לונה צ'מטאי שברה את השיא הישראלי בחצי מרתון

הרצה שקיבלה בשנה שעברה אזרחות וייצגה את ישראל בריו 2016 קבעה בברצלונה 1:12:48 שעה, וקיצצה דקה ו-11 שניות מהשיא שקבעה נילי אברמסקי ב-2002
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לונה צ'מטאי רצה למרחקים ארוכים
לונה צ'מטאי רצה למרחקים ארוכים

לונה צ'מטאי רשמה הבוקר (ראשון) את ההישג המשמעותי ביותר שלה מאז שקיבלה אזרחות ישראלית בשנה שעברה. הרצה ממוצא קנייתי שברה את שיאה הישראלי של נילי אברמסקי בחצי מרתון שהחזיק מעמד משנת 2002. צ'מטאי עשתה את זה בחצי מרתון ברצלונה שבו סיימה במקום ה-11 בין הנשים בזמן של 1:12:48 שעה.

הישג נהדר. לונה צ'מטאי | צילום: ניר עמוס

התוצאה הזאת מהווה שיפור של יותר מדקה לשיא שקבעה אברמסקי לפני 15 שנים בבריסל ועמד על 1:13:59 שעה. שיאה האישי הקודם של צ'מטאי עמד על 1:14:11 שעה. אחרי שהיא ייצגה את ישראל בקיץ האחרון בריצת המרתון במשחקים האולימפיים בריו, צ'מטאי תמשיך כעת בהכנות שלה לאליפות העולם באתלטיקה שתתקיים בקיץ בלונדון. מי שניצחה בין הנשים היתה פלורנס קיפלגאט הקנייתית, שבסוף השבוע איבדה את שיאה העולמי ובברצלונה קבעה זמן איטי בהרבה, 1:08:15 שעה.

ישראלי נוסף שרץ היום בברצלונה היה מארו טפרי, שגם הוא ייצג את ישראל בריו 2016. טפרי סיים במקום השישי הכללי בזמן של 1:05:25 שעה. הוא הצליח לשפר את שיאו האישי, אבל זה היה רחוק מהשיא הישראלי של היילה סטאין שעומד על 1:03:43 שעה. מי שניצח במרוץ בברצלונה היה הקנייתי לאונרד לנגאט שקבע 1:00:52 שעה.

מאמנם של צ'מטאי וטפרי, דן סלפטר, סיכם את ההופעה בברצלונה ואמר: "מארו ולונה רצו בדיוק כפי שתוכנן להם לפני יציאתם למחנה האימון. הם שמרו על קצב אחיד למרות הרוחות החזקות. אני מאוד מרוצה מהתוצאות שלהם. אנחנו נמצאים בדיוק במקום שרצינו להיות בו בשלב הזה של העונה. חשוב לי להודות לאיגוד האתלטיקה על התמיכה בהכנות שלנו, וכמובן לכל התומכים מאחורי הקלעים".





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג