שעון דופק, מה לבחון לפני שרוכשים

הגעתם לאקספו של הישראמן ומתחשק לכם לרכוש שעון דופק חדש. מספר עצות כדאיות לפני שרוכשים שעון דופק מתוחכם יעזרו לכם בבחירת השעון האידאלי לכם  
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הגעתם לאקספו של הישראמן ומתחשק לכם לרכוש שעון דופק חדש. מספר עצות כדאיות לפני שרוכשים שעון דופק מתוחכם יעזרו לכם בבחירת השעון האידאלי לכם  

מאת:ישעיהו ריב


למתאמנים שטרם החליטו האם לרכוש שעון דופק או האם לשדרג את שעון הדופק שברשותם מומלץ לעבור לרגע על היתרונות שברכישת שעון דופק:

  1. קל יותר לפקח על רמת המאמץ ולהגביר את רמת האימון במסגרת תכנית האימונים בהתאם ליכולותיכם.
  2. במקרה של אימון יתר ומאמץ יתר השעון מאותת על המצב ובכך מתריע מסכנה אפשרית.
  3. יותר נוח ויעיל להשתמש בשעון דופק מאשר לעצור את האימון ולמדוד דופק ידנית.
  4. הדיוק של שעוני הדופק טוב מאשר מדידה ידנית המספקת נתונים לזמן מסויים ואף זה בכפוף לטעויות בספירה.

השיקול הראשון שעלינו לעשות בקניית שעון דופק הוא להבין מהם הצרכים שלנו במהלך אימון. אם כל מה שאנו רוצים הוא לדעת את הדופק שלנו באופן כללי וזהו, ואיננו רוצים היכנס להוצאה משמעותית, יספיק שעון דופק על פרק היד, ללא רצועת חזה. השימוש בשעון זה דורש התבוננות בפרק כף היד ולעתים דורש עצירה באימון כדי לקרוא את הנתונים. לכן שעונים אלה עדיפים למתאמנים הנוהגים להתאמן מדי פעם או למתאמנים בהליכה.

שעוני דופק נעים בטווח יכולות ואיכויות רחב מאוד, המחיר בהתאם. במידה ודרוש לך שעון דופק לאימונים במכון הכושר או במקום סגור אחר, תוכל להסתפק בשעון דופק בתקציב נמוך. במידה ואתה ספורטאי ואתלט המתאמן באינטנסיביות בחוץ, כדאי לך להשקיע בשעון בעל תפקודים רבים יותר. עבור ספורטאים המתאמנים באופן קבוע ו/או מקצועי ישנה הסכמה בקרב אנשי מקצוע ששעוני דופק מדוייקים מופיעים עם רצועת חזה. באופן שאינו מפתיע, מחירם גבוה יותר.

ישנם שעוני דופק הבאים עם עזרים ותוספים שונים התורמים להאמרת המחיר הסופי. אביזרים כמו משדר נתונים אלחוטי, מבחני כושר ואזורי טווח דופק יכולים להיות שימושיים במידה ומשתמשים בהם. אם אתם יודעים שלא תשתמשו בהם, ביכולתכם לחסוך כסף רב על ידי רכישת שעון דופק בסיסי.

על מה להסתכל כאשר בכוונתכם לרכוש שעון דופק:

גודל השעון
נסו להתחשב בגודל השעון. לחלק משעוני הדופק יש רצועות דקות שעשויות להיראות דקות מדי על פרק כף ידו של גבר. כמוהן, חלק מצגי שעוני הדופק גדולים ומגושמים מדי לנשים בעלות פרקי כף יד דקים. רצוי לבדוק את שעון הדופק בחנות טרם רכישתו.

צג השעון
בחרו צג גדול דיו. תצטרכו לקרוא את הספרות בשעון הדופק שלכם בזמן אימון, אז חפשו שעון דופק עם צג משמעותי, גדול, כזה שתראו בקלות. אם שעון הדופק משרת אתכם לרכיבה על אופניים, השעון יורכב על הכידון. עם זאת ששעוני דופק קטנים יותר יראו יותר אופנתיים ועדכניים, קל יותר לקרוא צגים גדולים יותר. כמובן שבאימון בחושך צג עם תאורה שימושי יותר מאשר צג ללא תאורה.

רצועת חזה מתכווננת
על רצועת החזה להיות ניתנת לכוונון, במידה ואינה עושה זאת הקריאה לא תהיה מדויקת. בעיה זו נפוצה יותר אצל נשים מכיוון שרוב רצועות החזה תוכננו כדי להתאים לחזה של גברים. ישנן חזיות ספורט שבהן מכפלת מיוחדת נתפרת לנשיאת המשדר. מודלים שונים של חזיה כזו הינם מתוצרת יצרנים שונים של שעוני דופק וביגוד ספורט.

רצועת החזה עשויה להתחכך בעור ולגרום לחימום ולגרוי. על רצועת חזה להיות הדוקה למדי בכדי למלא היטב את תפקידה. במידה ואתם מזיעים, הרצועה יכולה ליצור חיכוך וגרוי. בעיה זו אופיינית למתאמנים הנוהגים להתאמן משכי זמן ארוכים. במידה ויש לכם בעיה שכזו, ניתן למרוח מעט נוזל סיכה לספורטאים תחת רצועת החזה.

כפתורי השעון
כפתורים גדולים יעזרו לכם. זיכרו שהכפתורים יימצאו ויילחצו תוך כדי תנועה, לפעמים בקור ובדרך משובשת. בסך הכל שעוני הדופק מתוכננים לכך, אבל אם המוטוריקה העדינה שלכם אינה משובחת, כדאי לשים לזה לב.

סוללה
בחלק משעוני הדופק אין אפשרות להחליף סוללה על ידי המשתמש. המשמעות היא שעם תום חיי הסוללה תצטרכו לשלוח אותה לטכנאי. שבועות של המתנה. עלות גבוהה יחסית. נסו למצוא שעון דופק בעל אפשרות להחלפה עצמאית של הסוללה בעלות ובזמן מינימליים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג