טור דה פראנס || קטע 20: כריס פרום מכין את החליפה לשאנז אליזה

לאחר 3,420 ק"מ ייכנס מחר הטור ליומו האחרון וכריס פרום צפוי לחגוג את ניצחונו השלישי בטור דה פראנס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

7cd15dc7ce4f4c07b833273a53b0a4fcלערוץ כתבות הטור דה פראנס בהן יפורסם הסיכום היומי בשוונג

קבוצת מוביסטאר תמיד הגיעה לטור דה פראנס עם הרבה תקוות. בעברה מיגל אינדוריאן עם חמש הניצחונות הרצופים בתחילת שנות התשעים של המאה שעברה ופדרו דלגאדו שהיה מנצח טור 1988 כשהקבוצה עוד נקראה בנסטו. אלחנדרו ולוורדה הוא כוכב הקבוצה כבר למעלה מעשור ומספר הניצחונות שלו גדול מספור, אבל בגרנד טור הוא ניצח רק פעם אחת (בוואלטה אספנייה 2009) והישג השיא שלו בטור היה אשתקד כשסיים שלישי. הוא גם ניצח שלושה קטעי טור לאורך הקריירה ולבש את החולצה הצהובה במשך יומיים בטור 2008.

80547.1

התגובות שלו הכאיבו והביסו. כריס פרום

לפני כמה שנים הגיע לקבוצה ניירו קוינטנה ורמתו תאמה להתמודדות על ראש דירוג בטור והוא אכן סיים פעמיים כסגנו של כריס פרום וגם ניצח בג'ירו אשתקד. השנה, לראשונה מאז הגיע קווינטנה לקבוצה, יצאה הצהרה ברורה על הקולומביאני כמוביל הקבוצה ואפילו ולוורדה אמר פעם שהוא יסייע ככל שיוכל. כך גם נראה לאורך שלושה שבועות.
כשקווינטנה היה הסגן בשתי הפעמים הקודמות זה לא רק היה ללא הצהרה ברורה עליו כמוביל, אלא שהייתה פעם שהוא זכה להיות המוביל רק לאחר טעות שהשאירה את ולוורדה בפיגור גדול כבר בתחילת המרוץ.

את הטור השנה יסיים קווינטנה על המדרגה הנמוכה של דוכן המנצחים. דווקא לאחר שלושה שבועות בהם היה לראשונה מוביל של קבוצה, הוא הוציא מעצמו הרבה פחות מפעמים קודמות. כשהוא היה הסגן בשנת 2013 הוא סיים עם 4:20 דק' מפרום וזה היה לאחר שהוא החל לרכוב עבור התוצאה שלו רק כשולוורדה נותר בפיגור בגלל פיצול הדבוקה באחד הקטעים הראשונים. לפני שנתיים  הוא נשלח לג'ירו, כחלק מהפרדת כוחות בינו לבין ולוורדה וניצח. אשתקד הוא קיבל את ספרת המוביל של הקבוצה, אבל ולוורדה והוא רכבו כשני מובילים וזה נגמר עם שניהם במקומות 2-3 כשקווינטנה שוב סגן והפעם רק 1:12 דקה מפרום.

צפו || הפיניש של יון איזגירה בקטע 20

השנה הגיע קווינטנה כמוביל מוצהר ואף זכה לסיוע שולוורדה מעולם לא העניק. אבל זה יסתיים מחר (ראשון) עם מקום שלישי ופער כמעט דומה לזה שהספיק לו להיות הסגן לפני שלוש שנים. השאלה היא לא האם קווינטנה לא עמד בציפיות, אלא מדוע לאורך שלושה שבועות, על מסלול שהוגדר כאחד הקשים בטור דה פראנס מאז מלחמת העולם השנייה וכנראה הקשה ביותר בשלושת העשורים האחרונים, הוא לא הצליח להביא לידי ביטוי את יכולותיו כמטפס. השערה אישית ובלתי מחייבת – קווינטנה בחר העונה הכנה בה שלב המרוצים הסתיים במרוץ הקטעים רוט דה-סוד. הוא ניצח שם. הוא גם ניצח שם בקטע אישי נגד השעון. הרוט דה סוד מסתיים כשבועיים לפני הזינוק לטור. לפני שנה היה זה אלברטו קונטדור שסיים את שלב ההכנות לטור באותו מרוץ, גם אז קווינטנה היה שם והיה שני לקונטדור.

ייתכן וזה אינו המרוץ הכי טוב כהכנה סופית, בעיקר בהתחשב בזמן שנותרו בינו לבין הטור, ככיול סופי לקראת הטור. מכיוון שאי אפשר לצאת מנקודת הנחה שקווינטנה לא רצה, נשארה רק הנחה שלא היה מסוגל. במשך שלושה שבועות הוא לא הצליח לייצר את המהלך שיאפשר לו מאבק של ממש על החולצה הצהובה. רומיין בארדה הצליח, בעזרת מהלך מנצח, תרתי משמע, בקטע אתמול. הוא עלה למקום השני, עליו שמר היום ולפתע זהו לא טור כל כך גרוע לצרפת.

נכון, לו קווינטנה מבצע את המהלך של רומיין בראדה בקטע 19, או בכל קטע אחר, החברים של פרום היו רודפים אותו עד כלות וכשהיה נגמר להם הכוח, פרום היה יוצא לתגובה משלו ונכון לטור השנה, התגובות של פרום הכאיבו, הביסו וכפי שראינו בקטע היום – הותירו את מתחריו על חצי קלאץ' וייאוש רב, ופרום ינצח בעיקר בזכות יכולותיו ולא משום חולשתם של מתחריו.

מי שהיו המשפיעים הגדולים על הקטע ה-20 היו רוכבי אסטנה. ניבאלי ופולגסן נשלחו לדבוקה הענקית שיצאה בתחילת היום, פולגסן שב לדבוקה די במהרה וסייע לשאר רוכבי הקבוצה להוביל. בדבוקה המובילה היה סאגן, עם חברו לקבוצת טינקוף בטור האחרון של הקבוצה. סאגן פירק את חבורת החוד לגורמים, הוביל את קרויזיגר עד לעלייה הלפני אחרונה של היום ובזכות המהלך הצליח קרויזגר לעלות ממקום 12 בדירוג המצטבר, למקום עשירי. יחד עם החולצה הירוקה של סאגן והמנוקדת של רפאל מיאקה השיגו טינקוף בדיוק את שרצו – הותרת חותמת על ההיסטוריה של הטור ולמרות שאלברטו קונטדור שוב פרש חולה וחבוט, לאחר שלא נראה כמתמודד על החולצה הצהובה.

לאסטנה וטינקוף היתה את הפריבילגיה למהלכים, כמו לבארדה. קווינטנה היה מסומן כמועמד לניצחון ולכזה לא נותנים הרבה אוויר. אז מוביסטאר החליטו לעשות עוד ניסיון אחד ושלחו את יון איזגירה לחבורת החוד של היום והוא הביא לקבוצה את הניצחון בקטע הלפני אחרון וזו נחמה לא רעה והם גם ינצחו בדירוג הקבוצתי – תואר שתמיד היה חשוב לקבוצה.

מעל לכל זה היה הטור של פרום – הוא הוכיח עליונות כראוי למנצח סדרתי וינצח בזכות, לא בחסד ומחר תתקיים התהלוכה לכבודו אל פאריס כשרק בשדרות הניצחון יתקיים המרוץ לניצחון היוקרתי בקטע האחרון של הטור דה פראנס.

לערוץ כתבות הטור דה פראנס בהן יפורסם הסיכום היומי בשוונג

עשירייה ראשונה בקטע 20

עשירייה ראשונה בקטע 20

עשירייה ראשונה אחרי קטע 20

עשירייה ראשונה אחרי קטע 20



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • שמואל הגיב:

    כתבה חלשה מאד. ממש לא מתארת את מה שקרה בקטע 20. את פרקי הגשם והמאבק בעליות התלולות. ממש כתבה חלשה.

    1. Nash הגיב:

      Een daverende verrassing! Nou, dat zal me een klap geven. Eens even denken: ik zeg dat er een website is gemaakt, speciaal over de bio met extra achtergrond info, filmpjes (welkomstwoord van de band), foto’s, prijsvraag (!). Van deze website staat de URL (of heel modern: de QR code) op de achterkant van het bo3kN#82e0;.&ou, ben ik warm?

  • Gerri הגיב:

    Reading posts like this make surfing such a pleausre

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36