חדשות החמות בעולם הגאדג'טים לספורטאים. Meta משיקה היום (ראשון) רשמית יחד עם Oakley את דגם ה‑Oakley Meta HSTN, הנחשב לקטגוריית משקפי ביצועים חכמים (Performance AI Glasses). הדגם נבנה במיוחד עבור ספורטאים, ומותאם לריצה, רכיבה ושימוש בשטח, עם טכנולוגיה מתקדמת, AI בזמן אמת ועיצוב אייקוני.
ההיסטוריה הקצרה של משקפי AI
הדור הראשון של משקפיים חכמים מבית Meta (לשעבר פייסבוק) הושק כבר בשנת 2021 בשיתוף עם מותג העל Ray-Ban. דגמים אלו סימנו את פריצת הדרך של קטגוריית "משקפי AI" – שילוב בין צילום ללא צורך במגע או לחיצה, שמיעת מוזיקה באוזניים פתוחות וחיבור לעוזר קולי חכם. למרות שהושקו כגאדג'ט אופנתי, הם נמכרו ב-2 מיליון יחידות לפי דיווחים, בעיקר בזכות השילוב בין עיצוב קלאסי לבין טכנולוגיה שימושית וזמינה.
השקת Oakley Meta מסמנת מעבר מהלייפסטייל לעולם הביצועים הספורטיביים. בכך Meta ממצבת את עצמה כחלוצה של קטגוריית AI לבישים שמיועדת לא רק לאסתטיקה – אלא גם לביצוע ולתפקוד תחת עומס.
צילום Ultra‑HD מתוך זווית עין
מה שמבדיל את ה‑Oakley Meta HSTN ממשקפי ה‑Ray-Ban Meta הוא היכולת לצלם וידאו Ultra‑HD ברזולוציה של 3K, בניגוד ל‑1080p. משמעות הדבר: תיעוד ברור ומפורט של אימונים וירידות דרמטיות בשטח – ישירות מהמסגרת.
עוצמה לספורט קצה
המשקפיים מצוידים בסוללה שמסוגלת לעבוד עד 8 שעות, פי שניים מאחיותיהן; במצב המתנה – הן מחזיקות עד 19 שעות, ולפי הודעת החברה גם הטעינה מהירה: 50% בתוך 20 דקות בלבד. בנוסף, מגיע להם תיק טעינה עצמאי (בדומה לאזניות אלחוטיות) שמעניק עד 48 שעות פעילות נוספות.
עמידות
מתוקף שיתוף הפעולה עם Oakley, משקפיים אלה כוללים תקן IPX4 המגן עליהם מהתזות מים וגשמים קלים. הם עמידים במיוחד לספורטאים שרצים, רוכבים, גולשים ומטפסים בתנאי שטח.
AI ושמע שמשתלבים בטבעיות
מסגרת ה‑Oakley Meta HSTN כוללת רמקולים פתוחים ומיקרופונים מובנים, המאפשרים מתן הוראות hands‑free עם Meta AI. בקול קל אפשר לשאול: “היי Meta, מה עוצמת הרוח עכשיו?”, או “היי Meta, תצלם סרטון, בבקשה”, והמשקפיים אמורים לבצע זאת תוך כדי פעילות, בלי להוריד את המשקפיים או לעצור.
מחירים וזמינות
הדגם הראשון ייצא במהדורה מוגבלת במחיר של 499 דולר (כ-1,850 ש"ח) ויינתן לרכישה מראש החל ב-11 ביולי. עם זאת, הוא יהיה זמין תחילה בארה"ב, קנדה, אירופה ואוסטרליה. מכירות ההמשך, שיהיו במחיר של 399 דולר צפויות בהמשך הקיץ.
עדיין לא ברור אם ומתי יגיעו המשקפיים באופן רשמי לישראל. דגמי ה-Ray-Ban Meta למעשה מעולם לא שווקו באופן רשמי בארץ, אלא הובאו על ידי יבואנים פרטיים במספרים קטנים בלבד. עם זאת, האפליצקיה הייעודית שלהם לא הייתה זמינה בישראל (ניתן היה להתחבר רק עם VPN). כל שנותר לספורטאים חובבי הגאדג'טים הישראלים לחכות לבשורות בנושא.
View this post on Instagram
A post shared by Pavel Krikunov | cinematographer, video creator (@pvlkrknv)
קמפיין עולמי
המוצרים יוצאים בקמפיין גלובלי עם כוכבים כמו הכדורגלן הצרפתי קיליאן אמבפה, שחקן הפוטבול פטריק מהומס, וגם גולשים וסקייטרים מובילים. המשקפיים כבר הוצגו בשני אירועים גדולים, בהם כנס הענק Fanatics Fest וגם בליל הקרבות האחרון של ה-UFC (אמנויות לחימה משולבת).
דבר המומחה
שאלנו בנושא את עמוס ריינד, רוכב, טריאתלט וגם אופטומטריסט והבעלים של ריינד אופטיקס, נציגה רשמית של המותג אוקלי בישראל: "מדובר בהחלט במהלך שיכול לסמן מהפכה עבור הספורטאים. הפיצ'רים במשקפיים צפויים להיות דומים לאלו שהוצגו קודם בשת"פ עם Ray-Ban, אם כי משודרגים כמובן, והייחוד שלהם הוא קודם כל בשונה ממשקפים אחרים הוא בזה שהם גם אופנתיים, ולא רק טכנולוגיים. עד היום כל המשקפיים ה"חכמים" היו רק טכנולוגיים, ועכשיו ישנם משקפיים אופנתיים, יפים וצבעוניים, עם טכנולוגיית מיקום, צילום, מוזיקה, טלפון ועוד, וכל זה בתוך אריזה צעירה ואופנתית. מבדיקה מול החברה, האפליקציות הרשמיות לא יושקו לפני תחילת שנת 2026, למרות שיהיה לזה ייבוא מקביל, אך ללא גיבוי של האפליקציה ושל אוקלי העולמית. בכל מקרה, גם אנחנו מצפים להרכיב אותם ולשתף במסקנות".