מדוע טרנד מרוצי המכשולים כובש את העולם?

הם נראים לפעמים כמו סצנה מ"משחקי הכס", אז למה מרוצי המכשולים כל כך מצליחים, מה כל כך מיוחד בהם והאם הם למעשה עוד שלב בהתפתחות של הריצה והספורט האקטיבי בארץ ובעולם?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מסתבר שכבר לא מספיק לרוץ, כיוון שאין דרך אחרת להסביר את ההצלחה הגדולה של מרוצ המכשולים בעולם וגם כעת בישראל. אם עד היום רצתם על פי תכנית ויעדים ברורים, גם אתם אולי תשמחו לגוון ולשלב את הריצה עם טיפוס על רשתות מרינס, מעברי חומה, חציית מכשולי מים, טיפוס על פיגומים וכדומה כיד הדמיון של המתכנן.  אז על מנת שתכירו ואולי אפילו תנסו את אחד המרוצים המתקיימים בישראל, ריכזנו לכם את חמשת המרוצים המרשימים. מוכנים? היכון? קדימה לבוץ…

1. המכשול: טאפ מאדר (Tough Mudder)

עם 2.5 מיליון משתתפים מאז 2010 בלא פחות מ-6 מדינות, המרוץ הזה מככב בראש רשימת מרוצי המכשולים הקשים והמרשימים בעולם. המרוץ נמתח לאורך כ-10-12 מייל (כ-16-19 ק"מ) ומציב מכשולי ענק פיזיים וגם פסיכולוגיים כמו בריכות קרח, מעבר בזחילה תחת חוטי חשמל במתח נמוך, מכשולי מים המצריכים צלילה מתחתם וכדומה. לא מדובר במרוץ תחרותי, אלא במרוץ המדגיש את עבודת הצוות והעזרה ההדדית. כמעט בכל אתר בו מתקיים המרוץ המלא, ניתן להירשם גם לחצי מסלול Half Mudder. בחלק מהמדינות גם קיים מסלול ילדים, למרחק 1.8 ק"מ.
בשנת 2017 יושק גם מרוץ של 24 שעות לקבוצות תחרויות

לאתר הרשמי של המרוץ – היכנסו

2. המכשול: מרוץ ספרטן (Spartan)

מרוץ הספרטן מציע כיום באופן שוטף שלושה מרחקי תחרות:
מרחק "ספרינט" למרחק 5-6 ק"מ עם 20 מכשולים
מרחק "סופר" למרחק 14-15 ק"מ עם 25 מכשולים
מרחק "ביסט" למרחק 21-22 ק"מ עם 30 מכשולים

82305.5

להרשמה למרוץ המכשולים THE SWITCH CHALLENGE – לחצו כאן

המרוץ מאומץ רשמית על ידי חברת ריבוק וגם הוא מציע שלל מכשולים מרשים עם חיבור חזק לטבע: מכשולי מים ובוץ, סחיבת בולי עץ ומדליה מיוחדת למי שהשלים בשנה אחת את שלושת מרחקי המרוץ בשלושה מרוצים שונים.

לאתר הרשמי של המרוץ – היכנסו

3. המכשול: ווריור דש (Warrior dash)

מרוץ הווריור דש (Warrior dash) בשונה משמו המיליטנטי, דווקא פונה לקהל הרחב ומציע התנסות במרוץ מכשולים חווייתי, גם למי שלא בכושר או אתלט רציני. המרוץ מציע מסלול של 5 ק"מ עם כ-12-15 מכשולים גדולים וחווייתיים, אך לאו דווקא קשים, ללא תחרות ועם פסטיבל בירה, בשרים על האש ואווירת קרנבל של תחפושות וקהל שמחפש גם להשתטות.

לאתר הרשמי של המרוץ – היכנסו

4. המכשול: דירטי גירל מד (DirtyGirl Mud run) לנשים בלבד

מרוץ הדירטי גירל (DirtyGirl Mud run) שם לעצמו למטרה להעצים נשים דרך ספורט בכלל ומרוצי מכושלים בפרט.
נשים במרוץ הזה יכולות לרוץ, ללכת, לעבור את המכשול או לעקוף מהצד, העיקר לסיים וליהנות עם החברות הכי טובות מהדרך. המרוץ למרחק 5.5 ק"מ עם 14 מכשולים, חלקם צבועים אפילו בוורוד. וכמובן עם הרבה, אבל הרבה בוץ…

לאתר הרשמי של המרוץ – היכנסו

5. המכשול: סיביליין מיליטרי קומביין (Civilian Military Combine)

המרוץ הזה הקרוי בקיצור CNC מחבר בצורה הכי אינטנסיבית את קהיליית הקרוספיט למרוצי המכשולים. המרוץ מתחיל בחמש דקות הנקראות "Work Of the Day" שהינם שלושה תרגילים. כל תרגיל מוגבל בזמן ודורש מהמבצע מספר חזרות מקסימלי או כמו שנהוג שם לומר: As Many Reps As Possible. החלק הזה מתבצע במתחם מגודר, עם מוזיקה קצבית והרבה עידוד מהקהל. מיד עם סיום התרגילים, המשתתפים מזנקים למרוץ של 8-9 ק"מ (כ-5 מייל) של מכשולים.

לאתר הרשמי של המרוץ – היכנסו

82305.5

להרשמה למרוץ המכשולים THE SWITCH CHALLENGE – לחצו כאן


ברק צור | מאמן כושר מוביל והבעלים של חברת סוויץ' אקטיב, המתמחה בהפקות ספורט הכוללות מסלולי מכשולים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג