מוצר במבחן – גרמין Forerunner XT310

 רונלייט דיגיטל, יבואני גרמין לישראל, קיימו אירוע השקה ביום חמישי האחרון, למכשירים החדשים שלהם. לאחר הצגת המכשירים המשוכללים והמרשימים, שייצאו כבר הקיץ, החדשה המלהיבה הייתה על הגרלה, אשר תיערך בין כל רוכשי מוצרי סדרת הפייטנס של גרמין, במהלך חודש יוני. שני מאושרים יזכו לאירוח בקבוצת "גרמין- סרוולו" במהלך הטור דה פרנס. אנחנו הסתפקנו במבחן מוצר- גרמין 310XT
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

 רונלייט דיגיטל, יבואני גרמין לישראל, קיימו אירוע השקה ביום חמישי האחרון, למכשירים החדשים שלהם. לאחר הצגת המכשירים המשוכללים והמרשימים, שייצאו כבר הקיץ, החדשה המלהיבה הייתה על הגרלה, אשר תיערך בין כל רוכשי מוצרי סדרת הפייטנס של גרמין, במהלך חודש יוני. שני מאושרים יזכו לאירוח בקבוצת "גרמין- סרוולו" במהלך הטור דה פרנס. אנחנו הסתפקנו במבחן מוצר- גרמין 310XT

מאת:תמר ברניס

Forerunner XT310 של חברת גרמין, עונה כמעט על כל הציפיות: החל ממשקל (למרות הגודל), מגוון הפונקציות אותם הואמודד, וכלה בקלות העברה וסנכרון מידע למחשב. למרות היתרונות הרבים, גם מצאנו כמה חסרונות שכדאי לקחת בחשבון


החבילה מכילה

• שעון Forerunner 310XT 
• קליפ הטענה – קל ופשוט לשימוש: מהדקים לשעון ומחברים ל-USB / חשמל
• אנטנה WIRELESS USB לחיבור למחשב  – מעביר מידע אוטומטית מהשעון למחשב
• מד דופק
• מדריך למשתמש בדיסק
• מדריך מהיר למשתמש (בחבילה שקיבלתי לא היה בעברית)
• ניתן להשתמש בו לשחייה (עד 50 מ'), הליכה/ריצה, ורכיבה. בעזרת קליפס שניתן לקנות בנפרד, ניתן להעביר ולחבר מחדש את השעון במהירות למתקנים המתאימים לסוג אימונים מגוון (מתקנים שחלקם צריך לקנות בנפרד).
דרוש חיבור מחשב לאינטרנט.

החבילה מכילה


לפני ובזמן אימון

כיול פרופיל אישי

לפני התחלת השימוש השוטף במכשיר, יש להזין נתונים אישיים (פרופיל מתאמן) בכדי לאפשר לשעון לעשות חישוב קלורי מדויק. ישנה טבלה מכוונת במדריך למשתמש שניתן להיעזר בו.
אם מתכוונים להשתמש בשעון הדופק, ניתן לכייל את המכשיר עם הדופק שלך. 

 

 


הזנת פרופיל אישי


תזכורות בזמן אימון

תזכורות אשר מודיעות לך כאשר עברת זמן / מרחק / מספר קלוריות מסוים. ניתן לכוון את התזכורות כך שיצפצפו ו/או ירטטו (הרטט תופס אותך לפעמים לא מוכן וזה די מבהיל לפעמים…). 

מלווה ווירטואלי

פונקציה מדליקה אשר מאפשרת לך לקבוע קצב / מהירות ל"מתחרה" אשר יגרום לך להתאמץ יותר בכל אימון. לפונקציה זו יש מסך משלו שניתן לעקוב אחריו בזמן האימון.

 
התאמת אופי האימון

יכולת מדידת אימון אינטרוולים או כל סוג אחר של אימון שתרצו. 

 


התאמת אופי האימון


הקפה

ניתן לכוון את השעון לקביעת סיום הקפה באופן אוטומטי, כך שיקבע במיקום מסוים אליו הגעת או מרחק מסוים אותו עברת. זה מצוין עבור אלו הרוצים להשוות את היכולות שלהם בזמן האימון במיקומים מסוימים. 

איתור לווין

איתור הלווין נעשה רק בחוץ ולוקח בין חצי דקה לדקה אז לא להתייאש ולחשוב שהמכשיר לא עובד או שדווקא אותך הלוויין לא מוצא.

תצוגת אימון

מסך גדול ונוח וניתן להתאים אותו לחלוקה של עד ארבעה חלקים, כאשר בכל חלק מוצג נתון שונה. ניתן לכוון את השעון שתהיה סקירה אוטומטית בין המסכים / נתונים בעת האימון.
דוגמאות לאופציות תצוגה בזמן אימון:
• זמן, קצב, מרחק, הקפה
• דופק, קצב, מרחק, זמן
• מרחק, זמן, שעה. 
הרשימה האופציונאלית להתאמה (המופיעה במדריך למשתמש) היא ארוכה מאוד ואין ספק שכל מתאמן יוכל למצוא את השילוב לסוג האימון וסוג הנתונים אותו הוא רוצה למדוד. ישנם מדדים כמו קאדנס אשר דורשים תוספות של מכשירי מדידה אותם ניתן לקנות בנפרד. 


חלוקת המסך לארבעה חלקים עם פונקציות מדידה שונות 



חלוקת המסך לשלושה חלקים עם פונקציות מדידה שונות 


"הקפאה" אוטמטית  של מדידה 

פונקציה אשר "מקפיאה" אוטומטית את מדידת הנתונים בעת הפסקה רגעית בעת האימון (לדגמ' בעת עצירה באור אדום). 

שימוש ב-GPS

ניתן לקבוע פונקציה כך שתוכלו לעקוב בזמן אמת אחר תנועותיכם במפה באמצעות ה-GPS, לתעד הקפות ולסמן ע"ג המפה נקודות ציון. לאחר ששומרים נקודות ציון שונות ניתן בכל עת לחזור, בעזרת מצפן ו"סמן כיוון", לנקודת ציון ספציפית רצויה. פונקציה זו מאפשרת גם לדעת כמה מרחק וזמן נותר עד ההגעה לנקודת הציון. 

  


פונקציית "שמירת נ"צ" ו"חזרה לנקודה ההתחחלה"


מסלול האימון הכולל שתועד ע"י ה-GPS


 מסלול האימון של הקפה בודדת שתועד ע"י ה-GPS

 

 
אימון ה"מחקה" מסלול
 

ניתן לכוון את האימון הנוכחי כך שיעקוב אחר מסלול קודם אותו שמרת. בכך ניתן לעקוב אחר המסלול ולנסות להתאים את האימון הנוכחי למהירויות של האימון הקודם או לנסות לעבור אותם. ניתן גם להתחרות מול המתחרה הווירטואלי על המסלול.

מעקב אחר אימונים משולבים

אם אתה טריאתלט / דו-אתלט, ניתן בקלות לכוון את השעון כך שיראה לך מדידת זמנים בכל סוג ספורט. ניתן גם לתזמן את זמני המעבר בין סוג אימון לאחר.

אחרי אימון


הטענה

הטענה פשוטה וקלה ע"י כבל שקצה אחד מתחבר עם קליפס לשעון במקום המיועד לכך, וחיבור הקצה השני (USB) למחשב.

 


הטענה קלה ופשוטה


העברת נתונים למחשב

בעזרת USB נפרד המצורף בחבילה, ניתן להוריד למחשב נתוני היסטוריית האימונים שלנו (צריך לסנכרן את ה-USB עם השעון לפני הורדת הנתונים למחשב). ניתן לעקוב, לערוך ולנתח את הנתונים בקלות ע"ג המחשב.

מבט אישי 

רושם ראשוני

1. כשקיבלתי לראשונה את המכשיר לידי, דמיינתי בראשי נאנדרטל שרואה לראשונה בחייו מחשב. המכשיר נראה רציני, מפחיד ומסובך לתפעול.  
2. המכשיר פיזית ענק ואין מנוס מלתהות כיצד ניתן לרוץ עם זה בנוח. למרבה ההפתעה, כמעט שלא מרגישים אותו על היד, ולמעשה המסך הגדול שלו עוזר מאוד לראות בצורה ברורה את כל הפונקציות אותם רציתי למדוד.


המכשיר פיזית ענק  


מרכז שירות גרמין

מי, מה, איפה??!!! האם בכלל קיימים??? השמועה אומרת שכן, אך כלל לא עונים….מרכז השירות של גרמין קיים רק על הנייר ולא ברגע האמת. במשך מספר ימים ומספר רב של פעמים, ניסיתי להשיג את מרכז השירות בכדי שיענו לי על מספר שאלות בדבר תפעול המכשיר. לבסוף התייאשתי ונאלצתי להסתמך על כישוריי לפתור את סוגיות התפעול. 

יתרונות

1. מגוון פונקציות ענק שניתן להתאים אותם לצרכים שלך
2. המסך הגדול נוח ויעיל 
3. הארת המסך מעולה וניתן לראות בקלות את הנתונים בעת אימון בחושך
4. ניתן בקלות להטעין אותו ולהעביר מידע ממנו למחשב 
5. מאפשר לעקוב אחר היסטורית האימונים שלך בצורה מעמיקה

חיסרונות

1. המבחר הגדול של הפונקציות גורמות לך בקלות להתבלבל בזמן האימון אם לוחצים על הכפתור הלא נכון. כאשר זה קרה לי בזמן האימון, נאלצתי להאט קצב ולהתעסק די הרבה במשחק בכפתורים עד שחזרתי למסך הרצוי. 

2. הרבה פעמים הגעתי למסך רצוי בטעות (לא באימון) ולא ידעתי כיצד לחזור אליו אלא אם כן חזרתי להסתכל במדריך. דבר זה יכול להיות מתסכל בהתחלה, אך כאשר מתעסקים עם אותם הפונקציות פעם אחר פעם, במהרה ניתן "להתגבר" על המכשול הנ"ל.  

3. חיסרון בולט הוא הצורך להטעינו כל פעם מחדש לאחר שימוש ממושך בו. לקחתי אותו לטיול של כמה ימים בטבע במסע "מגבול לגבול" וגם במרוץ "הר לעמק". לא היה לי חיבור לנקודת חשמל / מחשב ועל כן לאחר יום (כ-20 שעות של הפעלה רצופה, בהתאם לכתוב במדריך למשתמש) המכשיר פשוט גווע. 

4. השעון לא תומך עברית. אם אינך קורא אנגלית, וודא שיש לך חבר טוב שיוכל לעזור לך בהבנת הפונקציות כדי שלא תתייאש.

שורה תחתונה 

ציון – 3 מוצר טוב, מחיר סביר, עונה על כל הציפיות.

בסה"כ מוצר טוב הנותן מגוון עצום למעקב אחר מדדים בזמן האימונים. למרות אי הנוחות ההתחלתית בהבנת תפעול הפונקציות הרבות והשונות, ברגע שמתרגלים לפונקציות "הקבועות" שלנו, קל וכיף להשתמש בו. כיום הגרמין משמש לי כחבר צמוד בכל האימונים שלי (גם בזכות ה"חבר הווירטואלי") וקשה לי להבין כיצד התקיימתי בלעדיו קודם לכן.

 


תמר ברניס- רצה, רוכבת ובעיקר רוכבת ורצה




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג