סקירה: מוצרי הריצה של ברוקס לחורף 2011

חברת ברוקס, המציבה את עצמה בתור אחת החברות המובילות בתחום ביגוד והנעלה לריצה, מציגה בפנינו את הליין החדש שלה לחורף 2011. כתב הצרכנות של שוונג, ניב וניש, יצא לבדוק כמה מהמוצרים וחזר מופתע
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


חברת ברוקס, המציבה את עצמה בתור אחת החברות המובילות בתחום ביגוד והנעלה לריצה, מציגה בפנינו את הליין החדש שלה לחורף 2011. כתב הצרכנות של שוונג, ניב וניש, יצא לבדוק כמה מהמוצרים וחזר מופתע

מאת:ניב וניש


אין מושג שיתאר את עולם הריצה בארצנו, בשנים האחרונות, טוב יותר מאשר "צמיחה", ולא סתם צמיחה – אלה צמיחה פראית שפוגשים בדרך כלל בג'ונגלים של ארצות נידחות. ריצת 10 ק"מ שנחשבה בעבר למאמץ שרק אתלטים מלידה יכולים לו, וריצת המרתון זכתה להתייחסות פעם בארבע שנים באולימפידה התורנית נתפסות היום בעיני רבים כאתגר אפשרי בהחלט.

יחד עם הפופולאריות הגואה של ענף הריצה, צצו להם מותגים וחנויות כמו פיטריות אחרי הגשם, בין השאר כדי לענות על הרצון של הרצים להיראות במיטבם, גם אם מדובר רק בג'וגינג בפארק הירקון. נשאלת השאלה, מה באמת חשוב? על מנת לענות על השאלה, נפרוס בפניכם בכל חלק של הכתבה, את המוצרים הלוהטים של יצרנים שבאמת מציעים משהו שהוא מעבר.

הראשונים לסקירה, הם חברת "ברוקס", חברה שכבר שנים נחשבת לאחד המותגים המובלים בכל הנוגע לציוד אימונים לריצה. במיוחד מאחר  והחברה מתמחה אך ורק בריצה. נפגשתי עם אילן, בחנות היבואן בחולון, קיבלתי חוויה שירותית יוצאת דופן, שיעור חשוב על ההתאמה האורטופדית של נעל הריצה לכף הרגל וחשיפה של קולקציית לילה/חורף החדשה NIGHT LIFE. הפריטים החשובים על פי ברוקס לקראת סתיו/חורף 2010 הינם: נעליים, גרביים, מעיל ומכנס ארוך לחימום, לשחרור להתעטפות אחרי אימון, וכן כובע ריצה שישמור על הראש יבש.

נעלי ריצה- BROOKS RAVENA 2010
בתור רץ ותיק, חשבתי שכבר אף אחד לא יחדש לי כלום בתחום בחירת נעל האימונים שלי. עברתי אין ספור מדידות והתאמות על ידי כל החברות המובילות, אבל שיעור כמו שקיבלתי בברוקס, אני מודה, עדיין לא חוויתי. שנים רצתי עם נעלי ריצה המכונות ניטרליות, כלומר ללא תיקון אורטופדי. אולם לאחר המדידות עם אילן הופתעתי לגלות שלכפות הרגליים שלי דרישה שונה – אילן  בחן ומדד את כפות רגליי והציע לי את ה"רוונה","הריצה שלך תשתפר פלאים," הוא אמר והוסיף "אם תרוץ עם תמיכה קלה במרכז כף הרגל." להפתעתי, לאחר המדידה נתבקשתי לצאת החוצה ולרוץ. כן, בחוץ, לא על מסילה סטרילית, כמו בכל המדידות הקודמות שעברתי. הוא בחן את סגנון גלגול כף הרגל שלי, את הרצף התנועתי שלי ופסק "אתה אומנם ניטרלי אבל בהחלט לא תזיק לך תמיכה קלה למניעת קריסת הקשת," (מצב שבו הקשת הטבעית של כף הרגל מאבדת מגובהה כתוצאה מעומס הדריכה) והתאים לי דגם שעונה בדיוק על דרישה זו.

בלי קשר לאיכות הציוד, שזו המטרה שלשמה נכתבות מילים אלה, אני חייב לציין את איכות השירות והיחס החם והאדיב שקיבלתי ב"ברוקס". מתוקף תפקידי יוצא לי להיכנס למרכזי המכירה השונים, השירות שקיבלתי כאן היה רמה אחרת.

דגם ה"רוונה" מיועד עבור אימוני ריצה ארוכים ועצימים וכן בעבור אילו שזקוקים לתמיכה חלקית במרכז כף הרגל. כפי שציינתי בחוויה האישית שלי, דגם זה מציע מענה עבור בעיה נפוצה מאוד – הקריסה הפנימית. הרוונה מציע תמיכה אבל במידה, כלומר אפשר להנות מהיתרונות של נעל נייטרלית (תנועה טבעית של כף הרגל) ולקבל תמיכה ופתרון לבעיית הקריסה של הקשת.

טכנולוגיה:
רוונה משתמשים בטכנולוגית ה-MOGO –  שכבה של ריפוד, הממוקמת בין הסוליה החיצונית לפנימית ומשמשת כמפזר הזעזועים שעולים מהמפגש של הרגל עם משטח הריצה. הנתונים שקיבלתי מחברת ברוקס מבטיחים עד 40% יותר רכות בהשוואה לנעליי ריצה מתחרות ו-22% יותר החזרת אנרגיה לקרקע. 

הנעל שוקלת כ-300 גרם, לא משקל קליל, אך כאמור עבור מטרתה, אימון, אני לא רואה במשקל חיסרון, בעיקר משום שהמשקל העודף של הנעל נועד לספק יותר הגנה למפרקי המתאמן. בברוקס טוענים שטכנולוגית ה-MOGO מבטיחה גם אורך חיים ארוך לנעל הריצה – מדובר על כ-750 ק"מ, שבמהלכם לא תעלם ההרגשה שליוותה את הריצה עם הנעל בצעדים הראשונים (33% יותר מנעליים מתחרות). לגבי טענה זו אני קצת סקפטי, אך אין ספק שיש כאן נעל אימונים חזקה ואיכותית.

הרכב הסוליה הפנימית עוצב בשיטת ה-DRB על מנת לתת את התמיכה הדרושה וליצור קפיציות במרכז כף הרגל. כך נוצרת תנועה טבעית עם תמיכה למניעת הקריסה פנימית.

e1 תרכובת ייחודית העמידה בכל תנאי טמפרטורה המשתנים, ממוקמת בחלקה האחורי של הנעל ומסייעת בבלימה ובמתן רכות.
e2 ממוקם בחלקה הקדמי של הנעל ומסייע ביצירת אנרגיה לשלב הדחיפה (סיום הצעד).

תכונות אילו מאפשרות את התחושה שמלווה את הריצה עם נעל זו, עבור מי שזקוק לתמיכה זו.

חוויה הריצה על משטחים שונים:
לקחתי את הרוונה לשבוע אימונים וניסיון במשטחים השונים והתוצאה הייתה חיובית ביותר:

כביש/אספלט/פארק: הריצה על המשטח הנפוץ ביותר לאימונים הרגישה בהחלט שונה ממה שהכרתי. תוספת השיכוך המכונה MOGO מורגשת על משטח זה מאוד, ובנוסף היכולת שלי לגלגל את כף הרגל בצורה נוחה יותר בזכות תוספת התמיכה שמאפיינת דגם זה, מסייעת רבות בפיזור האימפקט מהמשטח הקשה. ללא ספק סגנון הריצה ויעילות התנועה שלי השתפרו בזכות העיצוב של דגם זה.

מסלול ראקורטן: הריצה על מסלול האצטדיון הייתה קצת פחות חיובית. תוספת המשקל, ביחס למה שהייתי רגיל, גרמה לי להרגיש פחות קליל. בנוסף אחיזת הסוליה על המשטח הייתה חלקית ויצרה הרגשה של חוסר יציבות.

מסילת ריצה: הריצה על המסילה הייתה דומה למשטח הכביש. היתרון של אימון על מסילה הוא באפשרות להתרכז בסגנון ובטכניקה בלי הסחות דעת שמלוות אימון בחוץ. על משטח זה הרגשתי ללא ספק את היתרון שהתמיכה הנוספת העניקה לי ביכולת לגלג את כף הרגל ולנוע מהר ויעיל ממה שנעתי בעבר.

לסיכום – הרוונה הוא דגם מצוין עבור אלה שהוא מתאים להם, כך שכל אותם רצים שנזקקים לתמיכה למניעת קריסה, ומרגישים כבולים בתוך נעל עם תמיכה מלאה- זה הדגם עבורכם.

במחיר של 700 ש"ח, רכישה כדאית למדי עבור מה שהנעל מציעה.

 גרבי ריצה
אחד הפריטים החשובים ביותר לאימוני ריצה, חוץ מהנעליים, הם במפתיע הגרביים, מדגישים שוב ושוב בברוקס. גרביים איכותים יבטיחו את מניעת היבלות, הפטריות והשיפשופים הלא נעימים שמלווים את אימוני הריצה הארוכים. בברוקס מציעים מגוון רחב של גרבי DRY-FIT – חומר נושם ולא סופג זיעה. לצורך התנסות ובדיקה, אילן המליץ לי על ה-Utopia Mini – גרביים עבות, שמקנות תחושת נוחות גבוהה יותר במהלך הריצה, מונעות יבלות ושיפשופים ושומרות על כפות הרגליים באקלים הקר והרטוב של החורף המתקרב.
     

המחירים של גרביים מסוג זה נעים סביב ה- 90 ש"ח לזוג.

לדעתי, על אף ההשקעה הגבוהה ההוצאה כדאית וחשובה.

NIGHT LIFE -קולקצית הלילה והחורף של ברוקס

       מעיל רוח וגשם: Nightlife Jacket – באקלים הארץ ישראלי, הצורך במעיל רוח/גשם צץ לעיתים רחוקות לצערנו הרב, אולם בימים שבהם הוא נדרש הוא הופך להיות אביזר מחייב, לפחות לשלב החימום/שיחרור של האימון.

בברוקס פיתחו מעיל פונקציונאלי שעונה על דרישות אלה. המעיל הקליל (100 גרם) מתקפל אל תוך הכיס שלו עצמו והופך למעין ארנק קטנטן בגודל של אגרוף, כך שבתום החימום או בהפסקת הגשם ניתן לפשוט את המעיל לקפלו ולהמשיך באימון ללא הפרעות. המעיל נוח מאוד ולא נדבק לגוף המזיע, כמו שציפיתי, מחומר ניילוני קל כדוגמת זה.

מבחינת היכולת לשמור על חום הגוף – סיומת השרוולים עשויה גומי כדי למנוע את בריחת החום והמעיל מאובזר גם בכובע, גם הוא מתקפל אל תוך הצווארון כדי למנוע את בריחת החום שמאפיינת ראש חשוף (אנחנו מאבדים את מרבית הטמפ' דרך הראש). המעיל מגיע בצבעים זרחניים בגווני אדום וצהוב ובכך הופכים את המעיל לאביזר בטיחותי בתנאי הראות הלקויה של החורף, או הלילה.

אנחנו מקבלים כאן בהחלט אביזר איכותי פונקציונאלי ומצוין, שבלי ספק נשלם עליו מחיר של 480 ש"ח.

 מכנס ריצה ארוך: Essential Run Wind Pant – עבור רבים מהרצים בארצנו עצם המחשבה על ריצה עם מכנס ארוך תשמע מגוחך,הרי אין כאן חורף. אבל כל אלו שיצאו בשעות הבוקר המוקדמות כשהאוויר קפוא, יעידו על הצורך במכנס ארוך לפחות לשלב החימום.

בברוקס ממליצים לנו על מכנס "רוח" קליל שאינו סופג מים. הוא מאובזר בריצ'רצ'ים בחלקו התחתון על מנת להקל את פשיטת המכנס, ללא צורך בחליצת נעליים. המכנס גם מקושט בשלל מחזירי אור, ומתייבש במהירות. היתרון  במכנס של ברוקס הוא בנוחות שלו לתנועה – הוא לא נדבק לגוף גם כשמזיעים, הוא קליל וכמעט לא מגביל את תנועת הריצה, גם במהיריות גבוהות, זאת על אף שלא מיועד לאימון מסוג זה.

     

החסרון – בריצה ארוכה. אם אתה מעונין להישאר עם ארוך אולי עדיף לשקול מכנס צמוד. גם בהגדרה של מכנס זה- הוא מיועד לשלבי החימום/שחרור והמתיחות ופחות לחלק המרכזי של האימון.

לסיכום – כאביזר פונקציונאלי לאקלים של ישראל מדובר במוצר מצוין. אולם עבור אימוני נפח ארוכים, ששלב החימום מחובר לחלקו המרכזי של האימון, קצת פחות, אלא אם יש לכם איפה להשאיר את המכנס באמצע הדרך.

משקל 220 ג', מחיר 320 ש"ח

       כובע ריצה חורפי: Infiniti Beanie – כובע ריצה שמזכיר את כובע הגרב המוכר לכולנו, ההבדל הוא בחומרים שמרכיבים את הכובע של ברוקס. מאפייניו הבולטים הם:
1. דוחה מים, ובכך מובטח לנו שהכובע לא יהפוך לסמרטוט מטפטף אחרי 5 דק' של גשם.
2. נושם, כלומר לא נסבול מהתחושה של ראש מזיע ובוער מתחת לכובע.

מחיר: 90 ש"ח

בהחלט "אקססורי" נחמד, אם יש לכם את הכסף לבנות מלתחת חורף שלמה, לפי דעתי לא מהפריטים הנחוצים ביותר בחורף הארץ ישראלי.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג