פולאר CS500 מהדורת טור דה פראנס

כשאומרים מד דופק זה פולאר ושאומרים פולאר זה מד דופק. זהו מד הדופק הרישמי של הטור דה פראנס ולכבוד שיאו של מרוץ האופניים בגדול בעולם קיבלנו מהיבואן, חברת אגנטק, את ספינת הדגל של פולאר במהדורה מיוחדת לכבוד הטור דה פראנס. רועי קאפח, רוכב עילית ומומחה בתחום האופניים, מסכם את חווית הרכיבה עם ה- פולאר 500SC
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


כשאומרים מד דופק זה פולאר ושאומרים פולאר זה מד דופק. זהו מד הדופק הרישמי של הטור דה פראנס ולכבוד שיאו של מרוץ האופניים בגדול בעולם קיבלנו מהיבואן, חברת אגנטק, את ספינת הדגל של פולאר במהדורה מיוחדת לכבוד הטור דה פראנס. רועי קאפח, רוכב עילית ומומחה בתחום האופניים, מסכם את חווית הרכיבה עם ה- פולאר 500SC

מאת:רועי קאפח, הקדמה: יאיר בן עמי


יאיר: "קח, אני רוצה שתנסה את השעון הזה"
רועי: "עוד שעון דופק?! מה אתה רוצה שאני אעשה איתו? יש לי כבר שני שעונים על הכידון ואת הדופק שלי אני מקבל משניהם"
יאיר: "בבקשה תנסה, זה לא עוד שעון דופק"
רועי: "טוב..נשים עוד שעון על הכידון, מה כבר יכול להיות כל כך מיוחד בשעון דופק"

איזה חצוף אני! נותנים לי לנסות את שעון הדגל של פולאר, ואני מתבכיין.

יאיר העביר אלי את המארז היפה
שמזכיר יותר מארזים של מכשרי טלפון ניידים חדישים. בתוך הקופסה יש שעון עם תושבת כידון מדליקה שנראית כאילו יוצרה ע"י חברה שמייצרת ציוד סנפלינג (הכפתור שמשחרר את השעון מהתושבת מזכיר ציוד טיפוס וגלישה)- המחבר הזה מבטיח שהשעון לא יעוף במהלך הרכיבה. כמו כן במארז יש סנסור של מד מהירות, ומד סיבובי פדאלים- שניהם אלחוטיים כמובן. אזיקונים, מגנטים ושאר עזרים מסופקים גם להשלמת התקנה.


מהדורת הטור דה פראנס 2011


ההתקנה: חברת נוקיה כבר לא נחשבת שיא הטכנולוגיה בימנו ומכשרי הטלפון הניידים שלהם כבר לא נפוצים כמו פעם- אני הערצתי אותם לפני כמה שנים, למה הערצתי? בגלל ההיגיון של נוקיה. ההיגיון של נוקיה הופיע בכל המכשירים שלהם, לא משנה אם יש ברשותך מכשיר של 500 שקלים או של 5000 שקלים, לכל המכשירים היה את אותו ההיגיון במערכת ההפעלה שלהם, ידעת לתפעל אחד, ידעת לתפעל את כולם. למה אני מספר את הסיפור הזה? כי המכשירים של חברת פולאר עובדים על אותו עיקרון, כשהתקנתי את ה- CS500 המתקדם על האופניים ומאוחר יותר הזנתי בו את הנתונים שלי, הרגשתי כאילו אנחנו מכירים כבר שנים ואני רק מעדכן את הנתונים של ה- CS200 שלי שמשרת אותי נאמנה משנת 2005.

שני אזיקונים על המוט כידון, שני אזיקונים על מד המהירות,
שני אזיקונים על מד סיבובי דוושות, מגנט על הגלגל הקדמי, מגנט על זרוע קראנק וזהו, המכשיר מוכן לכיול (התקנת החומרה על האופניים לקחה לי 10 דקות). שלב הכיול כולל הכנסת תחומי הדופק, גיל, משקל, גובהה, איפוס מד גובה וטמפרטורה, גודל גלגל האופניים ועוד כמה שבטח שכחתי כרגע. השעון מסופק עם חוברת בעברית שמסבירה את כל השלבים הללו- כל הכבוד לאגנטק, הוראות בעברית משדרגות את יכולת תפעול המכשיר בכמה רמות.


מד סיבובי רגליים- פשוט להתקנה



מה הוא מציע: אני מתעייף רק מלחשוב מה השעון הזה יודע לתת.. מד גובה, מד שיפוע, מהירות, מרחק, סיבובי פדאלים, תחומי דופק, מד קלוריות- גם שריפת קלוריות לפי גובה רכיבה, שעון עצר- אני עוצר רגע, לכל הנתונים הללו יש כמובן גם את כל הסטטיסטיקות שרק אפשר לחשות עליהם: ממוצעים, מקסימום, מינימום, טווחי עבודה (אפשר לכוון את השעון לאמן אותך לפי אזורי האימון אשר אתה מגדיר לו).

על האופניים: הדבר הכי בולט (תרתי משמע) בשעון הוא המסך שלו- אני מרגיש כאילו עשיתי את המעבר ממסך מחשב 14" סופר VGA שנת 94 לפלזמה 20" שנת 2010. התצוגה גדולה וברורה, אין צורך לטמון את הראש בתוך הכידון בשביל לראות כמה שניות נשארו לך עד סוף האינטרוול , כשאת\ה בדופק 194 אין צורך לנחש מה כתוב על המסך ולהתנדנד על האופניים. גודל הספרות הוא שדרוג מבורך! עוד יתרון גדול במסך הגדול הוא ריבוי הנתונים, יש מקום להציג מספר נתונים בו זמנית ולדעת מספר פרמטרים בצפייה אחת.

הפיצ'ר השני שאהבתי הוא מסגרת המגע- במחשב יש כפתור אדום שמשמש כ- ENTER ואיתו מתחילים ומאשרים פעולות. בכדי לדפדף ולעבור בין מסכים , פשוט לוחצים על המסגרת, צד ימין וצד שמאל של המסך הם בעצם כפתורים. במהלך הרכיבה אם רוצים לשנות מסך ולראות נתונים שונים פשוט שולחים אצבע, אין צורך להתאמץ או לצאת משיווי משקל. מאוד אהבתי את ההמצאה הזאת.


העברת נתונים: אחרי 4 שעות רכיבה יש לך ביד המון נתונים, חוץ מלהציג אותם במהלך הרכיבה המחשב מתעד אותם וכעת אפשר להוריד אותם אל המחשב הביתי ולנתח את האימון. אני העברתי את הנתונים ע"י Polar Datalink, פעולה פשוטה מאוד. על ניתוח הנתונים צריך לעשות כתבה בפני עצמה, הסטטיסטיקות שהשעון מוציא מספקות כל כך הרבה נתונים שמישים ומדידים (אני יודע כמה זמן לקח לי לטפס עלייה הזו, מה היה הדופק שלי בעלייה ההיא, מה היה אורך העלייה,באיזה מהירות טיפסתי אותה, מה היו סיבובי הדוושות שלי- גם לפי נקודות בעלייה, מה היה אחוז השיפוע של העלייה, באיזה נקודות של העלייה עבדתי טוב-ופחות טוב. את הנתונים האלו אני שומר לפעם הבאה שאטפס אותה ואדע איך לשפר את הרכיבה שלי ואגלח עוד כמה שניות).

הביקורת שלי: אנחנו בעידן של מדי וואטים אשר אומרים לנו כמה כוח אנחנו מייצרים. כמעט כל מדי הוואטים שמוצעים היום עובדים על תדר ANT+, פרוטוקול התקשורת הזה מאפשר לנו לשלב מד וואטים עם כל מחשב רכיבה שעובד על פרוטוקול ANT+- חבל שפולאר לא משלבים את ה- ANT+ במכשיר CS500, אני הייתי בוחר בו מייד להיות מחשב הוואטים לקרנק ה- SRM שאני רוכב איתו. מצד שני, פולאר וחברת LOOK הצרפתית פתחו מד וואטים שיושב בציר הפדאלים, CS500 משמש כיחידת השליטה של הפדאלים האלו.

בעד: תצוגה,רצועת דופק נעימה, מסך לחיץ, מספר נתונים שרואים בתצוגה, תושבת כידון, מראה, ניתוח והצגת נתונים, מד גובה ושיפוע.

נגד: אינו עובד עם פרוטוקול שידור ANT+.

למי: כל רוכב אופניים שרוצה לדעת איפה הוא עומד במהלך הרכיבה ורוצה לשפר את הכושר שלו.

שורה תחתונה: 4.5 מתוך 5

מחיר מד דופק: 1500 שקלים

מחיר מד דופק עם מד סיבובי רגליים: 1700 שקלים


רועי קאפח- רוכב עילית ומכור לאופניים




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג