הרווה אטלי – פרופיל של אתלט

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:רונה זמיר







הרווה אטלי, רץ מרחקים ארוכים ומאמן מועדון הסוללים. רונה זמיר כותבת עליו כאות הערכה על היותו אדם צנוע, אדיב ומאמן מסור. הנה סיפורו, תהנו.






הרווה בפעולה




הרווה אטלי נולד ב-2 לפברואר 1969 באקס אן פרובנס שבצרפת במשפחה מסורתית. כבר בגיל 5, הראה הרווה חיבה גדולה לספורט והתאמן בשחייה, ענף שהוא מאד אהב ואוהב עד היום. למרבה הצער, מאמנת קשוחה גרמה לו לסלידה מהענף, מה שגרם להרווה להתרחק מהמים. לימים, כאשר יהיה למאמן ריצה, ימליץ לספורטאים שלו לשחות בכל הזדמנות אפשרית למטרות של קרוס טריינינג, החלמה מפציעות וחיזוק שרירים.



אטלי הרגיש צורך להמשיך להתעסק בספורט ורצה לשחק כדורגל. ברם, הוריו טענו שכדורגל הוא "ספורט של עבריינים" ולכן לא הרשו לו לעסוק בכך באופן רציני.



אטלי המשיך בנדודיו בחיפוש אחר ענף שיספק את רצונו, והחל לשחק טניס. הוא נמשך מאד למשחק הטניס בגלל החשיבות של הצד המנטלי במשחקם של האלופים. בעיקר הוא העריץ את הטניסאי ביורן בורג בשל השלווה וקור הרוח שאפיינו אותו. כבר מההתחלה, הוא התאהב בספורט ובתחרות, והטניס היה גם לענף הספורט הראשון שעיצב את יכולתו הגופנית ואת כוח הסבולת שלו.



אל הריצה הגיע אטלי בגיל 13. בתחרויות בית הספר הוא הראה דווקא יכולת נמוכה מאד בספרינטים, אבל בענפי הסבולת הוא הפגין יכולת גבוהה. אטלי מספר שבעצם שנא את הריצה בגלל שחסר היה לו בענף ההיבט של המשחק והכיף שישנם בענפים כמו טניס או כדורגל. הישגו הראשון של אטלי כנער הושג בשל איום מצד המורה לחינוך הגופני שלו בשל חוסר עניין בריצה. למרות מורת רוחו רץ והגיע רביעי בכיתתו,וזאת ללא אימונים מקדימים כלל.

כבר בשנים 1983-1984, בגיל 14 החל אטלי להתחרות במרוצי שדה וכמעט עמד בקריטריונים לאליפות צרפת לקדטים. בשנת 1988 סיים במקום הראשון את ריצת ה- 1500 מטר במחוזו.



את פריצתו המשמעותית הראשונה ביצע אטלי בשנת 1991 בתחרויות הלאומיות במירוץ שדה בכך שמוקם ברשימת 20 המובילים ואת נצחונו הראשון השיג אטלי ביוני 1991 בתחרות ל-12 ק"מ. בשנים 1993-1992 נבלמה התקדמותו בשל שברי מאמץ אולם הוא התגבר על פציעתו ואף זכה במקום השני בחצי מרתון ירושלים אשר זיכה אותו במדליית הכסף הנכספת. כמו כן צבר הרווה בהמשך 5 נצחונות נוספים, בין השנים 1993-1994 ואף העפיל לאליפות צרפת.



בתוך כך, בשנת 1991, עלה הרווה ארצה מסיבות של דת וציונות. לאחר שהכיר בארץ את המאמן הבינלאומי ד"ר ראובן ברונר, הקריירה שלו תפסה תאוצה. החיבור שלו עם ד"ר ברונר אפשר לו להשתלב ולהתקדם במסגרת אימוניו ואף לחדד את כישוריו הטבעיים. בעזרת המאמן עיצב לעצמו אטלי תכנית מאוזנת הן ברמה הפסיכולוגית והן ברמה התזונתית, וזאת על מנת לשפר את יכולתו הגופנית, בד בבד עם חיזוק על ידי הכנה מנטלית ספציפית. ד"ר ברונר הדגיש בפני אטלי את חשיבות העבודה הרבה על הצד המנטלי במכלול האימון בריצה. בשיטה זו צבר הרווה 13 נצחונות נוספים עד שנת 1998, וזכה במספר מקומות כבוד במירוצים המובילים באירופה ובארץ. בשנת 1997 הגיע הרווה לאחד מנקודות השיא בתחומו על ידי שיבוצו במקום שלישי בדירוג הישראלי הלאומי לריצות מרתון וכן במקום השלישי במרחק חצי המרתון של המכביה.





הרווה מקום שני ב-10 ק"מ במרוץ באר שבע 2007 בתוצאה: 00:33:10




התקדמותו של אטלי נעצרה בשל תקופת שירות ארוכה בצה"ל, אולם הרווה חזר לפעילות בשנת 1999 ושבר בעקביות את כל שיאיו ב-1500 מ,5000 מ' ו-10,000 מ'. כבר בחזרתו זכה הרווה במקום השני באליפות ישראל למרחק חצי המרתון.



לאחר תקופה ארוכה, עבר אטלי להתאמן אצל התזונאי והמאמן יאיר קרני. אולם לאחר שנתיים בהם התאמן תחת שרביטו של קרני חזר אטלי למחנכו המקורי ד"ר ברונר אשר בינתייים הספיק לצבור ניסיון באימון בארה"ב ובאוסטרליה ברמות הבין לאומיות. אטלי ומאמנו בנו יחד תכנית אימון חדשה. המטרה: יצוג מדינת ישראל במרתון אתונה האולימפי בשנת 2004 . בספטמבר 2001 שבר אטלי את שיאו האישי בחצי מרתון וחזר לכותרות בעלייתו למקום השלישי בארץ והמקום ה-13 בכל הזמנים. ב-2002 הרווה שוב קבע הישג שיא בחצי המרתון והתברג במקום השני בארץ ואחת-עשרה מכל הזמנים. ב-2004 יצא אטלי ממעגל התחרויות. בשנת 2006 החליט לשוב ולהתאמן ברמה התחרותית וכיום הוא מתקרב להישגיו מהעבר.



אטלי בעל תואר B.ed בחינוך גופני והוא מאמן מוסמך באתלטיקה קלה של מכון וינגייט ומשמש כיום כמאמן אישי וקבוצתי המתמחה בתחום הבריאות, התזונה וההרזיה. בנוסף, משמש אטלי כמאמן קבוצת הסוללים ירושלים. מעבר לזאת, אטלי מסייע ללקוחות אקראיים בתחום הבריאות ו/או הספורט התחרותי, ומסייע בבניית תוכנית אימונים אישית המותאמת לצרכים האישיים של הפרט.





הרווה מקום חמישי ב-10 ק"מ בטבריה 2007




במהלך דרכו הספורטיבית הפגין אטלי כישורים של ספורטאי ברמה הלאומית ובינלאומית כאחת. הוא הפגין רוח לחימה, נחישות וכוח התמדה לאורך שנים, תכונות אשר, בין היתר, שאב מהאלוף האולימפי ושיאן העולם האצן סבסטיאן קו שאותו מעריץ. בתחום ההכנה התחרותית, הושפע אטלי משיטת אורליק. שיטה זו מחולקת ל-3 שלבים בהכנה לתחרויות ו/או לאימון: הרפיה (בעזרת ביצוע תרגילי נשימה) – ריכוז (ריכוז ביעדים ומטרות) – והדמיה (בניית מעין "סרט" של התחרות או של האימון). מטרתה העליונה של השיטה היא להביא את הספורטאי למיצוי הפוטנציאל הטמון בו.



ומה לגבי העתיד? אטלי שואף להשלים תואר שני בתזונה ולמקצע עוד יותר את ידיעותיו בתחום. בין היתר, מתכנן אטלי להמשיך ולחדד את כישוריו כמאמן ולעזור לספורטאים להפיק את המקסימום מיכולותיהם. במישור האישי היה רוצה הרווה להתאמן ביתר שאת על מנת לראות על השעון את הזמנים שהיה רגיל לראות בעבר.



שיאים אישיים

10,000 מטר : 30:53 דקי (1999)


10 ק"מ כביש : 30:35 דקי (1999)


חצי מרתון : 1:06:44 שעי (2002)


מרתון : 2:27:26 שעי (1997)



הרווה מאמן אתלטיקה בכיר וכן מאמן מועדון הריצה
"הסוללים".

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", יוגי ברה, המנג'ר האגדי של הניו יורק ינקיס



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='11'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
01:41

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.