מכבי חיפה נגד איגוד השחייה: "חוסר תפקוד מוחלט, הם פוגעים בשחיינים"

אחרי שהשחיין מירון חרותי קבע זמן מהיר מהקריטריון האולימפי, אולם התגלה כי התחרות לא מוכרת על ידי ההתאחדות העולמית, יו"ר אגודתו כינסה מסיבת עיתונאים ותקפה: "השחיין התכונן חצי שנה ואותנו לא יידעו, זה בוז כלפי הספורטאים"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הבריכה במכון וינגייט | צילום: Maxim Dupliy, איגוד השחייה

סערה בשחייה הישראלית. נתחיל בחדשות הטובות: מירון חרותי, שחיינה האולימפי של מכבי חיפה, שבר אמש (שבת) את שיאו הישראלי ב-50 מ' חופשי. השיא הישראלי החדש, תוצאה מצוינת של 21.84 שניות, מעניקה מבחינת איכותה ועיתויה, קריטריון A אולימפי לפריז 2024, אשר עומד על 21.96 שניות. חרותי הקדים את הקריטריון ב-0.12 שנ'. תוצאות תחרויות יכולות להיחשב כתחרויות קריטריון לפריז 2024 מאז חודש מרץ האחרון.

אלא שבעקבות מחדל באיגוד השחייה, תוצאתו של חרותי לא תיחשב כקריטריון אולימפי, ותחרות "גביע האיגוד" כולה, שהתקיימה בסוף השבוע האחרון, איננה מוכרת על ידי התאחדות השחייה העולמית כתחרות מאושרת לקביעת קריטריונים אולימפיים. למערכת שוונג נודע כי כחודשיים בלבד לפני "גביע האיגוד", במענה לשאלת צוות האימון במכבי חיפה, אישר יו"ר איגוד השחייה, מיקי חליקה, כי גביע האיגוד מהווה תחרות מאושרת לקביעת קריטריון אולימפי לפריז 2024.

מירון חרותי אחרי שבירת השיא | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

מאז אותה התכתבות, לא הצליח איגוד השחייה לקיים את תנאי התאחדות השחייה הבינ"ל, והתחרות אינה מוכרת כתחרות לקביעת קריטריון. חרותי מצדו, הודיע כבר כי מתכוון להמשיך לשחות מהר מהקריטריון גם בעתיד, ואין בכוונתו לתת להיעדר האישור להסיט אותו מהמסלול לפריז 2024. עם זאת, היום יצאה אגודתו מכבי חיפה במתקפה רבתי נגד איגוד השחייה בנושא. יו"ר מחלקת השחייה והכדורמים של מכבי חיפה, עדי סגל, כינסה מסיבת עיתונאים בזום.

סגל תקפה: "אמש אחרי שהסתיים גביע איגוד תחרות הקריטריונים לתחרויות הכי חשובות השנה, כלו כל הקצים. השחיין מירון חרותי שבר שיא ישראלי ועשה קריטריון אולימפי, אחרי חצי שנה שכולו היה מכוון ליום הספציפי שהיה אתמול. הוא סבל אינסוף התעמרויות חסרות תקדים מצד האיגוד בשנה וחצי האחרונות, ולמרות זאת הוא השחיין השני שקובע את הקריטריון עם התוצאה השנייה בטיבה בעולם ב-50 חופשי. יחד עם זאת, האיגוד מעל בתפקידו כאשר בסיום המשחה האיגוד לא ידע להגיד האם הקריטריון נחשב או לא. הסיבה העיקרית היא חוסר תפקוד מוחלט ובוז כלפי הספורטאים המייצגים את מדינת ישראל. עכשיו האיגוד מנסה לכסות על כל הכשלים שלו ומחפש את השחיין בבעיות משמעת, ומנסים להמשיך להתנכל לו".

עוד הוסיפה: "השחיין מתכונן לקריטריון אולימפי חצי שנה, יש התכתבויות והוכחות לזה ששאלנו האם אפשר יהיה לקבוע קריטריון בגביע האיגוד והתשובה חד משמעית מיו"ר האיגוד בחודש פברואר הייתה שכן בוודאות. במקרה נודע לנו לפני שהתחרות החלה, שאי אפשר לקבוע קריטריון בתחרות בלי שישתתפו בה שחיינים זרים ואז החל מחול שדים. כששאלתי את המנכ"לית היא טענה שהתאחדות השחייה העולמית שלחה מייל בפברואר, אבל אלינו לא העבירו אותו. שחיין מתכונן ולא חושבים לרגע ליידע אותנו שיש אולי מכשול מההתאחות העולמית. וגם אם זה ככה, אז תדאגו להביא שחיינים זרים".

מכבי חיפה | צילום: גיא יחיאלי, באדיבות איגוד השחייה

"ביום שישי הבאתי ספורטאית זרה מהולנד, הייתי צריכה לקבל חתימה מהפדרציה בהולנד כדי שהיא תשתתף, היא באה לשחות, אבל אחרי זה נאמר לנו שהיה צריך עשרה ספורטאים ואחת לא מספיקה. המשך התעללות והתעמרות בשחיין הזה בלי שום סיבה. האיגוד פשוט חוטא למטרה לשמה הוא קיים. זה איגוד שבשנה וחודשיים עזבו בו שני מנכ"לים, אין מנהל מקצועי, רוב הזמן אין מאמן ראשי, יותר מחצי מהעובדים התפטרו, חוסר תפקוד מוחלט. כל זאת בשנה לפני האולימפיאדה. כמי שיושבת בהנהלה, זה חסר תקדים. אם אתם רוצים לשמוע על הנושא המקצועי אתם יכולים לשאול את הוועד האולימפי, הם מדברים על זה כבר חודשים, אבל אתמול זה הגיע לנקודה שהיא מבחינתי אל חזור, לא אתן להמשיך לפגוע בספורטאים שנותנים הכל לטובת מדינת ישראל, זה היה ביזיון מוחלט".

סגל סיימה בטענה להתנכלות פוליטית: "מכבי חיפה היא אלופת המדינה, האגודה הכי חזקה בישראל, שליש מהנבחרת האולימפית היא של מכבי חיפה, זו התנכלות פוליטית לחלוטין כי האיגוד נשלט על ידי הפועל. יש פה כוונה לפגוע בשחייני מכבי, ובפרט במכבי חיפה שהיא הכי חזקה בישראל. בסוף הם פוגעים בתוצאות של הספורט הישראלי".

תגובת איגוד השחייה תובא כשתתקבל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג