מקום 9 לזוג הישראלי במרוץ קייפ-אפיק

ענבר וגלי רונן סיימו את מרוץ הקייפ אפיק של דרום אפריקה במקום התשיעי והמכובד בקטגורית הזוגות המעורבים. שנה אחרי שנה, רבים  מרוכבי האופניים המקצועניים ביותר בעולם (1200 רוכבים) מתאספים בדרום אפריקה להתחרות ב"קייפ אפיק". הר שולחן הפראי והמאגי בקייפ טאון דרום אפריקה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ענבר וגלי רונן סיימו את מרוץ הקייפ אפיק של דרום אפריקה במקום התשיעי והמכובד בקטגורית הזוגות המעורבים. שנה אחרי שנה, רבים  מרוכבי האופניים המקצועניים ביותר בעולם (1200 רוכבים) מתאספים בדרום אפריקה להתחרות ב"קייפ אפיק". הר שולחן הפראי והמאגי בקייפ טאון דרום אפריקה

מאת:אופניים


ענבר וגלי רונן הביאו ללא ספק כבוד לענף האופניים הישראלי, כשסיימו את הקייפ אפיק המפרך של דרום אפריקה במקום התשיעי בקטגוריית הזוגות המעורבים. לולא מזל רע בצורת חמישה פנצ’רים רצופים יכלו אולי לסיים את המרוץ במקום טוב יותר שכן את היום השני של התחרות הם סיימו "רק" במקום ה-15 בקטגוריית הזוגות המעורבים כנגד כל הסיכויים. חמישה פנצ’רים בגלגלים עיכבו אותם וגרמו לאיבוד זמן יקר. "חיכינו כמעט 40 דקות בשטח מבלי יכולת להמשיך", סיפרה  ענבר, "ביקשנו מהרוכבים שעקפו אותנו עזרה ולבסוף קיבלנו פינימית והמשכנו הלאה."

שנה אחרי שנה, רבים  מרוכבי האופניים המקצועניים ביותר בעולם (1200 רוכבים) מתאספים בדרום אפריקה להתחרות ב"קייפ אפיק". הר שולחן הפראי והמאגי בקייפ טאון היווה השנה את אחד מהשטחים התחרותיים והקשים ביותר אפילו למתחרים מובילים מהשורה הראשונה. כמה ימים לפני הזינוק פרצה שריפה על ההר שאיימה לשנות את התוכניות ואת תוואי המסלול. לאחר שהשריפה כובתה, הנהלת התחרות החליטה לדבוק במסלול הראשוני שנבנה ולאפשר לרוכבים להתמודד עם תנאי השטח.


ענבר רונן / צילום: עומר לוי

הזוג ענבר וגלי רונן CTC/ELAL שמו לאורך כל המרוץ על מקום גבוה בקטגוריית הזוגות המעורבים. את היום הראשון של המרוץ החלו בנקודת הכינוס בבית הספר היהודי "הרצליה", בקייפ טאון… ובסופו של יום הם סיימו במקום ה-6 מתוך 80 רוכבים. את היום השלישי הם החלו בפיגור של כעשרים דקות ולאורך היום הצליחו לצמצם את הפער כשהגיעו במקום ה-7 והמאוד מכובד אל קו הסיום. "זהו השג מאוד גדול מבחינתנו," התרגשה  ענבר, "היום הייתה לנו תוצאה מצוינת בלי אף תקלה ואנחנו מדורגים במקום ה-10 מבין 62 הזוגות המעורבים. כמובן שגם היום לא היה קל –  סחבנו את האופניים בעליה מסולעת וקשה לאורך חמישה קילומטרים – זה היה מתיש מאוד. הגב שלי כולו תפוס." לאורך העלייה הם פגשו זוג מעורב שהגבר סחב את שני זוגות האופניים על גבו שלו ושל בת זוגו. הרוכבת שלא היה לה הרבה מה לעשות עזרה לענבר וגלי לדחוף את האופניים. איזו אחווה ועזרה הדדית במיטבה גם בקרב מתחרים באותה קטגוריה.

מי ששוחח עם ענבר וגלי דיווח שהם נהנו מכל רגע ולומדים להכיר קשיים שלא הכירו בתחום תחרויות האופניים. "זוהי רמה אחרת של תחרות," הם מתארים "הארגון כאן הוא מדהים, פשוט חשבו על הכל החל מחלוקת מים, ארוחות, סידור האוהלים ומערך רפואי דרך שמירה על זוגות האופניים, צילומים ועד טכנאי אופניים מנוסים, חנויות ציוד. זוהי ממש עיר נודדת, מאורגנת ומסודרת היטב."
 
יום הרכיבה הראשון של הקייפ אפיק היה היום הארוך והקשה ביותר בכל היסטריית מרוץ הקייפ אפיק. המסלול המאתגר ב- Gordon’s Bay הפתיע את כלל הרוכבים – 112 ק"מ של רכיבת שטח מהירה תוך כדי טיפוס של 2700 מטר, עליות ארוכות, קירות טיפוס תלולים וירידות טכניות ומהירות.
 
לאחר מסאג’ים והרפייה במאהל נמשעו בני הזוג הישראלים נרגשים ומותשים ותיארו את היום כאחת מהחוויות הקשות והמדהימות ביותר שחוו אי פעם. "אין דברים כאלה ובשום קנה מידה", סיפרה ענבר "חצינו את קו הסיום בשעה 13:15 לערך והיו זוגות שהגיעו אחרי השעה 18:00 בערב. היה קשה מאוד ומאתגר, נאבקנו על מקומנו עם עוד ארבעה זוגות שקרובים אלינו בדירוג ולבסוף הגענו במקום שישי והמכובד היום ובדירוג הכללי למקום שביעי."

את "הפרולוג" של תחרות האופניים המאתגרת ביותר בעולם, על "הר השולחן" בקייפ טאון בין דרכי עפר מסולעות וסינגלים מהירים פתחו ענבר וגלי בסערה והגיעו במקום השמיני והמכובד מתוך 80 זוגות בקטגוריה של הזוגות המעורבים. זה לא היה פשוט בכלל… הם התעכבו בדרך אחרי רוכבים איטיים יותר בסינגלים ובמהלך הרכיבה נפלה השרשרת של האופניים של ענבר מספר פעמים והיא נאלצה לעצור ולהרכיבה מחדש.  התוצאה הטובה של  היום הראשון, אפשרה  להם לזנק למחרת ביתרון על פני המתחרים האחרים.
————————————————————————————————-
באדיבות מגזין אופניים וטל ארזי 

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"כשמישהו אומר לי שאני לא יכולה לעשות זאת, אני פשוט לא מקשיבה לו", פלורנס גריפית ג'וניור



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי פרק 5
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי פרק 5
21:41
"אין לי מלים - זה היה החלום שלי"
"אין לי מלים - זה היה החלום שלי"
02:09
הפודקאסט של שוונג עם המאמן דן סלפטר
הפודקאסט של שוונג עם המאמן דן סלפטר
30:17
פרויקט ישראמן שלי - פרק 5👑"מה יותר קשה האימונים או התחרות?"
פרויקט ישראמן שלי - פרק 5👑"מה יותר קשה האימונים או התחרות?"
01:51
הפודקאסט של שוונג לסיכום טור דה פראנס 2022
הפודקאסט של שוונג לסיכום טור דה פראנס 2022
01:11:39
היתרונות של היוגה לספורטאים ולרצים
היתרונות של היוגה לספורטאים ולרצים
40:50
פרויקט ישראמן שלי - פרק 4👑"איך המשפחה הגיבה כשהודעתם להם שאתם נרשמים לישראמן?"
פרויקט ישראמן שלי - פרק 4👑"איך המשפחה הגיבה כשהודעתם להם שאתם נרשמים לישראמן?"
01:58
פרויקט ישראמן שלי - פרק 3👑"מתי הפעם הראשונה שהשתתפת בישראמן?"
פרויקט ישראמן שלי - פרק 3👑"מתי הפעם הראשונה שהשתתפת בישראמן?"
02:13
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי פרק 02": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי פרק 02": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21