למה חשוב כל כך לשחות בים

המאמן מודי רובינשטיין אסף עבורכם את כל הסיבות מדוע כדאי גם לכם להתחיל להתאמן בשחייה בים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: shutterstock

אהבה למים ולים

מיד בתום האשפוז הממושך שלי בבית חולים איכילוב בעקבות הלוקמיה שהייתה לי, עשיתי משהו שהרופאים ממש לא המליצו לי עליו. הלכתי לחוף הים.

הייתי מאד חלש ורזה, אבל הים ממש משך אותי אליו. בחוף עשיתי הליכה קצרה וניסיתי לרוץ קצת. לבסוף, העזתי ונכנסתי למים. קשה מאוד לתאר את התחושה העילאית של שחייה בים אחרי 48 ימי אשפוז בבית חולים. אך דבר אחד בטוח: זה באמת הרגיש כמו חלום. הייתי באופוריה בלתי מוסברת.

מאז, אני משתדל ללכת לשחות בים כל יום! לא משנה מהי העונה בשנה ומה מזג האוויר ומהי הטמפרטורה של המים. אני משתדל לשחות כל יום וזו מתנה אדירה שקשה לתאר אותה במלים.

אני זוכר שהייתי שוחה לעומק, מסתובב עם הפנים לכיוון העיר וחושב לעצמי בלב: "אם ניצחתי את הסרטן הארור, אני יכול לנצח הכל"! המחשבה הזו וההרגשה הזו תמיד נתנו לי כוחות אדירים גם בשחייה, גם בספורט וגם בכל מה שאני עושה מאז שהחלמתי.

שחייה בים רגוע (FLAT)

לשחות בים רגוע זו תחושה נדירה של שקט ושלווה. זה נעשה כמעט ללא מאמץ וקל מאוד לשחות למרחקים. להכניס את הראש למים הקרים ולראות את הדגה המרהיבה זו חוויה נדירה. כשאני שוחה בים שקט, אני ממש נכנס למצב רגוע ולריכוז שאני לא מוצא באף מקום אחר. הרבה פעמים, כשיש לי בעיה שאני לא מצליח למצוא לה פתרון, אני הולך לשחות בים ותוך כדיי השחייה כבר עולים לי מעצמם רעיונות לפתרון. גם כשאני לא מרגיש טוב או כשאני במצב רוח ירוד, אני יודע שהפתרון הוא שחייה בים.

שחייה בים גלי

דבר ראשון זה מסוכן ותמיד צריך לזכור לחפש איפה יש תחנת הצלה פעילה ולשחות תחת עיניהם הפקוחות של המצילים (בתל אביב יש מצילים שעובדים כל השנה). תמיד כדאי לסמן למציל שאתם נכנסים לשחייה וגם לסמן שאתם יוצאים. כשהים סוער אני מאוד נזהר ולא לוקח סיכונים, אפילו במחיר של להיכנס רק לטבילה ולצאת.

דברים שכדאי לדעת על שחייה בים

1. תמיד חשוב לשחות איפה שיש מצילים ולא להיכנס לים לבד

2. חשוב להיזהר מכלי שייט וגולשים

3. מומלץ לשחות עם בלון צבעוני קשור לרגל

4. לא מומלץ לצאת לעומק מאחורי שוברי הגלים – זה מסוכן

5. אם יש לכם רגישות לקור כדאי ללבוש חליפת שחייה

ולסיום, משהו מאוד אישי: אני סבור שהמים המלוחים, השקט של הים והיופי של הטבע שקרוב כל כך לכרך – הם מתכון בטוח לאימון נעים, מלא בבריאות ובאפשרויות. אחרי אימון אני ממליץ מאד להיכנס ולשחות בים. זה מרגיע, משחרר ומונע דלקות, ובעיקר, מאד מאוד כיף וגורם לתחושה עילאית של חופש ושחרור.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג