הר לעמק 2022: מרוץ השליחים החברתי של ישראל

מרוץ השליחים החברתי של ישראל חוגג 13 שנה ממשיך להתחדש ולהתקדם, והשנה המרוץ פותח את שעריו גם לרוכבי אופני השטח
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרוץ השליחים החברתי של ישראל – "הר לעמק", חוגג 13 שנה. המרוץ המשפחתי והקטן, שהתחיל אי שם בשנת 2009 עם 600 רצים, והגיע במהרה לממדים גדולים לא מפסיק להתחדש ולהתקדם. השנה זו השנה הראשונה שהמרוץ פותח את שעריו גם לרוכבי אופני השטח, המקצוענים והחובבנים.

הרעיון שעומד מאחורי המרוץ – הקבוצה

המרוץ מנוהל על ידי עמותה שהוקמה על ידי קבוצת ריצה מתמרת והסביבה, ולכן ב"הר לעמק" כמו ב"הר לעמק", הנושא של המרוץ הוא הקבוצה! העמותה פועלת כל השנה ללא מטרות רווח למען הערכים אותם רוצים חברי העמותה לקדם בחברה – הספורט, האתגר, השטח, הרעות ועוד.. "המרוץ אינו לזכר אף אחד ואינו בעד או נגד אף אחד". המרוץ מהווה פלטפורמה נקייה שבה כל קבוצה או משתתף יכולים להתחבר לקונספט שלהם ולצבוע את המרוץ בצבעים המתאימים להם.

מרוץ הר לעמק חוגג 13 שנה | צילום: אליסף בוק

מתוך הרעיון הזה, כשמגיעים למרוץ "הר לעמק" מקבלים את כל צבעי הקשת של החברה הישראלית, כולם מרגישים שייכים! במרוץ משתתפים מכל שכבות החברה הישראלית- יהודים ושאינם יהודים, דתיים, מסורתיים, חילונים וגם קבוצות מעורבות; המרוץ מתאים למקצוענים (המקצים התחרותיים) ושאינם מקצוענים, במרוץ משתתפות קבוצות של חברות עסקיות, מפעלים אזוריים, יישובים, עובדי מועצות, קבוצות מילואים, קבוצות של חיילים מכל הסוגים והמינים, קבוצות של בתי ספר, של פנימיות, קבוצות של סוכני ביטוח, רופאות ורופאים, אחים ואחיות במרפאות, שופטות ושופטים, נבחרות ריצה למיניהן, קבוצות של נוער בסיכון, קבוצות של בעלות ובעלי צרכים מיוחדים – קבוצות של עיוורים, קבוצות של חרשים ועוד ועוד.

מה מייחד את "מרוץ הר לעמק" ממרוצים אחרים?

החל מתהליך ההרשמה למרוץ "הר לעמק" דרושה התארגנות לוגיסטית מורכבת, שלא כמו בשאר המרוצים. תהליך ההרשמה שונה מיסודו בשל העובדה כי בכדי להירשם למרוץ בראש ובראשונה צריך למצוא קבוצה של מינימום שישה משתתפים, דבר הדורש התארגנות קבוצתית מוקדמת ועבודת גיוס משתתפים (השנה אין הגבלת משתתפים לקבוצה – ניתן להירשם לקבוצה אחת כל הגדוד) . לאחר שהתגבשה הקבוצה, מתחיל שלב חלוקת המקצים, מי ירוץ את העליות לארבל? מי יסתפק בריצה על גדות הירדן המישורי וכו'. המרוץ מחולק על ידי טבלה מסודרת אותה ניתן להוריד מהאתר, המפרטת את רמת הקושי – רמת קושי לכל קטע ורמת הקושי לכל רץ (בסיכום של שלושת המקטעים שלו). מומלץ להעמיק וללמוד את ניתוח המסלול!

לאחר חלוקת המקצים, אפשר להתחיל להתארגן על הפאן! כי "המרוץ הוא רק תירוץ" היכן ננוח בין המקצים? באיזה מסעדה נאכל? באיזה מעין נשב לקפה? הצפון מלא באפשרויות שכולן טובות ומיוחדות.

מבנה המרוץ: המקצים והמסלול בשנת 2022

מסלול המרוץ המלא מתפרש על פני 180 ק"מ מרהיבים, שמתחילים באנדרטת האריה השואג בתל חי (כפר גלעדי) ומסתיימים למרגלות תל שמרון (בישוב תמרת שבעמק יזרעאל). המסלול מחולק ל-18 מקטעי ריצה במקצה השליחים ריצה (בין 7-13 ק"מ לכל מקטע), ול-6 מקטעי אופניים במקצה השליחים אופניים (כ-30-40 ק"מ למקטע). בשנת 2021, לאחר שנת קורונה, החליטו בעמותת "הר לעמק" לפתוח שני מקצי ריצה אישיים חדשים שהוגדרו כהצלחה ענקית: מקצה אולטרה מרתון שמתקיים בחמשת מקטעי הריצה האחרונים מזרזיר עד לתמרת (50 ק"מ), ומקצה חצי מרתון המעגלי המתקיים על שני מקטעי הריצה האחרונים (21.1 ק"מ). אמנם המקצים התחרותיים מוכתבים וברורים, אך השנה ניתן להירשם למקצים הלא תחרותיים ולבחור איך וכמה לרוץ ב-18 המקטעים של מקצה הריצה וב-6 המקטעים של מקצה האופניים.

ניתן ליהנות גם מ-6 מקטעים של מקצה האופניים | צילום: אליסף בוק

המתנדבים שלנו

בין מקטע למקטע בתחנות החילוף, יפגשו המשתתפים את מתנדבי המרוץ, תושבי תמרת והיישובים בעמק, חניכי מכינות, תכניות מעורבות חברתית בבתי הספר, רשות העתיקות, רשות הטבע והגנים, חברות עסקיות ועוד. בכל תחנה מבין 17 תחנות הביניים יעודדו את המשתתפים, ימדדו להם זמנים, יבדקו את בריאותם וישאלו לשלומם והכי חשוב, יפנקו את המשתתפים בפינוקים שהכנו להם מראש – שייקים, מרקים, ארטיקים, עוגות, חטיפי בריאות, תמרים והרבה הרבה מים קרים.

מה מקבלים המשתתפים?

"עמותת הר לעמק" ידועה במתנות המיוחדות לכל הנרשמים. בשנת 2022 כל משתתפי מסלולי הריצה יקבלו גופיית ריצה איכותית (יש דגמי נשים ודגמי גברים) וגרבי BALEGA. משתתפי מקצה האופניים יקבלו חולצת רכיבה וכמובן גרבי BALEGA. כל משתתף יקבל גם כמובן מדבקת M2V הנחשקת ודגל לרכב המהווה אישור כניסה לתחנות הביניים במרוץ.
אז מתי כל זה קורה?

ב-12-13.5.2022 ניפגש ל-24 שעות של גיבוש, ספורט, טיול, חברים ואין סוף אדרנלין – ההרשמה למרוץ פתוחה כאן.


בשיתוף עמותת "הר לעמק"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג