צרכנות – איך לחסוך ברכישת הליכון

הליכונים הפכו עם הזמן למוצר ביתי נפוץ בעולם וגם בישראל, חובבי כושר רבים מציידים עצמם במכשיר הליכה גדול ויקר, אך, כיצד נדע שרכשנו מכשיר אמין ומתאים. ישעיהו ריב מסביר כיצד לרכוש הליכון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הליכונים הפכו עם הזמן למוצר ביתי נפוץ בעולם וגם בישראל, חובבי כושר רבים מציידים עצמם במכשיר הליכה גדול ויקר, אך, כיצד נדע שרכשנו מכשיר אמין ומתאים. ישעיהו ריב מסביר כיצד לרכוש הליכון

מאת:ישעיהו ריב


במאמר זה ניתן לקרוא מספר נקודות עיקריות שתכליתן להסביר איך לרכוש הליכון, על מה להסתכל ולבדוק. ראשית נעבור על חלקי ההליכון:

1. הליכון – מהם חלקיו?

מנוע

להלכים – יש לבדוק שהמנוע הינו בעוצמה של 2.5 כ"ס ומעלה.
לרצים – יש לבדוק שהמנוע הינו בעוצמה של 3.5 כ"ס ומעלה.
לרצים אינטנסיביים, אותם אלה שרצים הרבה ומהר, אינכם יכולים להתפשר על הליכון בינוני,
ותצטרכו להשקיע יותר. הליכון הינו השקעה לשנים ויש להסתכל על רכישתו בצורה שכזו.

מסגרת ההליכון
מסגרת ההליכון צריכה להיות יציבה, חזקה ועמידה. החזיקו אותה ובידקו שאכן היא מתאימה לדרישות אלה.

בולמי זעזועים ומשטח הריצה  
עדיף שלמשטח הריצה יהיו בולמי זעזועים רבים. אלה מאפשרים נחיתה רכה יותר של כפות הרגליים על גבי משטח הריצה. נחיתה רכה יותר תיטיב עם עמוד השדרה שלכם ועם המפרקים.

רולרים
רולרים הינם בקטרים משתנים. קוטר של "3-"2  הוא אידיאלי וכמו כן עליהם לכלול מיסבים איכותיים שישמרו את רצועת הריצה במקום ובמתח הנכון.

אלקטרוניקה ומערכת הבקרה
משך האחריות הוא משתנה המעיד רבות על מידת האמינות של ההליכון. אחריות של שנתיים לפחות על האלקטרוניקה והרכיבים משמעותה עסקה טובה.

2. שעון דופק | מד דופק
גם אם זה נשמע מפתה, אין צורך במדידת דופק מובנית בהליכון. הליכונים רבים מאפשרים מדידת דופק דרך חיישן מגע בכף היד. מדידה זו אינה מדוייקת. לכן, אם חשוב לכם לדעת מהו הדופק שלכם, תוכלו לרכוש שעון דופק עם רצועת חזה במאות בודדות של שקלים.

3. אחריות
הליכונים הם מכונה ברמת מורכבות ממוצעת, אבל כמו כל מכונה, גם היא יכולה להתקלקל. לכן,אחריות ארוכה יכולה להועיל. אחריות על הליכון מתייחסת לחלקים שונים: מנוע, לוח בקרה / צג, מנוע שיפוע, מסגרת. אחריות על המנוע יכולה לנוע משנה ועד אחריות לכל החיים, אותה מעניקים ספקים גם בשוק הישראלי. כדאי לברר ולמצוא אחריות שכזו. ספק רציני יתן לאחריות חשיבות גדולה וזו מעידה משמעותית על האמון שיש לו במוצרים אותם הוא מייצר. לסיכום סעיף האחריות: בידקו מה כוללת האחריות להליכון בתשומת לב רבה.

4. עלות ההליכון
לפני שמתפתים ל "מבצע מיוחד" כלשהו, רצוי לזכור שהליכון הוא מוצר סדרתי שמליונים ממנו נמכרים ברחבי העולם כל שנה ולכן יש תחרות רבה בין הספקים. תחרות זו יכולה להגיע להורדת רמת המוצר. מסיבה זו סביר להניח שאם תחפשו, תמצאו מחיר זול באיכות תואמת. לסיכום סעיף העלות, שימו לב שאינכם קונים הליכון זול שלא יאריך ימים.

5. הליכון מתקפל או קבוע?
הליכון מתקפל יכול בדרך כלל לשאת משקל של 120-150 ק"ג. הליכון מתקפל מיועד לרוב גם לריצה ותמיד להליכה. הוא מתקפל כדי לאפשר לו אחסנה קלה ולעתים יש לו גם גלגלים שמאפשרים ניוד קל ברחבי הבית ופינוי חלל האימון בין האימונים לשימושים שונים של בני הבית.

הליכון קבוע הינו גדול יותר וכבד יותר מהליכון מתקפל. ישנן קטגוריות שונות של הליכונים קבועים, מהליכונים באיכות סבירה ועד הליכונים מקצועיים המשמשים לרוב לאימון בחדרי כושר, אף שלעתים יש כאלה גם לאנשים בביתם, שלרוב הינו גדול מספיק לאכסנת מכשיר הליכה גדול שכזה.
 
6. מידות הליכונים
הליכה, צריך משטח ריצה באורך 110 ס"מ.
לריצה, משטח ריצה באורך 120 ס"מ וברוחב 40 ס"מ.
לאנשים גבוהים שלהם רגליים ארוכות, מעל 195, יש צורך במסלול ריצה באורך 120 ס"מ לפחות.

7. משקל המתאמנים על ההליכון
הצורך להתאמן בעזרת הליכון הינו פעמים רבות בקרב אנשים בעלי משקל עודף. תכנון של הליכונים איכותיים מכוון למשקלים אלה, בייחוד מכיוון שלרוב ההליכונים מתוכננים לקהל אמריקאי שבו מספר הסובלים ממשקל יתר הינו גבוה. אם משקלכם גבוה מזה מ -120 ק"ג, דאגו לשים לב שההליכון מכוון לשם.

8. שקט
הליכון שקט – ובכן, אינכם רוצים שמישהו בבית יפריע לכם להתאמן כי אתם עושים לו רעש. כמו כן, כדי לאפשר לעצמכם פעילויות נוספות בזמן ההליכה או הריצה, למשל מדיטציה בהליכה ובריצה, צפיה בטלוויזיה, שמיעת מוסיקה, האזנה לספר או קריאה בו, כל אלה דורשים סביבה שקטה. לכן, האזינו להליכון בפעולתו ושימו לב שאינו מרעיש באופן מוגזם. כדי להבין מהו רעש סביר, תוכלו לנסות ללכת למקום בו יש הליכונים פרטיים, כגון בית של חבר או חנות מתאימה ולהאזין ל- 2-3 הליכונים בפעולה.

9. תכניות אימונים
אנו מנסים למצוא עניין באימונים, מכיוון שאימון משעמם יכול להפריע להמשך ההנאה שלנו מהאימון. תכניות אימון ברמות שונות של מורכבות יוצרות עניין באימונים ומכיוון שכך המשכיות.

אימונים מהנים ובהצלחה!
——————————————————————————————————
המאמר נכתב על ידי ישעיהו ריב, מנהל אתר הליכון




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג