מכנס וחולצת רכיבה של ASSOS

מעט מאוד פעמים אני מופתע כשמדובר ההיסטוריה בנושאי אופניים ותמיד, ההפתעות, מעשירות אותי. כשקיבלתי את הסט של בגדי הרכיבה של אסוס למבחן הדרכים לא שיערתי כמה תגליות יעשירו אותי בשבועות הבאים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מעט מאוד פעמים אני מופתע כשמדובר ההיסטוריה בנושאי אופניים ותמיד, ההפתעות, מעשירות אותי. כשקיבלתי את הסט של בגדי הרכיבה של אסוס למבחן הדרכים לא שיערתי כמה תגליות יעשירו אותי בשבועות הבאים

מאת:יאיר בן עמי


כדי להבין מוצר צריך להכיר את האנשים מאחריו, אלו אשר המציאו אותו ויצרו אותו. חברת אסוס היא סיפור אותו יכול להכיל גם כרך של ספר היסטוריה רומנטי. החברה הוקמה מתוך כוונה לייצר שלדות מיוחדות ומקים החברה, טוני מאייר, אכן ייצר שלדה מאוד שכיחה לזמננו.אך כשהוא ייצר שלדת קרבון ארודינמית זה היה אי שם באמצע שנות השבעים וזו הייתה תקופה בה אדי מרקס רכב על שלדות שהיום אפילו ילד לא ייכנס עימה לתחנת החלפה בטריאתלון שכונתי. בשנת 1976 כבר ייצר מאייר שלדה בעלת תצורה ארודינמית ומחומר כה שכיח כיום וכה מהפכני אז – קרבון.

הקלישאה, מאחורי כל גבר מצליח יש אישה חזקה,מתאימה גם הפעם.
אם הקלישאה אינה מתאימה ככפפה ליד עבור משפחת מאייר הרי איך הדבר כי דווקא לגברת מאייר היה הרעיון ששינה את חייו של מר מאייר. היא פשוט ייעצה לבעלה לייצר ביגוד רכיבה ולא שלדות וכך, בשנת 1977, באה לעולם חברת אסוס (ASSOS) ששמה נגזר מהמילה היוונית אס (AC) ומשמעותה: ראשון או הטוב ביותר.

חלפו עברו 34 שנים ובישראל נרשם עוד פרק מכובד בהיסטוריה של חברת אסוס כשחנות הקונספט השלישית של החברה נפתחה ברחוב הארבעה בתל אביב. אחרי פרנקפורט בגרמניה ולוגאנו בשוויץ בישראל יש חנות דגל של החברה. והאחראים על פרק זה בהיסטוריה של חברת אסוס הם עפרה וחיים יעקבי, זוג בחיים ורוכבי אופניים וותיקים אשר קיבלו החלטה לייבא ולמכור את מה שהם אוהבים. קהל רוכבי האופניים הישראלי הגיב למוצר בחיוב והדרך לפתיחת חנות המוצר בישראל הייתה סלולה.


חנות אסוס ישראל ברחוב בארבעה בתל אביב



מבחן המוצר


סט הביגוד שקיבלתי היה מכנס ביב עם הפד המפורסם- S5 וחולצת הרכיבה מדגם אקוויפ (equipe).  מעולם לא הייתי חסיד של "עולה יותר שווה יותר". נהפוך הוא, תמיד אני מחפש את התמורה השלמה לכסף ומאמין גדול במוצרי אמצע הקטלוג של רוב החברות. מעט מאוד פעמים התיאוריה שלי ספגה מהלומות עימן היה לי קשה להתמודד ובמקרה של מכנס הרכיבה של אסוס אודה כי התבלבלתי לגמרי ברכיבה הראשונה ורק לאחר כמה רכיבות הבנתי את המוצר לעומקו ותרתי משמע.


הפד- 5S של אסוס, ארוך,רחב ומתלבש על המפשעה בהתאמהה מושלמת



מאז התחלתי לרכב על אופניים כעיסוק ספורטיבי ליוותה אותי בעיה המוכרת כמעט לכל גבר ואישה אשר בחרו לרכב על אופניים ולרוב הישראלים, אם לא כחלק מהחיים אז כחלק מהטירונות בצבא- השפשפת. ברבות השנים צלחתי לפתור את בעיות השפשופים במפשעה בזכות משחות,החל מהווזלין הישן ואוכל הבדים, דרך משחות ייעודיות לספורט ועד לאלו שנועדו במיוחד לרכיבה על אופניים. אפילו במשחות אשר נועדו לחיתולים התנסיתי ובכך הענקתי לסביבתי את המסמר האחרון בארון הטיעונים כי בעצם תרבות החיים בה בחרתי אני למעשה תינוק מגודל.


קיבלנו את המכנס רכיבה בלי הקוביות בבטן



רק כשסיימתי את הרכיבה הראשונה, עם המכנס של אסוס ובבואי לכבסו נזכרתי כי שכחתי לשים את המשחה הייעודית לפני שיצאתי לרכיבה. זו לא הייתה רכיבה ארוכה (מעט יותר משעה) ובכל זאת הרשימה אותי העובדה כי מעבר לנוחות שטרם חוויתי ממכנס רכיבה גם לא הרגשתי שום הצקה הרומזת לשפשפת. החלטתי לנסות ולרכב גם ברכיבות הבאות ללא המשחה ולראות אם היה זה מקרה, חלום או היו דברים מעולם והנה אגלה משהו שלא ידעתי על מכנסי רכיבה ופדים. נקטתי בשיטת הבולדוזר – כל יום רכיבה עם אותו המכנס של אסוס ומדי יום כביסה ידנית כשפעם בשבוע הביגוד זוכה לכביסת מכונה.


גב המנכס עשוי רשת אוורירית



אחרי חודש של רכיבות, כמה מהן מעל לארבע שעות, הפסידה אותי חברת אסוס כצרכן המשחה הייעודית שלה. מצד שני אסוס הרוויחה אותי כלקוח שהחליט לרכוש עוד שני מכנסי רכיבה וזאת משום שלא תמיד בא לי לבצע "מכבסת תולה" מיד עם סיום הרכיבה.

במהלך הטור דה פראנס האחרון נמסר לי מחברת אסוס ישראל כי קאדל אוונס, מנצח הטור האחרון, מקפיד לשלוח את כל מכנסי הרכיבה שהוא מקבל מנותן החסות שלו לחברת אסוס לטובת החלפת הפד ל- 5S של אסוס. איני מתיימר להשוות את מפשעתי לזו של אוונס אך אני יכול לציין כי אני מבין למה רוכב יעדיף את הפד הזה כמגן המפשעה שלו. אחד הדרכים, שעזרו לי להתמודד עם מפשעה סובלת במהלך השנים היה הזמנת פדים מיבואנים. אלו שהסכימו לייבא לי את הפדים (ללא מכנס) היו גם אלו אשר הצליחו להביא מהחברה (אותה הם מייצגים בארץ) את הפדים הגדולים במיוחד. מניסיון עבר למדתי כי במקרה של פד של מכנס רכיבה הגודל לא סתם קובע אלא מאוד קובע. ניסיוני האישי לימד אותי כי פד מעניק את התמיכה הטובה ביותר למפשעה כשהוא ארוך במידה המושיבה אותו מעט מעל לקצה העליון של הישבן ומקדימה במיקום הגבול מתפר הבטן למפשעה. גם ברוחב של הפד אי אפשר לחסוך ולטובת נוחות מרבית הוא צריך לגלוש עמוק לאורך החלק הפנימי של הירך. זהו בדיוק הפד של אסוס והוא הראשון בחיי עימו אני מרגיש כי באה המנוחה למפשעתי היגעה גם ללא משחות סיכה כאלו או אחרות.

החולצה נוחה, מאווררת, לא צוברת רטיבות גם במצבי הזעה קיצונים



חולצת הרכיבה של אסוס לא הצליחה לרגש אותי באותה המידה של המכנס אבל כעובדה היא הרגישה נוח, נעים ומאוד אוורירי גם בצהרי היום של חום יולי אוגוסט. שרוולי החולצה עשויים מלייקרה עדינה מאוד כשכל החלק העוטף את הגב והבטן עשוי רשת עדינה מאוד המוכיחה עצמה מספיק מאווררת ונושמת עד כי גם בשלבי הזיעה ההיסטרית החולצה לא תהיה ממש רטובה. רק מצב רטיבות קיצוניים מצאו את דרכם להותיר מעט לחות בפינות נידחות של החולצה. השילוב של החולצה עם מכנס הרכיבה מוכיח חשיבה שאינה מסתיימת בפריט הלבוש אלא לוקחת בחשבון את התאמת פריטי הלבוש. החלק המרכזי של כתפיות מכנס הרכיבה, זה העוטףאת הגב, עשוי מרשת מאוד אוורירית ומסייע לנידוף חום הגוף בקלות יתרה.


החולצה עם החתימה של קאדל אוונס,מנצח הטור דה פראנס 2011, בחנות היבואן בתל אביב


כמה: הביב– 790 שקלים / החולצה – 650 שקלים
ציון סופי: הביב 5  / החולצה 3 (מתוך 5)
היבואן:
Assos ישראל – הארבעה 12, תל אביב


יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי אתר Shvoong בעל הטור מציאות נושכת

קישורים: אופניים, צרכנות,שוונג שופ




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג