עוד יש חיים ב-26 אינצ'ים

דקה לפני שכולם מספידים את אופני ההרים המצוידים בגלגלי 26 אינצ’ים, ל-GT יש בשורה חדשה מקרבון עבורכם. מבחן ל- Zaskar 100 Expert
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

דקה לפני שכולם מספידים את אופני ההרים המצוידים בגלגלי 26 אינצ'ים, ל-GT יש בשורה חדשה מקרבון עבורכם. מבחן ל- Zaskar 100 Expert

מאת:מערכת MBA, קליפורניה


Zaskar 100 GT החדשים הם אלו הממלאים את מקומם של דגמי המרתון בקו דגמי הקרוס קנטרי שיכוך מלא של החברה. נראה שהאופניים ימלאו את החלל שהותירו אחריהם דגמי המרתון אבל האם הם יתמודדו כשווים בין שווים עם אופני ההרים כפולי השיכוך, שאותם מציעים המתחרים בעלי גלגלים של 29 אינצ'ים? יצאנו לבדוק.

למי הם מיוצרים:
מדובר באופני קרוס קנטרי תחרותיים שיחושו בנוח בתחרות סיבולת ארוכה אך גם יתמודדו עם סינגלים טכניים ברמה סבירה.

ממה הם מיוצרים:

האופניים מיוצרים משלדת קרבון, ומשלוש אחורי גם הוא מקרבון שאותו מכנים מהנדסי ג'יטי Force Optimized Carbon Ultra. האופניים בעלי צינור היגוי משתנה בקוטרו המחובר לצינור שלדה תחתון בעל קוטר עבה בצומת הצינורות הקדמי. האופניים בעלי מתלה ה-I-drive המסורתי של החברה המצויד בחוליית אלומיניום מחוסם ובמסבים אטומים גדולים בקוטרם אשר קל לתחזק אותם או להחליפם בשעת הצורך.

חלקים יוצאי דופן:
Zaskar 100 נראים כשלדה שנקנתה על ידי חובב רכיבה ושרק אחר כך נבנו לפי הזמנה מיוחדת. כל חלק בהם נבחר בזכות תכונותיו ולא בזכות היותו חלק מקבוצת חלקים שלמה. הם מצוידים בחלקי שימאנו וסראם, במשככי פוקס ורוקשוקס, ב-FSA, ב-WTB, ב-Syncros, ב-DT Swiss, ב-Maxxis, ב-Crankbrothers ובפורמולה.נראה שחברת ג'יטי הזמינה את כולם למסיבה. ואף שחלקי האופניים מקורם בחברות שונות, כולם מתואמים בצבעם האדום – החל בצירי הגלגלים וכלה בקולר הידוק מוט האוכף.
לביצועים

הנדסת אנוש
אין ספק שהג'יטי תוכננו כדי "לתת בראש". מצוידים בצינור עליון ארוך, גם באופן יחסי למידת הלארג' שקיבלנו למבחן, מדובר באופניים הדורשים מהרוכב להישכב לפנים ולדווש. אוכף הסילוורדו מביתWTB מוצק אך אינו מעניש, ידיות הכידון הננעלות מצוינות וקל לכוון את ידיות הבלם למרחק הנחוץ ללא כלים. כל מה שנשאר הוא לכייל את המשככים לכ-20 אחוזי שקיעה ממהלך המתלים ולצאת לרכוב.

להתגלגל
צינור השלדה העליון אינו רק ארוך אלא גם עבה מאוד. אמנם הוא אינו מפריע לדווש אבל הוא רחב דיו כדי להסתיר את הגלגל הקדמי. נדרש זמן להתרגל למראה צינור עבה שכזה. לעומת זאת, קל להתרגל לאופן שבו האופניים מאיצים. עוד אי אפשר להתחרות בזריזות שמציעים אופני 26 אינצ'ים כשמאיצים בהם מהמקום; הוסיפו על כך שלדה בעלת קשיחות צדית מבין הטובות שיש בנמצא כיום – וקיבלתם מתכון לזינוק מהיר לפנים. כל מה שעליכם לעשות הוא רק לשבת ולדאוג לכך שהגלגל האחורי יוצמד לקרקע. האופניים יעשו את השאר. מתלה האופניים יעיל ורכבנו עליהם במצב שבו הפלטפורמה היציבה לא הייתה פעילה ובכל זאת זכינו לביצועים טובים. האופניים מדוושים בהחלט ביעילות.


מהירי תגובה: ה-Zaskar 100 הזכירו לנו שאופני 26 אינצ'ים הם עדיין המתכון הנכון לזינוק מהיר מהמקום; הם מדוושים במהירות ומגיבים באופן שאופני 29 אינצ'ים עוד אינם יכולים לחקות.

לטפס
גם בעליות מתבקש לשבת על האופניים, להישען קדימה על הכידון ולדווש בהילוך אחד גבוה מהרגיל, כדי לחוש בנוח. האופניים מטפסים בזריזות בעליות כחיה הבורחת על נפשה, אך דורשים לעשות זאת בישיבה, אחרת הגלגל האחורי מאבד מאחיזתו (אלא אם כן מדובר בקרקע אוחזת במיוחד). הישארו לדווש בישיבה ולא תאמינו כמה מהר תגיעו לקצה הגבעה.

פניות
האופניים מתנהגים בפניות כמצופה מאופני קרוס קנטרי תחרותיים. ה- Zaskar 100 פונים בהינד עפעף ויעשו זאת במהירות, כך שלא צריך לפחד לדרוש מהם לשנות את קו הרכיבה. צמיגי המקסיס שבהם הג'יטי מצוידים מתגלגלים במהירות אך מספקים אחיזה מפתיעה במיוחד בהתחשב בעיצוב הצנוע של הסוליה שלהם. אל תפחדו להשכיב את האופניים בפניות, הצמיגים יפתיעו אתכם באחיזה ראויה.

ירידות
ה- Zaskar 100 נוהגים באופן צפוי בירידות ולא מדובר כאן בהפתעה, מאחר שהם בעלי שלדה קשיחה, צמיגים אוחזים ומשככים איכותיים. אבל לרגע לא תתפתו לחשוב שאתם רוכבים על אופניים בעלי מהלך ארוך יותר מאותם 3.9 אינצ'ים שאותם מציעים הג'יטי. הם מנצלים את מהלכם כראוי אבל דורשים בחירת קווים מושכלת מהרוכב עליהם, שתנצל את משקלם הקל המאפשר להניף אותם מעל מכשולים. החוליה החלשה בירידות היא ציר 9 מילימטרים בגלגל הקדמי.

לבלום
הבלמים מצוינים, אף שהם נטו להרעיש כשהם התחממו. הרוטורים בקוטר 7 אינצ'ים מלפנים ו-6 אינצ'ים מאחור סיפקו בלימה ראויה.

לא צפוי
כשאתם רוכבים על האופניים, אל תפחדו מהלא צפוי. הופתענו כמה קל לתקל איתם עלייה או מכשול אחרי פנייה. כל מה שעשינו היה לדווש בעוצמה והאופניים פשוט זינקו לפנים וכבשו את המוטל לרגליהם.


משולש קרבון אחורי וקדמי; מסבי מתלה אחורי שקל לתחזק אותם; צינור היגוי משתנה בקוטרו; מכסה צינור היגוי אדום ומעוצב.

טיפים, טריקים ושדרוגים

ציר הגלגל האחורי של ה- Zaskar 100 איבד את הצפון אחרי שש שעות רכיבה. מנגנון הפריילוף האחורי החזיר את נשמתו לבורא בטרם עת והוחלף באחריות. המלצה חמה: להחליף בקנייה את הצמיגים לצמיגי טיובלס ואת החישוקים להסב באמצעות ערכה.

שדרוג יקר אך חשוב הוא ציר 15 מילימטרים מלפנים. הוא זה שישפר את התנהגות האופניים בירידות. טענה אחרונה כלפי האופניים היא שאפשר לשאת רק בקבוק מים אחד במתקן הממוקם מתחת לצינור השלדה העליון. היינו מוותרים על המנשא וזו המלצתנו לכם, אלא אם כן אתם בעניין של לשאת סוללת פנס המעוצבת כבקבוק במתקן הנשיאה.
לקנות?
אין ספק שאופני 29 אינצ'ים זוכים כרגע למלוא תשומת הלב אבל הם אינם מתאימים לכל רוכב. ה- Zaskar 100 מוכיחים שעדיין יש חיים גם בסקטור אופני ה-26 אינצ'ים. במקרה של ה- Zaskar 100 מדובר באופניים המתגמלים את הרוכב עליהם בהתפרצות לפנים בכל דיווש. הם מיועדים לתחרויות אך ישמשו גם כאופני שבילים קלים ומהירים.

אם אתם רוכבים על אופניים מגושמים וכבדים ורוצים לעבור לרכוב על אופניים מהירים וקלים, ה- Zaskar 100 הם בחירה ראויה בהחלט.


GT Zaskar 100 Expert

   מחיר: 4,400 דולרים בארצות הברית

ארץ ייצור: טייוואן


משקל: 11.9 ק"ג


גודל שלדת מבחן: לארג' (20 אינצ'ים)


גובה ציר מרכזי: 31.6 ס"מ


אורך תומכות שרשרת: 43 ס"מ


אורך צינור עליון: 62 ס"מ


זווית ראש: 69.5 מעלות


זווית אוכף: 73.5 מעלות


בסיס גלגלים: 113.8 ס"מ


מרווח עמידה: 81 ס"מ


מהלך קדמי: 3.9 אינצ'ים


מהלך אחורי: 3.9 אינצ'ים


שלדה: קרבון


משכך אחורי: פוקס Float RL


משכך קדמי: רקושוקס Reba RL


חישוקים: DT Swiss X430


צירי גלגל: GT


צמיגים: מקסיסAspen 2.1


מעביר קדמי: סראם X.7


מעביר אחורי: שימאנוXT


ידיות הילוכים: שימאנוSLX


מעצורים: פורמולה RX


זרועות הינע: טרווטיב GPX


קסטה: סראם 36-11


דוושות: בלי, נשקלו עם שימאנו XT


יבואן: רוזן ומינץ

הכתבה המלאה התפרסמה במגזין ינואר Mountain Bike Action,

לקבלת מגזין דיגיטלי בחינם כנס לכאן

31/01/201



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג