סיקרת מוצר: 3 זוגות נעלי רכיבה לטריאתלון

נעלי הרכיבה בטריאתלון עשויות להיות הרגע המכריע של התחרות. כתב הצרכנות של שוונג, ניב וניש, אסף שלושה דגמים מובילים ובילה איתם מספר ימים של רכיבה בתנאים רטובים, לפנכם התוצאות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


נעלי הרכיבה בטריאתלון עשויות להיות הרגע
המכריע של התחרות. כתב הצרכנות של שוונג, ניב וניש, אסף שלושה דגמים
מובילים ובילה איתם מספר ימים של רכיבה בתנאים רטובים, לפנכם התוצאות

מאת:ניב וניש


אחד הרגעים הקריטיים בתחרות טריאתלון הוא רגע ההחלפה. כל טריאתלט מבין את החשיבות שהציוד יהיה מותאם ומתוקתק לקראת החלפה חלקה ונוחה. בטריאתלון יש שני שלבי החלפה – T1: מעבר בין השחייה לרכיבה, ו- T2: המעבר בין הרכיבה לריצה. בשתי ההחלפות הללו אחד הגורמים, אם לא הגורם החשוב ביותר הוא: מותאמות נעלי הרכיבה למשימה.

מעבר לבחינת איכות הנעל, בדקתי את המותאמות שלהן להחלפות הטריאתלון על פי שלושה סעיפים:

  1. גודל הפתח – ככל שפתח הנעל יהיה רחב יותר – יהיה יותר נוח להכניס את הרגל לתוכה במהירות גם עם רגל רטובה.
  2. רצועת העקב – על מנת לבצע החלפה מהירה משחייה לרכיבה יש להשאיר את הנעליים מחוברות לפדאלים בשטח ההחלפה ולנעול ולרכוס את הנעל תוך כדי נסיעה. משימה לא פשוטה כלל, אחד הגורמים שיכולים להקל על המשימה הוא רצועת העקב – רצועה שנועדה לאפשר לרוכב להחזיק את הנעל במצב מקביל לרצפה בלי להקטין את פתח הנעל עם אצבעותיו, ולהשחיל את רגלו על תוך הנעל בקלות.
  3. רכיסה – האם שיטת הסגירה נוחה לביצוע תוך כדי רכיבה והאם היא מספיק חזקה כדי לתת את התמיכה הדרושה לרוכב תוך כדי הרכיבה.

קיבלתי לידי שלוש זוגות של נעלי רכיבה שממותגו בדיוק למשימה הזו והממצאים לפניכם:

BONTRAGER- RXL HILO
נעלי הטריאתלון של חברת בונטרגר, משווקות על ידי C.T.C, יבואני טראק לישראל. העיצוב הנוצץ של נעלי רכיבה לטריאתלון אלו נועד לשדר שיש כאן משהו איכותי ובצדק.

מפרט טכני:
גוף הנעל בעל העיצוב בגווני כסף מבריק יוצר מראה ספורטיבי-תחרותי שלפחות לי גרם להרגיש כמו לאנס ארמסטרונג כשיצאתי איתן לסיבוב, גוף הנעל עשוי חומר משולב של בד וספוג בטכנולוגיה הדומה לדרייפיט המוכר לנו מעולם הביגוד, הנעל מרופדת ונעימה על עור כף הרגל – אך מנגד נושמת ומאווררת מאוד, בזכות הבד הנושם שממנו היא תפורה. כשהאזורים הנוטים להתפרקות – קדמת הנעל – אזור הבהונות ואזור העקב – מחוזקים בשכבת עור ותפרים חזקים יותר. השילוב הזה מספק לנו משקל קליל של 380 גר' עם קליטים – הדגם תואם
את כל סוגי הקליטים כולל – לוק. יחד עם נעל עמידה וחזקה.

סוליה חיצונית – עשויה מקרבון (חומר קל וחזק מאוד) – גם כאן קיימים חרירי אוורור, לכל אורך הסוליה, הסיבה היא הרכיבה היחפה שמאפיינת תחרויות טריאתלון, סוליית הקרבון, הנפוצה בנעלי רכיבה מהשורה הראשונה מאפשרת העברת כוח גדולה יותר מרגלי הרוכב לשרשרת.
סוליה פנימית – מטכנולוגית ה- E-SOLES – חברה שמתמחה בהרכבת סוליות פנימיות שמתאימות עצמן לרגלי הרוכב. אומנם הסוליה הפנימית לא נועדה לפצות על בעיות אורטופדיות, אך מעוצבת בצורה שכף רגל "נייטרלית" תקבל את מלוא התמיכה והיציבות הדרושות לה. כמובן, שהיא נשלפת לניקוי קל ונוח של חול הים מהתחרות האחרונה.
רכיסה – סוגרי נעל הם שתי רצועות סקוץ'. אחת גדולה ומרכזית – הסוגר העיקרי, ועוד רצועה קטנה שנועדה לקבוע את רוחב האצבעות של הרוכב. אין צורך לפתוח ולסגור אותה בשימוש יומיומי – בנעילהחליצה.

מותאמות להחלפה
גודל הפתח – רחב וגדול, מעוצה בצורה שנועדה לאפשר השחלה קלה ומהירה של הרגל לנעל.
רצועת העקב – עשויה גומי, באורך של כ- 3 ס"מ (ארוך מהממוצע בנעלי טריאתלון), חזקה ועמידה מאוד, כלומר גם כשהפעלתי כוח לא גרמה לי לפקפק בעמידותה.
רכיסהפתיחה – אומנם סקוץ' הגדול נוח לשימוש ואכן נסגר ונפתח בקלות, "ומחזיק" את כף הרגל מצוין, גם כשמושכים את הרגל כלפי מעלה בכוח. אבל כמו שציינתי קודם בהחלפה איכותית יש צורך להשאיר את הנעל פתוחה על הפדאל – וכאן אחרי מספר ניסיונות הבחנתי שעל אף העיצוב המיוחד שנועד למנוע את בריחת סקוץ' מחוץ ללואתו – הוא בקלות בורח. במקרה כזה כל ההחלפה המהירה יורדת לטימיון מפני שלא מתאפשר לרכוס את הנעל והעברת הכוח לאופניים נפגעת מאוד. אין כמעט סיכוי להשחיל את סקוץ' המאסיבי הזה חזרה פנימה על הלולאה וככל הנראה במרבית המקרים זה יגרור עצירה, חשוב לציין שזה קרה רק בחלק קטן מעשרות נסיונות ההחלפה שעשיתי עליהן.


בשורה התחתונה –
יש לנו כאן באמת מוצר איכותי, גם מבחינת הרלוונטיות שלו ליעודו וגם מבחינת המראה החיצוני המהמם שלו והדבר מתבטא גם במחיר – 960 ₪.

מנגד בחנתי שתי זוגות של נעליים שמקוטלגות כיותר "עממיות" או בהגדרתן המקצועית – נעלי כניסה:

LOUISGARNEAU-TRI SPEED
נעלי טריאתלון המוגדרות כדגם "כניסה" ומשווקות על ידי C.T.C, יבואני טראק לישראל.


מפרט טכני:
גוף הנעל – העיצוב משדר עוצמה וכוח (שצבען הלבן מעדן מעט) יוצר את המעטפת החיצונית התפורה מעור, כאשר חלקה העליון עשוי דרייפיט, כדי לספק את האוורור הנחוץ, בחזית הנעל הוסיפו גם רצועת פלסטיק קטנה כדי לשמור על הנעל ועל אזור הבהונות שרגיש יותר לקרעים, וגם ברצועה זו שילבו חרירי אוורור.

סוליה חיצונית – עשויה בשילוב של פלסטיק עם סיבי ניילון – לא קרבון – אבל עדין. גם בסוליה שילבו חרירי אוורור רבים – חשוב מאוד ברכיבה היחפה, כמו כן, הוסיפו מגביהי פלסטיק בחזית ובעקב הנעל – כדי למנוע החלקה בהליכה עם הנעל וכדי לשמור על הסוליה הרגישה יחסית.
סוליה פנימית – נשלפת לניקוי קל ונוח, בנויה בטכנולוגיה שנועדה לשימוש עם רגליים רטובות במנימום תחושה, ובנויה "מרשת" מוגבהת של גומי קשיח הגורמת להפרדה של הסוליה הפנימית מחלקה הפנימי של הסוליה החיצונית – המרווח שנוצר מאפשר אוורור מדהים ומאפשר לכף הרגל להתייבש בלי לגרום לתחושה של "שלולית" על הסוליה הפנימית.
רכיסה – סוגרי נעל הם שתי רצועות סקוץ'. אחת גדולה ומרכזית שמחברת אליה את כל החלק העליון של הנעל – כך שבפתיחה של הסוגר כל חלקה העליון נפתח ויוצר פתח רחב מאוד. ועוד רצועה קטנה שנועדה לקבוע את רוחב האצבעות של הרוכב ואין צורך לפתוח ולסגור אותה בשימוש יומיומי – בנעילהחליצה. "טריק" זה שנועד להקל על ההחלפה פוגע מעט ביציבות כף הרגל בתוך הנעל בזמן הרכיבה. מפני שהוא לא מחובר בצורה מובנת אל גוף הנעל ולכן זז בקלות ולא מחזיק את הרגל בתוך הנעל.

מותאמות להחלפה
גודל הפתח – רחב וגדול מאוד, כמו שמוזכר בסעיף האחרון. ובנוסף הוסיפו "שסע" שנמתח לכל אורך חלקה העליון של הנעל, ובעצם מאפשר השחלה קלה ומהירה של הרגל לנעל.
רצועת העקב – לולאת בד קצרה – בניסיונות ההחלפה שעשיתי הרגשתי שעלי להיות מאוד עדין עם הלולאה במידה ואני רוצה שתשמש אותי לאורך זמן. אומנם היא עושה את העבודה ומאפשרת להחזיק את הנעל בצורה נוחה בזמן ההחלפה אבל, התחושה הכללית היא שהיה אפשר להשקיע שם קצת יותר.
רכיסהפתיחה – בנוסף לכל מה שכבר כתבנו בשבחת המותאמות של הנעל והפתח שלה להחלפה, גם בנושא איבטוח הסקוץ' העיקרי עשו כאן עבודה נהדרת – גם העיצוב של הסוגר נועד למנוע את בריחתו מתוך הלולאה בזמן ההחלפה וגם הוסיפו איבטוח קטן שמאפשר לרכוס את הנעל בקלות אבל לא מאפשר לסקוץ' לברוח מחוץ ללואה.

השורה התחתונה – אומנם נעלי הרכיבה הללו מוגדרות כנעלי "כניסה" אבל לפי דעתי הן נותנות הרבה יותר, חסרונן הוא ברכיבות ארוכות – לא מרחקים של טריאתלון אולימפיספרינט אלה יותר רכיבות אימון או המרחקים הארוכים – מפני שכמו שהזכרתי קודם, החזקת הרגל והיציבות שלה נפגעות לטובת נוחות השחלת הרגל בהחלפה. מחיר – 595 ₪.

Shimano SH-TR31
נעלי טריאתלון המוגדרות כדגם "כניסה" ומשווקות על ידי DAA, רשת טיים טרייל.



מפרט טכני:
גוף הנעל – עיצוב אלגנטי שיוצר את התחושה שאלו נעלי ריקוד יותר מאשר נעלי רכיבה – צבע לבן בוהק עם נגיעות צבע כחולות. גוף הנעל עשוי ברובו מעור במעין מקשה אחת, מה שקצת פוגע ביכולת האוורור של הנעל, אבל בשימנו חיפו על כך עם המון חריצי אוורור בסוליה ובחזית הנעל.
סוליה חיצונית – עשויה בשילוב של פלסטיק עם סיבי זכוכית משוריינת – בטכנולוגיה שהם מקטלגים כלא נופלת מקלילות ועוצמת הקרבון. כאמור הסוליה שזורה חריצי אוורור – חשוב ברכיבה יחפה. וגם כאן שילבו מגבהי פלסטיק באזורי העקב והאצבעות כדי למנוע החלקה וכדי למנוע סדיקת הסוליה.
סוליה פנימית – מזכירה מעט את הסוליה שנתקלנו בה בבונטרגר – בטכנולוגיה שמתאימה את הסוליה הפנימית לכף רגל הרוכב, כשבאזור העקב יש ריפוד נוסף שמשפר את היציבות של הרגל בתוך הנעל, הסוליה נשלפת לטובת ניקוי או החלפה במדרס אישי. אולם התחושה של הרגל היחפה על הסוליה הפנימית לא הייתה חלקה – החומר מעט מחוספס – אבל אני מאמין שעם השימוש התחושה תעלם.
רכיסה – לנעל סוגר אחד גדול מרכזי – ההתאמה של אזור הבהונות הוא על פי מידה, ואכן הסוגר עושה מלאכתו היטב ומחזיק את כף הרגל יציבה בתוך הנעל גם בשימוש בכוח רב. הנעל נוחה מאוד לרכיבות גם ארוכות.

מותאמות להחלפה
גודל הפתח – הסקוץ' הגדול מאפשר פתיחה די רחבה של הפתח, אבל אין כאן משהו יוצא דופן בנוחותו מבחינה זו.
רצועת העקב – לולאת גומי ארוכה ומאסיבית – ללא ספק תעשה את העבודה, תפורה לגוף הנעל עד העקב, מאפשר החזקה נוחה ובטוחה של הנעל תוך כדי נעילה ברכיבה.
רכיסהפתיחה – סקוץ' יחיד, גדול ומאסיבי מאוד – כאשר פתוח למצב של גודל פתח מקסימלי. הסוגר עדין ולא תלוי על חוט השערה. אין סכנה של יציאת הסוגר מתוך הלולאה. נראה שבשימנו מצאו את השיטה הטובה ביותר – לא עיצוב ולא "טריקים" אלה פשוט – רצועת סקוץ' ארוכה יותר, שתאפשר את ההחלפה משחייה לרכיבה בצורה המהירה והנוחה ביותר בלי חשש.

השורה התחתונה – נעלי כניסה מצוינות, אני ממליץ במיוחד למי שמחפש לרכוש נעליים שישמשו אותו גם בתחרות וגם באימונים בזכות השילוב בין נוחות החלפה ולנוחות רכיבה. מחיר – כ- 600 ₪ בטיים טרייל.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג