סקירת מוצר: מד הדופק פולאר RS800

עושה רושם שפולאר לא מפסיקה לשכלל את השעונים שלה, והמילה האחרונה בשוק הוא ה-RS 800. אומנם הצעצוע יקר, אבל חוץ מלענות לטלפון תוך כדי אימון הוא עושה הכל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


עושה רושם שפולאר לא מפסיקה לשכלל את השעונים שלה, והמילה האחרונה בשוק הוא ה-RS 800. אומנם הצעצוע יקר, אבל חוץ מלענות לטלפון תוך כדי אימון הוא עושה הכל

מאת:אייבי גילת


באחד הימים שמתי פעמי לסוכנות אגנטק כדי לקבל למבחן את הצעצוע החדש מד הדופק פולאר RS800. כבר ממבט ראשון התאהבתי בו. השעון מעוצב בצורה יפיפייה ויש לו נוכחות מרשימה גם לאנשים שאינם רוכבי אופניים מקצועיים. כמו כל שעוני הפולאר גם ב-RS800 חמישה כפתורים שעובדים על אותה לוגיקה, אם אתה יודע לתפעל אחד אתה יודע לתפעל את כולם.

מד הדופק פולאר RS800 עובד בתדרMHZ WIND 2.4 והמשמעות היא שלכל חיישן בשעון יש תדר משלו, כך שאין הפרעות בין רוכבים בפלוטון. בשעונים הקודמים מסדרת ה-S המהירויות היו מתערבבות. בשעון הפולאר RS800, כאשר מרכיבים את חיישן המהירות, לא חייבים לשים אותו על המזלג הקדמי אלא על המשולש האחורי העליון. זהו יתרון גדול לרוכבי כביש, היות והרבה פעמים כל תזוזה גורמת לחיישן לזוז דבר שיכול לגרום לבעיות בהמשך. כנ"ל לגבי מד הקדנס. חנויות האופניים והמכונאים העובדים בהן לא תמיד מודעים לנושא המהירות.

מד הדופק פולאר RS800 עובד בשיטה של "שגר ושכח". ברגע שהשעון עובד הוא עובד כל הזמן וללא תקלות. מרחק השידור של חיישני המהירות והקדנס הוא 12-10 מטר, דבר המבטיח דיוק ושידור רציף.

 

הפולאר RS800 הוא שעון למיד נתוני המהירות, הקדנס והדופק נקלטים תוך כדי רכיבה, בדיוק כמו במצב בו מאמן יושב מאחורי הרוכב ומלמד אותו  ניתן להשתמש נכון יותר באופניים תוך כדי עבודה בזמן אמת.

אחד הדברים המעניינים במד הדופק פולאר RS800 הוא שניתן להגדיר בשעון גובה ומד טמפרטורה, כך שניתן לראות בזמן אמת נתונים חשובים כמו השיפוע במעלות ובאחוזים וכמה בסך הכול גובה מצטבר עולים ויורדים. בנוסף רוכב האופניים יכול להגדיר לעצמו תצורות ומסכים שמתאימים לצרכים שלו. יש שישה מסכים שונים שבכל מסך הרוכב יכול להגדיר שלושה פרמטרים שונים המתאימים לו במיוחד. יהיו רוכבים שירצו לראות נתונים כמו: מספר קלוריות, מהירות ודופק ורוכבים אחרים שירצו לראות פרמטרים אחרים. מספר הצרופים האפשרי הוא עצום.

לשעון הפולאר RS800 יש תעודת זיהוי משלו – רוכב האופניים יכול להגדיר דרך המחשב שם ולצרוב את הנתון בשעון.
זוהי דרך מעולה לזיהוי השעון בפני אבידות וחלילה גניבות. בנוסף ניתן כמובן להוריד ולהכניס מידע לשעון הפולאר RS800 מהמחשב. דבר ייחודי נוסף הוא שלשעון יש את האפשרות לצבור ק"מ לכל זוג אופניים בנפרד (עד 3 זוגות) וכך הרוכב מסוגל לדעת בדיוק מתי להכניס את האופניים לטיפול לצורך החלפת החלקים הנעים (שרשרת וכו ). אחרי כל טיפול מאפסים את הקילומטרז' מחדש.

כמות המידע המתקבלת בכל יחידת אימון היא עצומה ומכילה בין היתר:
שעת התחלה, זמן רכיבה, סה"כ מרחק בק"מ שנרכבו, דופק מקסימאלי, דופק מינימאלי, דופק ממוצע, סה"כ קלוריות שנשרפו, מהירות מקסימאלית, מהירות ממוצעת, גובה מקסימאלי, גובה מינימאלי, גובה ממוצע, זמן רכיבה נטו, כמה טיפס הרוכב במטרים, גובה מצטבר, כמה הרוכב ירד במטרים, זווית השיפוע מקסימאלית באחוזים ובמעלות, כנ"ל ירידות, טמפרטורה מקסימאלית, טמפרטורה מינימאלית וממוצעת, וקדנס מקסימאלי וממוצע.  

ניתן אח"כ לראות בצורה של היסטוגרמות את אזורי הרכיבה לפי הזמן – נתון שחשוב מאוד הן לרוכב והן למאמן. את הנתונים הללו ניתן לראות תוך כדי הרכיבה על ידי מעבר ממסך למסך בלחיצת כפתור.

שעון הפולאר RS800 מקליט את כל המידע שנצבר כל פרק זמן מסוים (ניתן לתכנת אותו ל-1,2,5,15,60 שניות).
ככל שהפער קטן כמות זמן ההקלטה מצטמצמת. אם למשל מקליטים כל 5 שניות זמן ההקלטה יהיה 99:59 שעות שזו כמות עצומה של זמן ללא חיישני המהירות. כך למשל רוכב הנוסע למחנה אימונים בחו"ל לא צריך להילחץ מכך שלא הוריד את המידע למחשב. ניתן לעשות את זה אחרי שיחזור לארץ.

הניסיון שלי מראה ששעון הפולאר RS800 נותן תמורה לעין ערוך למחירו. ניתן לעבוד בשלושה תחומי דופק נתונים, שרוכב האופניים קובע מראש בזמן אימון אחד. את המידע הוא יכול לקבל פשוט על ידי דפדוף מתי ואיך שהוא רוצה. הרוכב יכול מראש בביתו לתכנת עד 20 אימונים שונים דרך המחשב ולהוריד אותם לשעון: אימוני אינטרוולים, טמפו, ספרינטים עם תשעה משתנים שונים שניתן להכפיל ולשחק ביניהם.

שעון הפולאר RS800 מיועד לכולם, מהרוכב המתחיל ועד לרוכב המקצוען, שמתחרה בתחרויות במסגרת הפרו טור. כל אחד יפיק ממנו את מה שמתאים לו לפי הרמה שבה הוא נמצא. הזנה יומית של דופק המנוחה מאפשרת גם לעבוד לפי נוסחת קרבונן (HRR%) ואז המאמן או הרוכב יכול גם לדייק הרבה יותר באימון, שכן יש לתוצאות המתקבלות מתאם גבוה יותר עם תצרוכת החמצן המרבית של הרוכב (VO2 MAX).

בשעון הפולאר RS800 ישנם גם מבדקים. ישנו מבדק הנקרא FITNESS TEST הבודק את רמת הכושר הגופני של הרוכב ונותן ציון על רמת הכושר הגופני, דבר חשוב מאוד שיכול לתת לרוכב ולמאמן אינדיקציה על מידת ההתקדמות או הנסיגה של הרוכב ברמת כושרו הגופני. מבחן נוסף נקרא OPTIMIZER שיכול לאבחן אם הרוכב נמצא במצב של אימון יתר (שיכול להביא רוכבים להשבתה מוחלטת של האימונים והתחרויות). השעון מאבחן שינויים קיצוניים ברמות הדופק הרגילות של הספורטאי ומתריע.

מתוך מה שראיתי והתנסיתי שעון הפולאר RS800 הוא שעון מדהים. זה מתחיל בעיצוב הבלתי שגרתי שלו ונמשך בתכונותיו. כאשר מתחילים להשתמש בו על בסיס יומי מבינים שמדובר בנמר אמיתי ולא בעוד איזה צעצוע יקר שרכשתי. 10 בסולם אייבי.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג