מרתון שיקגו: גיילן ראפ הוא האמריקאי הראשון מזה 15 שנה שמנצח

מי צריך מכתיבי קצב כשרץ מקומי מנצח באחד מששת המרתונים הגדולים בעולם? כך לפחות חושבים בארצות הברית ואולי צודקים. קימטו וביווט פרשו במהלך הריצה. עוד תוצאה מדהימה לטירונש דיבאבה אצל הנשים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גיילן ראפ מוביל דבוקת רצים במרתון בוסטון 2017
גיילן ראפ מוביל דבוקת רצים במרתון בוסטון 2017

מרתון שיקגו שנחשב לאחד מששת המרתונים הגדולים בעולם (מייג'ורס) התקיים אתמול וסיפק חגיגה גדולה לקהל האמריקאי. הקהל הזה, מסתבר, לא צמא לשיאי עולם או שיאי מסלול כמו בברלין, אלא בעיקר לפטריוטיות. את זה הוא קיבל בגדול, כשגיילן ראפ ניצח את המרתון הזה והפך לאמריקאי הראשון שעושה זאת מ-2002.

גיילן ראפ מוביל את דבוקת הרצים לפני ג'פרי קירוי במרתון בוסטון 2017

אוהב את הריצות הטקטיות. גיילן ראפ | צילום: Trevorwelsh

עוד כתבות בנושא 
אליוד קיפצ'וגה ניצח במרתון ברלין 2017
המובילה במרתון ורשה התמוטטה 800 מטר מקו הסיום 
7 טיפים לתזונה במרתון 

ראפ בן ה-31 מתאמן תחת שרביטו של אלברטו סלזאר ובשיאו כאתלט מסלול זכה במדליית הכסף האולימפית בריצת ה-10,000 מטרים במשחקים האולימפיים בלונדון. בשנה שעברה הוא עשה הסבה לריצת המרתון שנראית בינתיים מוצלחת מאוד. הוא זכה במדליית הארד במשחקים האולימפיים בריו, וסיים במקום השני במרתון בוסטון האחרון בהפרש של 21 שניות מג'פרי קירוי הקנייתי. הפעם הוא התייצב למרתון נוסף שלא מאפשר פייסרים (מכתיבי קצב), מה שהופך אותו לפחות מהיר וליותר טקטי. כנראה שראפ מאוד מתחבר לקונספט הזה.

מרתון שיקגו התקיים בפעם ה-40 עם יותר מ-40 אלף משתתפים וכמיליון צופים לאורך המסלול. כמה טבעי היה שדווקא המהדורה הזאת תסתיים בניצחון אמריקאי. האלוף מהשנה שעברה, אבל קירוי הקנייתי, התקשה יותר מראפ לפתח את המהירות הנכונה אחרי החצי הראשון של הריצה שהיה טקטי. באזור הקילומטרים 36-38 ראפ היה בלתי ניתן לעצירה ופתח את הפער שהוביל אותו בסופו של דבר לניצחון בזמן של 2:09:20 שעות. ראפ הוא כאמור האמריקאי הראשון שמנצח בשיקגו מאז שחאליד קאנוצ'י עשה זאת ב-2002 ואם תרצו ראפ הוא יליד ארצות הברית הראשון שמנצח בשיקגו מאז גרג מאייר ב-1982. ראפ הקדים ב-28 שניות את אבל קירוי, כשברנרד קיפייגו הקנייתי סיים שלישי עם 2:10:23 שע'. שני שמות גדולים שעמדו על קו הזינוק אך לא סיימו את המרתון הם של הקנייתים דניס קימטו (שיאן העולם) וסטנלי ביווט, שפרשו במהלך הריצה. פייסה לילסה האתיופי (סגן האלוף האולימפי) וזרסנאי טדסה האריתראי (שהשתתף בפרוייקט סאב 2 של נייקי) נותרו מחוץ לטופ 10.

הניצחון הזה פתח לאמריקאים את התאבון, והם החלו לפנטז על דאבל ולבנות על רצה נוספת מבית היוצר של סלזאר, ג'ורדן הסאי. ובכל זאת, במרתון לנשים הפייבוריטית העיקרית לניצחון לפני הזינוק היתה טירונש דיבאבה האתיופית, שבמרתול לונדון האחרון שהיה השני שלה בקריירה רצה בזמן מדהים של 2:17:56 שע'. הפעם, ללא מכתיבות קצב, היא היתה קצת פחות מהירה – אבל ממש קצת. דיבאבה ניצחה בתוצאה של 2:18:31 שע' שהיא התוצאה השישית בטיבה בכל הזמנים והשלישית בטיבה ב-2017 אחרי התוצאה שלה עצמה ושל מארי קייטאני במרתון לונדון.

ג'ורדן הסאי רצה אמריקאית למרחקיאם ארוכים

הכוכבת החדשה של סלזאר. ג'ורדן הסאי | צילום: Gr5

ברידגיד קוסגיי הקנייתית סיימה במקום השני בזמן של 2:20:22 שע' אבל עיני האמריקאים היו נשואות לבלונדינית הקטנה, ג'ורדן הסאי, במרתון השני שלה אחרי שבראשון סיימה שלישית בין הנשים בבוסטון עם שיא מרתון בכורה אמריקאי. את חצי המרחק היא עזתה בזמן של 68:50 דק' ועמדה על קצב השיא האמריקאי של דינה קסטור (2:19:36 שע'). בין הקילומטר ה-30 וה-40 היא שילמנה מחיר על פתיחה מהירה והאטה את הקצב. הפער בינה לבין דיבאבה וקוסגיי גדל, אבל היא הצליחה לסיים את הריצה חזק ולעצור את השעון בזמן של 2:20:57 שע', שהפך אותה לאמריקאית השנייה בכל הזמנים בריצת מרתון.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג