מאת:נתנאל ים
סיכום חלקו הראשון של הג'ירו, לאחר פרולוג + 9 שלבים באורך כולל של 1587.15 ק"מ, מהם 5 קטעים מעל 200 ק"מ, 1.5 קטעי נג"ש ו- 2.5 קטעים הררים נמוכים (מתחת ל- 1000 מטר ) עם מהירות ממוצעת של 40.31 קמ"ש (בהחלט מהירות יוצאת דופן לג'ירו).
הדרוג הכללי :
דניאלו דה-לוקה מקבוצת Liquigas-Bianchi "בחולצת המוביל הוורודה" מוליך יחד עם עשרת המועמדים הנוספים לפודיום את הדרוג הכללי כולם בהפרש של פחות מ- 2:30 דקות זה מזה. הצהרת כוונות ברורה לגבי המשך הג'ירו של הרוכבים.

צילום: אלון הרמלין
הקבוצה החזקה לחלק זה היא ללא ספק לקוויגאז-ביאנקי Liquigas-Bianchi כאשר דה-לוקה 4 ימים בס"ה בחולצת המוביל יחד עם גארצאלי (6) וצ'יוני (5) מפגינים יעילות חלוקת עבודה אחריות ופירגון קבוצתי.
המועמדים לפודיום:
אבאן באסו במקום השני בדרוג הכללי 9 שניות מהראשון, אומנם גימגם פה ושם אך קבוצתו CSC מפגינה שיפור ניכר בכל שלב, בגיבוי שהרוכבים נותנים לו בהגנה על המיקום יחד עם שיפור מדהים ביכולות הנג"ש שלו במישור.
פאולו סאלבודאלי, Discovery Channel , במקום השלישי 35 שניות מהראשון, הוכיח כי הוא שיפר גם את יכולות הנג"ש שלו אך יותר מכך את יכולת העבודה שלו בתחומי האנ-אירובי כפי שהוכיח המקום ה-4 שלו בפרולוג, יחד עם זאת הוא יאלץ להתמודד החל מיום רביעי עם פרישתו הצפויה של טום דנילסון מנצח טור ג'ורג'יה ועוזרו הראשי, עקב פגיעה בברך.
הזוג "המושלם" של Lampre-Caffita : קונאגו וסימוני. צמד חמד זה עדיין מחייכים, אך החל מיום חמישי מלחמת המעמדות תתחיל אך בכל המבחנים שהיו עד כה קונאגו הפגין יכולות יותר גבוהות מסימוני, שלא נותר אלא להניח כי הוא בונה את עצמו לפסגות הגבוהות שם הגוף נידרש ליכולות אחרות.
Marzio Bruseghin (Ita) Fassa Bortolo . בכל גראנד-טור שבו פאטאקי מופיע מופרש "קורבן" אחד לטובת הדירוג הכללי והפעם זה האיש שעליו מוטלת המלאכה כפוית הטובה להישאר לבד בקידמת הדבוקה.
Serguei Gonchar (Ukr) Domina Vacanze , הרוכב שתמיד הוערך פחות ועובד יותר קשה על מנת להשתנות משען מישורים מובהק לרוכב "טורים" ויותר מכך "גראנד-טורים". בשנה שעברה סיום במקום השלישי, השנה יהיה לו קשה עד בלתי אפשרי לשחזר זאת עקב ריבוי הרוכבים הבכירים בג'ירו "פרו-טור".
ואחרון לציון, הוא פאולו בטיני Quick.Step – יומיים בחולצת המוביל במקום 12 2:25 דקות מהראשון, שנכנס ממחר לשבוע אשר יכריע את מקומו הסופי בדרוג הכללי עם שלב 11 אשר ניראה תואם את יכולותיו.

צילום: אלון הרמלין
התנהלות הג'ירו:
תשעת השלבים הראשונים תמכו ללא ספק במדיניות ה- UCI להצגת סבב "הפרו-טור". אחרי שנה שעברה בה הג'ירו הציג במישורים קבוצה ורוכב אחד , פאסה בורטולו + אלסאנדרו פאטאקי, ובעליות המיקוד היה על הקרב קונאגו/סימוני, הגיע ג'ירו 2005 בו כל שלב הוא סיפור מתח שהסיום בו אינו ידוע מראש, סיומים שנויים במחלוקת, הפתעות בכל מהלך, ודרוג כללי אשר מבליט את המתמודדים על הדרוג הסופי הרבה יותר מוקדם מבעבר.

צילום: אלון הרמלין
לקראת 6 השלבים הבאים – עד יום המנוחה הבא:
1173 ק"מ עם 12 פסגות מהן 4 מעל 2000 מטר גובה כולל Passo Dello Stelvio בגובה 2758 מטר הגבוהה ביותר השנה בג'ירו, והיא גם הפסדה שתסנן את המועמדים לפודיום בצורה ברורה יותר, אך עדיין תשאיר פתח לשיפורים עד ליום הלפני אחרון (שלב 19 האמתני).
שלב 11 יהיה המעניין בחלק זה של הג'ירו בהיותו קצר באורך (רק 150 ק"מ ) אך "עבה" עם 4 פסגות מעל 1200 מטר וסיום קשה בעליה.
שלב 14 יהיה השלב בו יחלו הרוכבים בעלי יכולות "העל" להתבלט עם שתי הפסגות הגבוהות 2758 מטר + 2291 מטר עם 210 ק"מ אורך ולאחר מעל 700 ק"מ לא קלים בימים הקודמים, אוויר הפסגות הדליל, הקרינה (אם תהייה שמש) או הקור העז בעליות ובירידות מגובה זה, יגבו תשלום רב מהרוכבים.
יש לזכור כי בכל מרוץ קטעים יש לכל רוכב "יום קשה" שבו הוא לא מוצא את הרגליים שלו, יתר על כן נפילות ותקלות טכניות עדיין יכולות לשבש כל מהלך תחרות לכל רוכב.