קורס מנכל בוינגייט

הויכוחים על ניהול הספורט בישראל עלו מדרגה בשנה האחרונה: בעיות האלימות בכדורגל, פירוק איגוד הג’ודו, הבחירות באיגוד הכדורסל, והכישלון להשגת מדליה אולימפית העלו על פני השטח ויכוחים קשים בנוגע לניהול הספורט בישראל. כיום קיימים שני מודלים עיקריים לניהול ספורט בארץ, בעלות פרטית וניהול על ידי עמותה (הנהלה)
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הויכוחים על ניהול הספורט בישראל עלו מדרגה בשנה האחרונה: בעיות האלימות בכדורגל, פירוק איגוד הג'ודו, הבחירות באיגוד הכדורסל, והכישלון להשגת מדליה אולימפית העלו על פני השטח ויכוחים קשים בנוגע לניהול הספורט בישראל. כיום קיימים שני מודלים עיקריים לניהול ספורט בארץ, בעלות פרטית וניהול על ידי עמותה (הנהלה)

מאת:מערכת שוונג


בכדורגל הישראלי חלק מהקבוצות עברו בתחילת שנות ה- 90 למודל שונה מזה שהיה נהוג בעבר. המודל כיום הוא של בעלות פרטית, בעיקר בקובצות הכדורגל, שם מגיעים אנשי עסקים כדוגמת יעקב שחר, שהעביר את קבוצתו למודל של ניהול פרטי. שחר, איש עסקים בולט, העביר את הניהול בספורט למודל חדש: לא עוד חברים שמתכנסים ומקבלים החלטות, אלא בעלים שמתווה מדיניות המבוצעת על ידי מנהלים מקצועיים. במכבי חיפה יש כיום מנכ"ל, מנהלי מחלקות מקצועיים, מנהלי כספים, שיווק, תקשורת ועוד.

במקומות אחרים בספורט עדיין קיים מודל הנהלה מתנדבת. הנהלה זו ממנה תחתיה מנכ"ל (שכיר לעיתים), שמבצע את מדיניות ההנהלה והיו"ר. לעיתים מתעוררת בעייתיות כשההנהלה המתנדבת לא רק מתווה מדיניות אלא מתערבת באופן לא מסודר בעבודת המנכ"ל, משנה החלטות ולא קובעת מטרות ויעדים ועובדת על פי תכנית עבודה מסודרת.

במכללה האקדמית וינגייט זיהו את המורכבות הרבה בניהול ספורט והקימו לפני 8 שנים את קורס המנכ"ל הבכיר בספורט. ד"ר איציק בן מלך, שהיה בין מייסדי היחידה לספורט הישגי בשנות ה-90: "הכל מתחיל ונגמר בניהול. כשיש ניהול מקצועי, מעמיק וטוב, כזה שיודע להציב מטרות ספורטיביות ועסקיות ולעבוד בצורה מסודרת, אז רואים תוצאות. הקמנו את הקורס במכללת וינגייט כדי לתת ידע וכלים למנהלים ולכאלה שרוצים לנהל בצורה נכונה ספורט בארץ".

בקורס נלמדים יסודות ניהול: ניהול עסקי, בניית וניהול תקציב, בניית תכניות עבודה, ניהול כ"א וסדנאות ניהול, כשהמרצים מגיעים הן מהעולם העסקי והן מעולם הספורט. אחד המרצים המרתקים הוא אבי אשכנזי, מאמן כדורסל וסמנכ"ל חברת יוניליוור שמדגים ומראה כיצד הקמה וניהול צוות במקום העבודה דומה לבניית קבוצה.

מנכ"ל ארגון השחקנים אריה אלטר, מבוגרי הקורס מספר: "זהו קורס שנכנס לקרביים של ניהול הספורט ועושה זאת בצורה יסודית מאוד, בלי להתפשר, ומלמד את הנושאים בצורה עמוקה. למרות שאני מנהל הרבה זמן בספורט שלנו, למדתי לא מעט בקורס הזה".
שחקן הכדורסל בעבר עדי גורדון מביא את גישתו לחינוך וספורט, עו"ד דן חי מלמד את תחום המשפט והחוק, ואדם שוב, בעל חברת מדיה חברתית מלמד את נושא המדיה והשיווק הדיגיטלי- נושא שפרץ בשנים האחרונות בספורט בעולם. בקורס מועברות סדנאות ניהול מתקדמות, המביאות דוגמאות מהעולם העסקי לתוך עולם הספורט, אריאל אברם, מנהל מחלקת הנוער במכבי ת"א שסיים את הקורס האחרון: "היתרון בקורס הוא הדברים המעשיים שלמדנו. זה לא עוד קורס תיאורטי, אלא קורס מעניין ומרתק שנותן כלים לעבודה יומיומית"
"העניין הוא ניהול מעשי, כלים ממשיים לעבודה" מסכם ד"ר בן מלך, "ניהול נכון ועבודה על תשתיות הם שיכולים להביא את השינוי בספורט שלנו".

10.9.2012




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג