כיצד תגנו על העיניים בזמן האימונים הספורטיביים שלכם?

מה הקשר בין שיפור הביצועים והחוויה הספורטיבית לבין משקפי השמש שלכם? הנה כמה חידושים טכנולוגיים ופתרונות מתקדמים בנושא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בשנים האחרונות, עם הגידול במספר העוסקים בפעילות ספורטיבית כתחביב ובאופן מקצועי, נכנסו לשוק אביזרי הספורט גם טכנולוגיות מתקדמות עם חידושים מעניינים, במטרה לתת מענה אינדיבידואלי לצרכיו האישיים של כל מתאמן. אחד האביזרים המשמעותיים המשמשים את הספורטאי כמעט בכל ענף ספורט שנעשה בשטח (ולא באולם סגור) הם המשקפיים. גם בתחום משקפי הספורט יש חידושים טכנולוגיים ופתרונות מתקדמים ביותר, המשפרים את הביצועים ואת החוויה הספורטיבית, במקביל לשימת דגש על ההיבט האפנתי.

81320.5

לכל סביבת אימונים עדשה המותאמת לה. רכיבת כביש

חידושים בתחום

OAKLEY, מותג משקפי הספורט הפועל למעלה מ-30 שנה, חרט על דגלו להוביל פריצת דרך בתחום משקפי הספורט, מציג העונה מגוון רחב של חידושים בתחום איכות הראייה והגברת תחושת הביטחון של הספורטאים. חוש הראייה הינו החוש המהותי ביותר כאשר מדובר על פעילות ספורטיבית. בספורט תחרותי יש צורך בראייה מדויקת ותכונות ראייה משופרות כמו התמקדות, יכולת מעקב אחר גופים הנעים במהירות גבוהה, ראיית ניגודים וכמובן, החשוב ביותר – תיקון ליקויי ראייה שונים. מכאן עלה הצורך להתאים פתרונות ראייה שונים לכל אדם, בהתאם לפעילות הספורטיבית אותה הוא מבצע, בנוסף לפרמטרים נוספים כגון: תכיפות הפעילות, שעות הפעילות (בוקר/ערב), ליקוי הראייה (אם קיים) ועוד, זאת מאחר ורכיבת אופני כביש שונה מרכיבת שטח, או למשל, ריצה בשטח שונה מריצה על אספלט. לכן, מעבר לבחירת המסגרת המתאימה מבחינה ארגונומית והתאמתה לסוג הספורט (מבנה המסגרת, אוורור, חוזק, הגנה, נוחות וכו'), ישנם גם היבטים הקשורים לעדשות המשקפיים.

עוד כתבות בנושא
כך תתאימו את משקפי השמש לאימונים שלכם
השלמת נוזלים ומלחים באימונים ופעילות ספורטיבית בקיץ
כך תחזרו לאימונים מפגרת הקיץ

המותג OAKLEY זיהה צורך זה וביצע מחקר של למעלה מ-14 שנים אשר בחן אזורי פעילות שונים, הבדלי צבעים והניגודיות בכל אזור, וכן חקר סביבות שונות של אימונים. בהתאם לכך פיתחו טכנולוגיה ייחודית בתהליך ייצור של עדשות הנקראות Prizm, אשר מכוונת את הצבעים בסביבת הפעילות, מחדדת את תפיסת העומק ומשפרת את היכולת לעקוב אחרי עצמים נעים, ובכך תורמת לתחושת ביטחון מוגברת בעת הפעילות, כאשר לכל סביבת אימונים עדשה המותאמת לה.

סוגי העדשות הייעודיות:

למשל ה-OAKLEY PRIZM ROAD הינה עדשה ייעודית לענף רכיבת הכביש בזכות המסננים וצבעה, מאפשרת לרוכב ראייה חדה אשר תסייע להבחין מבעוד מועד בסדקים, גבשושיות ועוד סכנות שצצות בדרך.

הזיזו את העיגול הלבן מצד לצד על מנת לראות את ההבדל

ה-PRIZM TRIAL OAKLEY הינה עדשה ייעודית לענף השטח לרוכבי אופניים ואופנועים. עדשה זו מגבירה את הצבעים האדומים והחומים ובכך מאפשרת זיהוי מהיר של אבנים, סלעים ושינויי קרקע.

הזיזו את העיגול הלבן מצד לצד על מנת לראות את ההבדל

עדשת PRIZM FIELD OAKLEY מתאימה יותר לריצת שטח ולפעילויות ספורט המתקיימות באזורים פתוחים, עדשה זו מגבירה את הצבעים החומים והירוקים ואף מסייעת בזיהוי מהיר של גופים נעים כמו כדור.

עדשת PRIZM DEEP WATER OAKLEY מתאימה לעוסקים במקצועות השיט, קייאקים, סאפ וכו', היא מסננת באופן מובהק גוונים של כחול ומשפרת בכך את הראייה כך שניתן להבחין בשינוים בים ואף לראות קצת יותר לעומק המים.

עדשה חשובה נוספת של OAKLEY היא PRIZM DAILY עדשה זו מתאימה לשימוש יום יומי, עירוני ולא רק לספורט. זו עדשה מקטבת HD אשר שונה ממקטבות אחרות (POLAROID) בשל הדיוק האופטי המוגבר שלה. עדשה זו מותאמת לשגרת היום יום, מגבירה את צבעי השמים, נותנת לצבעים הירוקים יותר דגש ולשאר הצבעים יותר חום. אתם מוזמנים לראות את הPrizm סליידר (כאן למטה) ולחוש בעצמכם.

קצת טיפים לדרך

ביקשנו מעמוס ריינד, אופטומטריסט מנוסה, רוכב אופני כביש, אופני שטח טריאתלט ורץ, אשר בעקבות ניסיונו הספורטיבי, פיתח את תחום ה"ספורטופטיקה" – תחום המשלב בין ספורט ואופטומטריה, לתת טיפים שכל ספורטאי צריך לזכור כשהוא בוחר לעצמו משקפיים לפעילות ספורטיבית.

ריינד מתמחה בהתאמת פתרונות אופטיים לספורטאים, תוך דגש על השילוב בין מאפייני הפעילות הגופנית, סביבת הפעילות ולקות הראייה לבין הפתרון הטוב ביותר לשיפור ביצועים ולחוויה ספורטיבית מעולה, להלן המלצותיו:

1. אדים: בעת פעילות ספורטיבית הגוף שלנו פולט חום שעלול לגרום לאדים על עדשת המשקפיים. לכן, חשוב לבחור במסגרת בעלת פתחי אוורור, עם אחיזה נוחה שלא יחליקו במגע של זיעה ואשר עשויה מחומר גמיש.
2. עדשה רחבה: הקפידו לבחור בעדשה רחבה שתיתן הגנה מקסימלית על אזור העיניים וזכרו כי ניתן וחשוב להתאים את ניגודיות העדשה וצבעה (כהה או בהירה) לפעילות הספורטיבית הרצויה. טכנולוגית Prizm מעניקה את הפתרון האולטימטיבי.
3. משקפי ראייה: מרכיבים גם משקפי ראייה? קיימים כיום פתרונות רבים אשר מיועדים לספורטאים. אני ממליץ לבצע בדיקות ראייה ייעודיות לספורט אצל אופטומטריסטים מוסמכים.

לסיכום, אומר ריינד כי, "חשוב מאוד לכל מי שעוסק בכל סוג של ספורט למצוא את המשקפיים אשר יגנו עליו מפגיעות, ישפרו את חדות הראייה וישדרגו את תחושת הביטחון וכתוצאה מכך את הביצועים. אבל הכי חשוב לשמור על הבריאות, לעשות ספורט וליהנות מזה".


כתבת תוכן שיווקי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

  • יובל הגיב:

    איזה גועל נפש של כתבה, בבת אחת איבדתם את כל הקרדיט שהיה לכם, במקום לשלב באנר של אוקלי ולספק לגולשים שלכם תוכן מקצועי בחרתם לזלזל, לפרסם מותג ולהטעות. מגעיל

תגובות סגורות

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג