השבוע: חגיגת אליפות ישראל באתלטיקה

האצטדיון בהדר יוסף יארח ברביעי ובחמישי את האליפות. דיאנה ויסמן שכיכבה לפני שנה ב-100 מטרים, תעמוד במרכז העניינים ביום הראשון. ריצת 5,000 מרתקת לגברים ביום השני
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דיאנה ויסמן באליפות אירופה באתלטיקה באולמות
דיאנה ויסמן באליפות אירופה באתלטיקה באולמות

אליפות ישראל באתלטיקה קלה תתקיים בימים רביעי וחמישי השבוע, בעיצומה של חופשת הקיץ הלוהטת. כל זה קורה במקביל למשימות בינלאומיות שהעסיקו ועדיין מעסיקות כמה מהאתלטים הישראלים, שחלקם שוהים בחו"ל.

דיאנה ויסמן באליפות אירופה באולמות באתלטיקה

בשנה שעברה היא היתה הכוכבת הגדולה של האליפות. דיאנה ויסמן | צילום: ג'ירו מוצ'יזוקי

מדובר באתלטיות בכירות כמו לונה צ'מטאי סלפטר ואדווה כהן שתנסה לקבוע את הקריטריון האולימפי ב-3,000 מכשולים בתחרות בפינלנד, ומצד שני בכירי האתלטים הצעירים עד גיל 18 שמשתתפים באליפות אירופה לנוער בשבדיה.

בכל מקרה, מאחר ורוב אליפויות ישראל בריצות למרחקים ארוכים מתקיימות בשלבים מוקדמים יותר של העונה, הרצות הבכירות למרחקים ארוכים גם כך לא היו אמורות להתייחס לאליפות כתחרות מטרה, מאחר והמרחק הגדול ביותר בריצות המסלול לנשים יהיה ל-1,500 מטר. אצל הגברים תתקיים גם אליפות ישראל ב-5,000 מטר ביום השני של האליפות. 

דיאנה ויסמן, שהיתה הכוכבת הגדולה באליפות ישראל 2018, אז שברה כבר במוקדמות את שיאה הנוסטלגי של אסתר רוט-שחמורוב ב-100 מטרים, צפויה לככב גם הפעם. ויסמן שסיימה לאחרונה רביעית באליפות אירופה עד גיל 23, מגיעה בכושר שיא אחרי שבסוף השבוע האחרון שיפרה שוב את שיאה הישראלי בריצת ה-100 וקבעה 11.29 שנ'.

כדי להבטיח את מקומה באליפות העולם באתלטיקה שתתקיים בסוף ספטמבר בדוחא שבקטאר, ויסמן צריכה לקצץ 5 מאיות נוספות משיאה ולקבוע 11.24 שנ'. בריצה המקבילה לגברים שתסגור את יום התחרויות הראשון, צפוי לככב אמרי פרסיאדו שחזר מעונה מוצלחת במכללות.

הכוכב החדש. טדסה גטהון | צילום: טיבור יגר, איגוד האתלטיקה

ריצת 1,500 מטר לגברים תתקיים בערב הראשון בהשתתפות כמה מבכירי הרצים למרחקים ארוכים בארץ. בין השאר יתמודדו שם על התואר בוקאיו מלדה וגודדו בלצ'או שחזרו מאליפות אירופה עד גיל 23 (רצו למרחקים ארוכים יותר) ולצדם נראה שהרץ הפייבוריט והמנוסה יותר יהיה ימר גטהון. בריצה המקבילה לנשים שתתקיים מספר דקות לפני כן הפייבוריטית לניצחון היא אחת האתלטיות הבכירות בארץ כיום, סאלם באיולין, שאולי ביום טוב תנסה לשבור את שיאה הישראלי הטרי שנקבע לאחרונה בבלגיה ועומד על 4:11.37 דק'.

ביומה השני של האליפות תתקיים ריצת ה-5,000 מטרים לגברים, שצפויה להיות אחד ממוקדי השיא של התחרות. טדסה גטהון, הכוכב החדש של הריצה למרחקים ארוכים בישראל, חזר לארץ אחרי שסיים שני בריצת ה-10,000 ורביעי ב-5,000 באליפות אירופה עד גיל 23. כעת הוא רעב מאוד גם לתואר המקומי ויתמודד בין השאר נגד גודדו בלצ'או, בוקאיו מלדה, ימר גטהון וטסמה מוגס. אם טדסה גטהון ינצח, הוא למעשה ישלים דאבל אחרי שבאפריל זכה באליפות ישראל ב-10,000 מטר.

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג