סקירת מוצר: נעלי הריצה MIZUNO RONIN-2

שנים חיכו בישראל לנעלי הריצה של מיזונו, השנה הן הגיעו אלינו סוף-סוף וכתב הצרכנות של שוונג, ניב וניש, לקח אותן לסדרת אימונים מפרכת על כול המסלולים שניתן להזיע איתן, בסוף הוא היה מרוצה 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


שנים חיכו בישראל לנעלי הריצה של מיזונו, השנה הן הגיעו אלינו סוף-סוף וכתב הצרכנות של שוונג, ניב וניש, לקח אותן לסדרת אימונים מפרכת על כול המסלולים שניתן להזיע איתן, בסוף הוא היה מרוצה 

מאת:ניב וניש


נעלי ריצה הן אחד האביזרים שכרצים אנחנו מתייחסים אליהם בכובד ראש. בחירת הנעל המתאימה הפך בשנים האחרונות לעניין מדעי לכל דבר ועניין. התאמה של טכנולוגית תמיכה מלאה לכף הרגל, מערכת פיזור העומס בצורה שווה וטובה וכל זאת על מנת לצמצם ולמנוע פציעות באזור הברכיים והקרסוליים וכמובן עמוד השדרה.



קיבלתי לבדיקה את נעלי התחרות של חברת "מיזונו"- RONIN 2 ויצאתי לבדוק האם השמועה אודות השחקנית החדשה בתחום נעלי הריצה, תחום שלפחות על פי דעתי נשלט על ידי ענקיות אחרות כמו: נייקי, אסיקס, ברוקס, אדידס וסאקוני, נכונה.

חברת מיזונו הוקמה ב־ 1906 ביפן, תוך התמקדות בפיתוח פטנטים וטכנולוגיה מתקדמת בענפי ספורט מגוונים. הפטנט הטכנולוגי המפורסם שבהם הוא טכנולוגיית ה־WAVE. המותג המשווק כמעט בכל מדינה בעולם המערבי, נותן חסות לספורטאים ולאלופי עולם בתחומים שונים וכן, למשחקי ספורט בינלאומיים ולאולימפיאדות. במשך השנים האחרונות היו מספר ניסיונות כושלים לייבא את מוצרי החברה לישראל, עד שלפני כשנה חברת אטלנטיס פרו לקחה על עצמה את המשימה והיום ניתן לפגוש את החבר'ה של מיזונו בכל אירועי הספורט. נעלי התחרות נועדו לספק את התנאים המיטיבים לתחרות. כלומר שילוב של טכנולגיה מתקדמת בפן האורטופדי יחד עם נוחות למשתמש וכל זאת במשקל מינימאלי.

מפרט טכני לנעלי MIZUNO RONIN-2

Mizuno Wave – תמיכה תרמופלסטית מיוחדת בצורת גלים שמסייעת בנחיתה על הקרקע, בלימת זעזועים ופיזור האימפקט – התמיכה בנויה משכבת גל ראשונה עד הקשת ושכבת גל שנייה בחלק הפנימי של הרגל עד האצבעות. 

SmoothRide – תערובת כפולה של גלים שמספקת שליטה על התנועה. התערובת משלבת שני אלמנטים שונים במגע עם הקרקע: רכות ויציבות, לצד הגברת גמישות ומהירות בגלגול כף רגל. כך מתקבל מעבר חלק בגלגול של כף הרגל.

הסוליה הפנימית – נשלפת
Airmesh –
רשת עם שכבות סינטטיות המספקת תמיכה ונוחות מקסימאלית לכף הרגל. אווריריות, שמסייעת בנידוף הזיעה, וגמישות, הגורמת לנעל לקבל את הצורה של הרגל כבר מהשנייה הראשונה.

סוליה חיצונית  
X10 – הסוליה עשויה שכבת גומי פחמני. הגומי עמיד מאוד כדי למנוע שחיקה, וגמיש על מנת לתת תחושה טובה של הקרקע. בנוסף לטכנולוגיה זו ב"רונין" השתמשו גם בסולית ה- x10 – תוספת מיוחדת לעקב: החלק הראשון שנפגש עם הקרקע בריצה. כדי להאריך את חיי הנעל – וכדי לתת שליטה טובה יותר על התנועה.

מפרט טכני, מרשים ומבטיח, עם כל המידע הזה לקחתי את הנעליים למערכת אימונים אינטנסיבית.
 

הרעיון היה לבדוק את הנעל בכמה שיותר משטחי ריצה פופולארים והנה התובנות:

מבחינת היעוד של הנעל כנעל תחרות – מקיימת אותו בצורה טובה מאוד, הנעל קלה, נוחה, מסייעת מאוד בשמירה על סגנון ריצה נכון – גלגול כף הרגל. וגם מנקרת עיניים.
מבחינת היעוד כנעל אימונים – עבור אלו שמחפשים משהו מקצועי, היא נעל טובה, אבל למרוצים הן לא בדיוק הסביבה הטבעית שלהן:

מסלול ריצה מקצועי – כדוגמת איצטדיון, משטח "ראקורטן"- הקלות והנוחות סייעו לי לרוץ מהר מהרגיל וההרגשה הייתה מצוינת, אולם האחיזה של הנעל בקרקע הייתה בינונית וכשרצתי על אזור רטוב ממטרות ההשקיה נאלצתי להאט מעט על מנת לא להחליק.

חוף הים – כאשר רצתי על החול, גיליתי שהרבה יותר קל לי לנווט את צעדי על החול היבש בין גלי החול עם נעליים במשקל נוצה. לאחר האימון, הסוליה הפנימית הנשלפת הפכה את מלאכת ניקוי הנעלים משאריות האימון להרבה יותר קלה. אך כמות החומר המזערית שמספקת את המשקל הקל של הנעל לא יכולה לתת את התמיכה הנדרשת לאזור הקרסול. ושרירי ייצוב המפרק עבדו קשה באימון זה.

הליכון – בריצה על מסילה/הליכון הרגשתי מצוין לכל אורך האימון, הקלילות שמלווה לדגם זה, ומערכת היצוב מכריחה אותך לרוץ נכון, עבד נהדר, וסייע לי להגיע להספקים גבוהים מהרגיל.

הכביש – ללא ספק משטח היעד של נעליים אלו – המשטח מחוספס ולכן האחיזה הייתה טובה, אין  כמעט הפתעות לקרסוליים, כך שהקלילות והנוחות של הנעל שיחקו תפקיד מרכזי והפכו את האימון למהנה מאוד. חשוב לציין שרוב המרוצים בארצינו הם מרוצי כביש.

לסיכום – ה"רונין" היא נעל תחרות מצוינת. לאלו מביננו שמחפשים נעליים לאימונים ארוכים על משטחים מגוונים – היא מתאימה קצת פחות, הנעל "מאבדת" מעט אחיזה על משטחים חלקים, והתמיכה לקרסול, כמו בכל דגמי התחרות, חלקית, אין זה אומר שהיא לא מתאימה לאימונים – ההרגשה שמלווה בריצה ברונין היא של  "ריחוף". אבל אלו פרמטרים שצריך לקחת בחשבון.

ציון: 4 מתוך 5

מחיר לצרכן: 650 ₪, וניתן למצוא אותן ברוב המרכזים המקצועים. על נעלי תחרות יש בדרך כלל הנחות ומבצעים, לכן כדאי לברר.
————————————————————————————————————————–


סקירת מוצר:
קולקציית Under Armour



חדש בצרכנות –
אופני טריאתלון ונג"ש של TREK




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג