להמשיך לרוץ בזמן פציעה

Anti Gravity Treadmill הוא מכשיר מהפכני לאימוני ריצה, בעזרתו ניתן לשפר את ההישגים ולהמשיך לרוץ גם לאחר פציעות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Anti Gravity Treadmill הוא מכשיר מהפכני לאימוני ריצה, בעזרתו ניתן לשפר את ההישגים ולהמשיך לרוץ גם לאחר פציעות

מאת:זהר רונן

אצנים חובבים ומקצוענים מעוניינים לשפר את ההישגים שלהם ובמקביל לשמור על בריאותם ולהימנע מפציעות. באמצעות מכשיר חדשני שהגיע לאחרונה לישראל ניתן לשפר את המהירות, הסבולת וסגנון הריצה תוך הפעלת עומס מופחת על מפרקי הגפיים התחתונות ובכך גם להימנע מפציעות או להמשיך לרוץ גם כשנפצעים ולזרז את תהליך השיקום.

המכשיר, Anti Gravity Treadmill, שפותח ב-NASA, מהווה פריצת דרך בתחום האימון: ניתן לרוץ על מסילת ריצה במהירות של עד 19.2 קמ"ש תוך הפחתה של עד 80% ממשקל הגוף ביחידות של 1%. המתאמן לובש מכנסי ריצה ייעודיים ומתחבר באמצעותם לתא לתוכו מוזרם אוויר אשר מרים בעדינות את המתאמן ומאפשר לו לרוץ תוך שמירה על צורת הריצה הרגילה.

הפחתת העומס המופעל על מפרקי הגפיים התחתונות והגב התחתון מאפשרת להמשיך לרוץ גם בעת פציעה, לדוגמא במצב בו מאובחן שבר מאמץ ובעת שיקום מפציעה במפרקי הגפיים התחתונות. המתאמן יכול לקבוע את משקל הגוף שלו בעת הריצה ובכך לרוץ ללא כאב. ניתן לשנות את משקל הגוף, מהירות הריצה והשיפוע תוך כדי האימון .

יתרונות נוספים של מכשיר ה-Anti Gravity Treadmill הם בכך שע"י הפחתת משקל הגוף ניתן לתרגל שינוי בסגנון הריצה, להתאמן במהירויות ריצה גבוהות יותר ולרוץ מרחקים גדולים יותר תוך הפחתת העומס מהמפרקים. מצלמות וידאו הצמודות למכשיר מהצד ומלפנים מאפשרות לאצן לראות על גבי מסך בזמן אמיתי את תנועות רגליו, ובכך לשנות את טכניקת הריצה בהתאם לצורך.

גם עבור ספורטאי העילית 
המכשיר נמצא בשימוש בקבוצות ספורט עילית בעולם ובנבחרות אולימפיות. משתמשים בו בין השאר אלופת העולם בריצת 1,500 מ', ג'ניפר סימפסון, אשר באמצעות השימוש במכשיר הצליחה להתגבר על שבר מאמץ בירך ולהשתתף באולימפיאדת לונדון, ומו פארה, האלוף האולימפי בריצות 5,000 מ' ו-10,000 מ' מאולימפיאדת לונדון 2012.

בארץ מספר לא מבוטל של רצי טריאתלון ומרתון כמו גם ספורטאים מקצוענים וחובבים מתאמנים על ה- Anti Gravity Treadmill  באופן קבוע לשיפור הכושר הגופני תוך מניעת פציעות ולשיקום מואץ אחרי פציעה. אחת מהם היא אצנית  שנפצעה במהלך האימונים  למרתון ברלין האחרון. למרות הפציעה היא הצליחה להתאמן ע"ג המכשיר בתקופה העמוסה ביותר בתכנית האימונים ללא כל כאב וסיימה את המרתון בהצלחה.

מכשיר ה-Anti Gravity Treadmill הייחודי נמצא ב"מדיקס", מרכז לרפואת ספורט ופיזיותרפיה  בהדר יוסף אשר בשיתוף עם חברת  אגימד, יבואנית המכשיר,  מעניקות למשתתפי תחרות ישראמן אילת 2013  התנסות חינם על המכשיר ו-5% הנחה על רכישת סדרה בת 10 אימונים (עד – 28.2.2013 בהצגת שובר שיחולק בתחרות ישראמן אילת 2013 ).

14.11.2012

זהר רונן – פיזיותרפיסט , לשעבר מנהל מערך הפיזיותרפיה בצה"ל. מבעלי חברת "אגימד"




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג