מרתון בוסטון ה-122: מה צפוי במרתון המסורתי והוותיק בעולם

יש מהירים ממנו וש יפים ממנו, אבל אין ותיק ובעל מסורת בעידן המודרני כמוהו, אז מה צפוי במרתון בוסטון ה-122
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

המרתון האמריקאי הראשון נוסד ב-1897 בזכות השראה מהמרתון האולימפי ב-1896, כך שהמסלול שלו הוא ללא ספק אחד החשובים בהיסטוריה של הריצה למרחקים ארוכים. זה מסלול שמתחיל מחוץ לעיר ומסתיים במרכזה, ובגלל הרוחות הגביות שמאפיינות אותו הוא לא נחשב למסלול רשמי לקביעת שיאי עולם. ועדיין, זה גם לא המסלול הכי מהיר ויש בו הרב גבעות מתגלגלות שיוצרות עליות קשות במיוחד אחרי 32 ו-34 קילומטרים.

גיילן ראפ מוביל את דבוקת הרצים במרתון בוסטון 2017

מרתון בוסטון החל כאירוע ספורט מקומי, אולם שמו יצא למרחוק והוא הפך לאירוע ספורט בינלאומי מרכזי. לאורך רוב שנות קיום האירוע, ההשתתפות בו היתה חינם, והפרס היחיד שהוענק למנצח היה זר ענפי זית. החל משנות השמונים, כאשר רצים מקצועיים נמנעו מלהגיע למרתון עד שלא יוענקו בו פרסים כספיים, החלו חברות מסחריות להעניק חסות לאירוע. בעקבות כך פרס כספי למנצח הוענק לראשונה רק בשנת 1986.

חלק גדול מהרצים הטובים בעולם, על אחת כמה וכמה הרצים האמריקאים, רוחשים הרבה כבוד למרתון בוסטון ומשתדלים להופיע בו בכל שנה. מספר המשתתפים בו מוגבל ל-30 אלף רצים ולא כל אחד יכול להירשם למרתון הזה. רק רצים בעלי תוצאה מוכחת שעומדים בקריטריון מסוים לפי טבלה יכולים להירשם, ולדוגמה רץ בגיל 40-44 חייב להיות מהיר יותר מ-3:15 שעות כדי שתהיה לו הזכות לרוץ בבוסטון.

בדרך כלל כל מי שניצח במרתון הזה חוזר אליו והשנה יהיו בו 6 אלופי עבר. אצל הגברים הקרב על התואר יהיה ככל הנראה בין ג'פרי קירוי שניצח במרתון בוסטון האחרון וגם האליפות העולם לבין לליסה דסיסה האתיופי (אלוף בוסטון ב-2013 ו-2015), למי ברהנו (אלוף בוסטון ב-2016) וטימראט טולה האתיופי שמחזיק בשיא אישי של 2:04:10. מי שינסה לאיים על כל אלה יהיה גיילן ראפ האמריקאי, שבשנה שעברה סיים שני בבוסטון ולאחר מכן ניצח במרתון שיקגו. ב-2014 מב קפלזיגי האמריקאי שבר בצורת כשהפך לאמריקאי הראשון שניצח בבוסטון מאז 1983, ראפ רוצה ללכת בעקבותיו.

צ פ ו | מדוע המרתון הזה הוא חוויה

אצל הנשים יהיו בבוסטון 10 רצות עם שיאים אישיים טובים מ-2:23 שעות ובראשן עדנה קיפלגאט הקנייתית בת ה-38 שהיה אלופת עולם פעמיים ובשנה שעברה השתתפה לראשונה בבוסטון וגם ניצחה. הפעם יתייצבו מולה יוניס קירווה (סגנית האלופה האולימפית במרתון), אסלפש מרגיה האתיופית (אלופת מרתון לונדון 2016), בוזונש דבה (אלופת מרתון בוסטון 2014) וקרולין רוטיץ' (אלופת מרתון בוסטון 2015). מולן יתייצבו 4 האמריקאיות הטובות ביותר במרתון: שליין פלנגן, דינה קסטור, ג'ורדן הסאי ודזירי לינדן.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג