שלום אורח התחבר

שיחזור סיסמה

חזרה

הרשם

אופניים ג'ירו ד'איטליה 2020

ג'ירו איטליה מהדורת 2004

מאת:נתי ים

סיכום שלבים 1 – 9 והפרולוג
הג'ירו השנה הוא באורך 3,435 ק"מ ומתפרש על פני 21 שלבים, פרולוג אחד, שני ימי מנוחה, 12 שלבים "שטוחים", 4 שלבי הרים בדרגת קושי "בינוני", 3 שלבים הררים בדרגת קושי "גבוהה" כולם בשבוע האחרון ( שלבים 16, 18, 19), נג"ש יחיד בן 52 ק"מ בשלב ה-13, 3 סיומי קטע בפסגה בשלבים 3, 7, ו- 18.

התבוננות בתכנון של פרופיל הג'ירו מראה קושי הולך וגובר לקראת השבוע האחרון בו יש 8 פסגות בקטגוריה ראשונה, לעומת אף אחת בשבועות הראשונים.

אני אוהב את הג'ירו ומחשיב אותו יותר מ"הטור דה-פראנס" לאורך שנים. השנה עד כה, הג'ירו "משעמם" אותי, משהו חסר בעומק ובעניין שבתחרות אשר מבחינת חשיבותה לרוכבים, הניקוד הכללי, והפרסים הכספיים בסך של 1,330,380 "יורו", עומד באותה מדרגה כמו אחיו – הצרפתי והספרדי (הוואלטה).
חוסר בנוכחות של קבוצות דרג העל, אותן 10 קבוצות בדרוג ה- UCI אשר רק 3 מהן נוכחות בג'ירו, ועוד 2 משאר הקבוצות המקבלות כניסה "אוטומטית", כלומר מתוך סך של 14 קבוצות אשר זימונן מחייב את מארגני הג'ירו רק 5 בחרו להשתתף השנה,
נובע לטעמי משתי סיבות עיקריות:
1. "טור 2004" – ההכנות לקראת ה"טור" האולטמטיבי ברמת החשיפה והעניין תחת הסיסמה "לאנס לא ינצח שוב" משקיעים הרוכבים והקבוצות הבכירות את הכנותיהם בתחרויות קצרות יותר ונמוכות יותר במדרג ה- UCI
2. המשטרה האיטלקית – השינוי המהותי אשר עובר על ענף האופניים באיטליה בשנים האחרונות, בתחום וועדות החקירה, יחס השופטים החוקרים, והעונשים המופעלים, מטילים מורא על קבוצות אשר אינם מעונינות באורחים לא צפויים בחדרי הרוכבים, מצלמות נסתרות ועוד הפתעות כפי שקרה בשנים האחרונות בג'ירו. אוסיף ואומר כי הפדרציה האיטלקית הפכה לאחת המחמירות מבחינת ענישה משמעתית, בעקבות מקרה המוות של רוכבים בגילאים שונים ותפיסות תוספים אסורים בכל פשיטה משטרתית.

הערכתי הכנה לג'ילברטו סימוני וקבוצתו אשר הצהיר בעבר ומצהיר גם כעת כי הג'ירו הוא מטרה לניצחון אך ה"טור" הוא בהחלט יעד מעודף ולשם הוא מתכונן להגיע יותר מוכן וחכם משנה שעברה. יעזור לו מאוד חוסר המתחרים האמיתי הקיים כעת בג'ירו, כך שהלחץ אשר הופעל אליו בדרך לניצחונו בשנה שעברה על סטאפנו גארצאלי יהיה נמוך יותר, כאשר לצידו יש את דומאניו קונאגו כ"שובר לחץ" וביטוח.

לפי מה שנראה כעת גארצאלי – מקום שני 2003, פופוביץ' – מקום שלישי 2003, ואלקסאנדר מוז מפונאק, לא יהוו בעיה אמיתית.


סימוני מוביל את הפלוטון בפרולוג – באדיבות www.cyclingnews.com

רוכב שאפשר להעריך – איגור אסטרולה "אלוף העולם 2003" בכביש (לאמפרה) אשר איבד חלק חשוב מהעונה בעת ההשעיה מרצון של קבוצתו הקודמת "קופידיס" מתחרויות בעקבות פרשיית סמים בה היא מעורבת. איגור אסטרולה הראה כי הוא מנסה לחזור לכושר תחרותי בהתקפות במספר קטעים לקראת הסיום, אך הוא הבין שיש לו חוסר בק"מ תחרותי – ולדעתי עוד נראה אותו בחלקים מאוחרים יותר של הג'ירו
וכמובן – השאלות החשובות:
1. האם פאטאקי ינצח יותר משישה קטעים (כמו ב- 2003)? –
2. כיצד ייקח סימוני את חולצת המוביל? האם יהיה קרב ענקים או העברת הסמכויות בצורה מסודרת? השלב האיכותי בג'ירו השנה, אשר אני מהמר עליו ושיש לראותו הוא שלב 16, בן 217 ק"מ עם 3 פסגות בקטגוריה ראשונה, האחרונה 10 ק"מ לסיום, ועוד אחת בתחילת הדרך "לחימום" בקטגוריה שניה.
3. כמה רוכבים יסיימו השנה את הג'ירו …………… ? 169 החלו, כעת נותרו 158.

סיכום "שליש" השני בג'ירו ולקראת שליש ההכרעה הסופית


ברדלי מק'גי – יוצא לנגד השעון – באדיבות www.cyclingnews.com

השלב ה- 13 אכן הוכיח כי למספר יש משמעות – גשם שוטף "קיבל" את פניהם של המזנקים הבכירים (לקראת סוף סדר הזינוקים) – ג'ילברטו סימוני מצא את גורלו ממתין באחת הפניות בצורת משולש לבן אשר היה חלקלק מספיק לגרום לגלגל האחורי לאבד את אחיזתו וג'ילברטו מצא את עצמו נופל ונמרח על פני כ- 15 מטרים. למרות אובדן הזמן המקצב והביטחון הוא מסיים במקום ה-15 רק 2:30 דקות אחרי המנצח סרגי הונצ'אר מדה-נארדי.
באותו שלב עוברת "חולצת המוביל" הוורודה לכתפיו של ירוסלאב פופוביץ' מקבוצת לוואנדברוקרטיד-קולנאגו
על מנת לחזור לאחר יומיים בשלב ה-16 לפני יום המנוחה, "לחיקה" של הקבוצה באדום – סאיקו ולמוביל כיום דומאניו קונאגו בן ה- 22.

אירוע משמעותי נוסף בשליש זה היה שבירת שיא מספר הניצחונות בקטעים של ג'ירו יחיד (לאחר מלחה"ע) על ידי אלסאנדרו "הגדול" פאטאקי והעמדתו הזמנית על 8 נצחונות.
למה "זמנית" – יש את הסיום במילאנו ואם קבוצתו של פאטאקי תצליח להעביר אותו את ההרים במגבלת הזמן החוקית – יש באפשרותו גם להעמיד את השיא על 9 קטעים. את הנחישות של הקבוצה היה ניתן לראות בקטע ה-15 של הג'ירו, הקטע הארוך ביותר השנה בן 234 ק"מ כאשר הקבוצה התגייסה כולה לשלוט בדבוקה ובבריחה לאורך כ- 195 ק"מ על מנת לאפשר לפאטאקי לנצח את הקטע ולשבור את השיא.


מריו צ'יפוליני – האחד והיחיד – באדיבות www.cyclingnews.com

לקראת השליש הסופי
עקב מבנה מסלול הג'ירו השנה, ניתן היה להעריך מראש כי הג'ירו יוכרע רק בשלב זה. הקטע ה- 17 היום יום חמישי הוא "קטע מעבר" הררי אשר במרכזו (שליש אחרון) עליה אחת בת 14.8 ק"מ בזווית ממוצעת של 6.5%.
ולקראת סופו "מדרגות בעליה" שיבטיחו סינון מדויק יותר של המתחרים על המקומות 3 עד 10.


ממפת המסלול שלב – 17- באדיבות www.cyclingnews.com

קטע 18 (יום שישי) יהיה "דו-קרב" בצוהרי היום בין שני חברי קבוצת סאיקו : דומאניו קונאגו וג'ילברטו סימוני – קטע "קצרצר" רק 118 ק"מ באורכו אך:
המנה העיקרית פאסו-גאבייה "מלכת הפסגות" בג'ירו הנוכחי מתנוססת במרכזו 2618 מטר מעל פני הים, 1,322 מטר הפרש גובה טיפוס בסה"כ, זווית ממוצעת של 7.9% עם קטעים בני 18% במרכזה, המשמעות העיקרית – אוויר דליל ביותר מעל 1,500 מטר דבר שמעמיד את ניסיונו של סימוני כנקודת יתרון משמעותית ביותר מול יריבו לקבוצה. הסיום בפסגת הבורמאיו 2000 לאחר טיפוס של 9.9 ק"מ ל- 1915 מטר מעל פני הים ו- 742 מטר גובה מצטבר יסגור סופית את שבעת המקומות הבאים לאחר המקום השני.


ממפת המסלול שלב – 18- באדיבות www.cyclingnews.com

קטע 19 (יום שבת) – בן 122 ק"מ, עוד שלב למטפסים "טהורים" שכעת ברור שנותר רק אחד בשם ג'ילברטו, עם המורטילו האימתני בתחילתו ומעל 40 ק"מ של טיפוס ( 33% מכלל אורך הקטע) מבטיח פיזור רב של המסיימים והורדה מסיבית של הדבוקה המזנקת לשלב האחרון למילאנו ביום ראשון.


ממפת המסלול שלב – 17- באדיבות www.cyclingnews.com

קטע 20 – הסיום במילאנו ביום ראשון
הערכתי כי המנצח בג'ירו יהיה ג'ילברטו סימוני בפעם השלישית ברציפות
אבל עם פחות מאמץ ממהדורת 2003 – ובעמדת התקפה בריאה לקראת "טור 2004".
דומאניו קונאגו – "מלך העליות" ( אם הוא יסיים)
פאטאקי – "מלך המאיצים" ( אם יצליח לסיים)

פרטים מלאים וסיקור יומי של הג'ירו באתר

סיקלינג ניוז


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: info@shvoong.co.il
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

מאמרים נבחרים

  • שביל השרון: 60 ק"מ של ריצה בנופים משכרים

    מחפשים מסלול ירוק וציורי עם תוואי שטח משתנה ובמסדרון אקולוגי מרתק? המסלול החדש הזה שמתחיל בנחל אלכסנדר ומסתיים…

    קרא עוד
  • תכנית אימון למתחילים: מ-0 ל-5 ק"מ ריצה

    רוצים לעשות ביחד את ה"צעד הראשון"? אז בואו נתחיל לאט ובביטחון עם תכנית אימונים בסיסית שתוביל אתכם לריצה…

    קרא עוד
  • מה לעשות במקרה של פציעת פלנטר פצאיטיס?

    מרבית קהילת הרצים והרצות מכירים היטב את המונח דורבן ולא בהקשר של מכרסמים חמודים. הנה מה שצריך לדעת…

    קרא עוד
  • 4 עקרונות לפעילות גופנית לאחר צום

    כיצד חוזרים לפעילות גופנית לאחר צום? הפיזיותרפיסט עופר צחר עם הדגשים לחזרה לשגרת חיים ספורטיביים בייחוד בתקופה מבלבלת…

    קרא עוד
  • עולים במשקל בסגר? 7 דרכים לשלוט במשקל גופינו בתקופת הקורונה

    הסגר כופה על רבים מאיתנו אורח חיים אפילו יותר יושבני מזה שהתרגלנו אליו, ובלי לשים לב קל מאוד…

    קרא עוד
  • אצילות או רוח ספורטיבית? הטריאתלט שריגש את כל העולם

    הקטע הבא יכול להיכלל בפקולטה לפילוסופיה בכל אוניברסיטה בעולם והוא למעשה לא דן בספורט, אלא במשמעות הניצחון לאדם…

    קרא עוד
  • איך מתחילים לרוץ? 10 כללים לרצים מתחילים

    החלטתם להתחיל לרוץ? הנה עשרה כללי אצבע לרצים מתחילים שיכווינו אתכם ושכדאי לכם לרוץ איתם

    קרא עוד
  • גיא ניב מסכם את הטור: "זה היה אכזרי, אבל נהניתי"

    ראיון עם הרוכב גיא ניב שצלח 3,482 ק"מ מפרכים בטור דה פראנס עם רגעי דרמה, כאב וקושי מהפרינאים…

    קרא עוד
  • לקראת הסגר: מה התקנות החדשות לגבי פעילות ספורטיבית?

    עד איזה מרחק מותר לצאת בזמן הסגר לריצה או הליכה ומה לגבי המסכה? הנה פרוט התקנות החדשות לפני…

    קרא עוד
  • כך תשפרו את מהירות הריצה שלכם

    חלק גדול מהרצים החובבים חולמים לשפר את התוצאות שלהם - כך בדיוק תעשו זאת

    קרא עוד
  • ריצה VS שחייה: איפה שורפים יותר קלוריות ומה היתרונות של כל אחד מהם?

    כל עוד אנו מבצעים פעילות גופנית מצבנו מצוין, אך מה עדיף יותר, לשחות או לרוץ? הפיזיותרפיסט עופר צחר…

    קרא עוד

2020 © ריצה, אופניים, טריאתלון, שחייה | שוונג  כל הזכויות שמורות