלת. אנחנו נפגשים כל יום שישי אצל ההורים ובהרבה הזדמנויות אחרות וברור שיוצא לדבר. אנחנו כבר די ותיקים אז בהתחלה דיברנו הרבה מאוד על ספורט אבל לאט לאט נרגעים ומדברים גם על ספרים או סרטים. כמובן שכשנפגשים בשישי בודקים מי רוכב מתי ואיפה".

הילדים גם עוסקים בספורט?
אריאל: "כן, הילדים של כולנו עושים טריאתלונים וכדומה. זה מדבק. ההורים הם דוגמה, אז אם אתה כהורה קורא הרבה ספרים בבית, אז הילדים יקראו הרבה. אם תעשה הרבה ספורט אז הילדים יעשו ספורט, הם מחקים את ההורים שלהם בכל דבר".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג