סקירת מוצר – מחשבון רכיבה פולאר CS-500

קל, דק, עיצוב מרהיב עין, תצוגה על מסך LCD, אלו חלק מהדברים המלהיבים של מחשבון הרכיבה החדש של פולאר. כתב הצרכנות של שוונג, ניב וניש, לקח אותו לסיבוב אימונים וגילה שלא הכל ורוד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


קל, דק, עיצוב מרהיב עין, תצוגה על מסך LCD, אלו חלק
מהדברים המלהיבים של מחשבון הרכיבה החדש של פולאר. כתב הצרכנות של שוונג,
ניב וניש, לקח אותו לסיבוב אימונים וגילה שלא הכל ורוד

מאת:ניב וניש

בתחילת חודש יולי חברת פולאר השיקו את מחשבון הרכיבה החדש שלהם ה- CS-500. כמובן שקפצתי על המציאה ולקחתי אותו לסיבוב אימונים. החידושים במחשב הרכיבה הזה בולטים כבר כאשר רואים את עיצוב האווירודינמי שלו. תפעול המכשיר פשוט ונוח, כדי שגם במהירות גבוהה ובדופק שלא מאפשר לחמצן להגיע למוח נוכל לדלג בין התצוגות, נגיעה קלה במסך ומקבלים את נתוני הרכיבה. אך האם הדברים באמת כלכך ורודים? בואו נראה.

תוך כדי התקנה והסברים אדיבים שקיבלתי בחברת אגנטק (יבואני פולאר לארץ) התחלתי להתרגש מהמשושה הדקיק והיפה שמונח על ה'סטמפ' בצורה מאוד אלגנטית. לצערי, אחרי רכיבה הבנתי שאין כאן משהו חדשני ויוצא דופן שלא ראיתי קודם.


תפעול כללי
המחשבון קל ודק, ואכן מדלג בין שבעת התצוגות בנגיעה קלה על המסך. המחשב מעוצב בצורת משושה ובעל שלושה לחצנים (בניגוד לחמישה ברוב הדגמים של פולאר). הבעיה היא שהירידה בכמות הלחצנים שהייתה אמורה לגרום למחשבון להיות פשוט יותר לתפעול גורמת בדיוק את ההפך – חייבים להיות סופר מרוכזים כדי לא לטעות ולהפסיק אימון באמצע.

לדוגמה – כאשר רוצים לדלג צג בעת רכיבה במהירות גובהה לחיצה קלה על צידו הימני של המסך אכן תעשה זאת, אך אין דפדוף לכיוון הנגדי במידה ויש צורך לחזור צג אחורה. רק לחצן אחד אחראי לדפדוף, הלחצן בצידו השמאלי של המסך – בניגוד להיגיון שלי, עוצר את האימון וכדי לא לאפס את כל האימון חייבים להיות מספיק מרוכזים כדי ללחוץ על לחצן  START, שהוא הלחצן השלישי שנמצא במרכז השעון, ולא על פי התחושה הזורמת שהעיצוב נותן, כאשר שני צידי המסך הם המנווטים בין האופציות. במילים אחרות לחיצה אחת יותר מידי ויש צורך לדלג 6 צגים עד לצג המבוקש. דבר המקשה על זרימת השימוש בעת האימון.

כך גם בניווט בין האופציות שהמחשב מציע יש רק כיוון אחד לסיבוב, וזה נכון לא רק לאופציות של משך האימון אלה גם לסיכום שהמחשבון מציג בסיום האימון, לטעינת ההגדרות ובכלל. אני מצאתי את זה כמטרד. ראוי לציין, שהלחצנים גדולים ומאוד ברורים ונוחים לשימוש, בניגוד למחשבוני רכיבה אחרים שקשה ללחוץ תוך כדי רכיבה – ואני מאמין שעם הזמן כל רוכב שראשו על כתפיו יתרגל לשיטת הניווט – ולא יעצור אימונים או יפספס תצוגה רצויה.
מעבר לשימוש בלחצנים ישנה אפליקציה נוחה מאוד, הפעלה אוטומטית בעת עצירה לא מתוכננת. במידה ועצרתם ברמזור או כדי למלא מים, השעון ייעצר, והיה והמשכתם ברכיבה השעון ימשיך מבלי להפעילו מחדש, ומבלי לגעת בו. ישנו זמן המתנה של כ- 30 דק' עד לכיבוי מוחלט.

המחשב מגיב במהירות לכל פעולה – החיישנים – דופק, קדנס, מרחק/מהירות הם החידושים האחרונים בטכנולוגיה הזו. הזיהוי הוא מהיר וכל פעולה מבוצעת במהירות ויעילות. המחשבון נשלף ומתחבר בקלות למתקן הייעודי שמחובר קבוע לכידון או לסטמפ לבחירת הרוכב, גם כדי לשמור על המחשבון היקר.

כך שעל סעיף התפעול הכללי – אני נותן ציון 7 מתוך 10.


התצוגה
התצוגה מדהימה, מסך LCD גדול ומרשים. הספרות גדולות וברורות. בכל תצוגה מופיעים 4 נתונים, כאשר הקדנס הוא קבוע. בין מגוון התצוגות אפשר למצוא – שילובים של כלל הנתונים שהמחשב נותן: טמפ' אוויר במעלות צלזיוס, מהירות, מהירות ממוצעות, קדנס, קדנס ממוצע, דופק, מרחק לאימון, מרחק לכלל האימונים, קלוריות לאימון, קלוריות לשעה לדופק ספציפי, גובה מצטבר לאימון, ונתוני העלייה – שיפוע באחוזים ובמעלות.

אפשר לומר שהם חשבו על כל נתון אפשרי וניסו לסדר אותם בצורה הגיונית במסכי התצוגה. חברת פולאר שמו את הדגש כאן על תצוגה ברורה ולכן לא אפשרו יותר מ- 4 נתונים בו זמנית על המסך. גם בשמש חזקה, או זיעה שניגרת ישירות על התצוגה – עדיין ניתן להבין את הנתונים במבט חטוף. מה שחסר לדעתי הוא חופש הבחירה: היה יכול להיות מצוין אם היה מבין 7 אפשרויות התצוגה הקבועות בחירה על פי סגנון האימון, שהנתונים בתצוגה יהיו השימושיים ביותר עבור הרוכב.

מה שאמור לפצות על חסרון זה הוא הניווט הקל בין כלל הנתונים האפשריים – עניין שהופך להיות די מטריד אם מנסים לשלוט במחשבון בעיניים עצומות ולזכור בע"פ את סדר התצוגות, וללחוץ מספר לחיצות ברצף. דבר שיגרום ככל הנראה לעבור סיבוב על גבי סיבוב של רצף התצוגות עד שימצא הצג המבוקש.

על נושא התצוגות אני מעניק ציון 6 מתוך 10

"מחשבון" רכיבה
המוצר מקוטלג כמחשבון רכיבה – אבל למען האמת אני מקטלג אותו כספידומטר אל-חוטי. כמובן נוציא את נושא הגובה שהמחשבון מציג (טיפוס מצטבר, שיפוע גם באחוזים וגם במעלות), אין כאן שום אופציה לתכנות של אימונים. לדוגמה – אימון אינטרוולים, או "טמפו", משהו שקיים ברוב שעוני הרכיבה/ריצה של פולאר שהכרנו עד היום. ,כשכמובן שניתן להגדיר גבולות דופק, או לעבוד עפ"י "אזורי הדופק" של פולאר, אבל האמת שמכותרת כזו של- מחשבון רכיבה ציפתי לקצת ליותר.

כאשר בקשתי תגובה מחברת אגנטק על הדברים הם טענו שמחשבון אמור להיות פשוט ולשמש את כל אותם ספורטאים שרוצים TO KEEP IT SIMPEL. לא רוצים ספר הפעלה מסובך שצריך לעשות דוקטורט על מנת להכיר את כל התכונות והאופציות שהשעון מאפשר, אלה משהו קל וברור שימלא אחר כל צרכיהם. קיים מחשבון מתקדם יותר שבו ניתן לתכנת אימונים וכד', והוא מחשבון ה- CS-600.  אני לא השתכנעתי, המחיר של המחשבון הפשוט הוא לא פשוט בכלל.

ציון 6 מתוך 10 על כדאיות – תכונות מול מחיר

זיכרון אימונים
המחשב זוכר 16 אימונים אחרונים. ומציג סיכום מפורט מאוד של כל מהלך האימון: דופק מקסימלי וממוצע, קלוריות, וכמה אחוז הגיע משומנים מתוך סך הקלוריות שנשרפו באימון, נתוני המרחק והמהירות, ונתוני העליות והטיפוס המצטבר עבור כל אימון. נתוני ה"לאפס"- במידה ואתם מבצעים אימון שכזה השעון יתן את זמני ההקפה הטוב ביותר, הממוצע ואת הדופק, מהירות, קדנס עבור כל הקפה והקפה.

בנוסף ניתן לרכוש צ'יפ יעודי שמחבר את המחשבון למחשב הביתי ופורק את כל היסטורית האימונים לתוכנה ולאינטרנט, כדי שניתן יהיה לעקוב אחרי ההתקדמות של הרוכב לאורך זמן ולראות את נתוני האימון העיקריים על גבי גרפים. לדוגמה – גרף דופק, גרף שיפועים, גרף מהירות מוצגים בצבעים שונים כאשר מערכת הצירים מציגה את משך האימון ועצימותו – אם לדופק/שיפוע/מהירות.

בנושא זה המחשבון "אלוף" והוא מקבל ציון 9 מתוך 10, למה לא 10? בגלל שזה בתוספת תשלום.

השורה התחתונה
המוצר הזה מעוצב יפה בסגנון אווירודינאמי, קליל, התצוגה בתור המסך מצוינת. מבחינת האופציות שהמחשבון מציע אין כאן משהו שלא ראינו, אבל היופי הוא בפשטות. יאמר לזכותו שהוא אמין, חזק ומהיר, נראה שפולאר ממש השקיעו באיכות החיישנים כדי שגם בשטח וגם בכביש המוצר יאריך חיים. לפי דעתי זה מוצר מצוין עבור קהל יעד שמחפש את ה"שגר ושכח", ואין לו בעיה לשלם עבור כך. התקנה פשוטה קלה ומהירה, אין הגדרות ארוכות ומיגעות – נתוני רוכב, נתוני אופניים ויצאת לדרך.

כך שבשכלול הכללי אני נותן ל- CS-500
7.5 מתוך 10

מחיר מומלץ לצרכן כ- 1700 ₪.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג