כי אופניים קונים מהר – יום כיפור ברשתות האופניים

ביום שישי, החל משעות הצהריים המוקדמות, נחילי אופניים ימלאו את כבישי ישראל כמו בכל יום כיפור. רגע לפני שחג האופניים נכנס והגלגלים מתחילים להסתובב, יבואני האופניים הגדולים נערכים ליום הקשה מכולם. ואם חשבתם להכניס את אופניכם לתיקון בסוף השבוע, חישבו שנית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ביום שישי, החל משעות הצהריים המוקדמות, נחילי אופניים ימלאו את כבישי ישראל כמו בכל יום כיפור. רגע לפני שחג האופניים נכנס והגלגלים מתחילים להסתובב, יבואני האופניים הגדולים נערכים ליום הקשה מכולם. ואם חשבתם להכניס את אופניכם לתיקון בסוף השבוע, חישבו שנית

מאת:אילן גולדמן

אריה פרזנטי – מנכ"ל CTC יבואנית אופני TREK


כיצד הרשת נערכה ליום כיפור והחגים?
אנחנו ערוכים כל השנה והמערכת הלוגיסטית שלנו מוכנה בכל עת. נערכנו מבעוד מועד לתחזוקת המלאים והבאנו כמויות יותר גדולות של אופניים במידות נמוכות (לילדים). בחנויות תגברנו את כוח האדם ובאופן מעשי אנחנו כבר עובדים יותר שעות. אנחנו בעצם עובדים בהתאם לביקוש שנוצר. לעיתים נוצר מצב בו חלק מהחנויות שלנו כלל לא סוגרות בחגים. התפוסה בחנויות היא בעיה נוספת, בחנויות היותר קטנות נוצר מצב של חוסר מקום בגלל המלאים הגדולים.

מבצע מיוחד:
כבר בתחילת החודש התחלנו במכירות סוף עונה של דגמי 2011.  מדובר על 20% הנחה לדגמים במחירים שעולים על 3000 ש"ח. בדגמי 2012 (בדגמים הבסיסיים) בחרנו ברשת שלא להעלות את המחירים וזאת למרות עלייתו של הדולר.

נתון מעניין מהשנה האחרונה:
 מכרנו כמות שווה של אופני 29 אינץ' ו- 26 אינץ' שיכוך מלא. בשנה הבאה הצפי הוא ל- 70% מול 30% לטובת ה- 29 אינץ' כאשר אופני שבילים מהווים את רוב המחזור.


לאנס ארמסטרונג – צילום (Fanqaterly)

איפה הגידול המשמעותי ביותר מבחינת המכירות בתקופת החגים?
הגידול המשמעותי ביותר הוא בפלח השוק בו אנו לא נמצאים – האופניים הזולים. אך עדיין בתקופת החגים יש גידול של 30% – 40% לעומת שאר ימות השנה.

מהם המוצרים הנמכרים ביותר בתקופת החגים?
בתקופת החגים המוצרים הנמכרים ביותר הם מוצרי התאורה למיניהם. גם שיעור התיקונים בחגים עולה משמעותית: מדובר על עליה של 100%- 200% בנפח התיקונים.

האם יהיו תיקוני אופניים בחגים?
אנחנו לעולם לא אומרים לא ללקוח אך התורים גדולים ויש לקחת זאת בחשבון. 

האם יש שינוי בדפוסי הצריכה בחגים בשנים האחרונות?
אני לא יכול להצביע על שינוי משמעותי. המודעות בעיקר עלתה ואנחנו מבחינים בסימנים של חיפוש אחר מוצר איכותי וקל יותר

טיפ של הרגע האחרון:
אל תגיעו ביום שישי. חבל לצאת עם ציוד לא מוכן, וחבל שהרכישה תעשה בלחץ.

מוצר משתלם ליום כיפור:
אופני עיר. הם מתאימים מאוד לתקופה ולאווירה של כיפור. יש לנו מבצעים מיוחדים עליהם לרגל החג


עדי פרומקין – מנהל פיתוח מצמן את מרוץ


ספר לנו כיצד רשת מצמן את מרוץ התכוננה לחגים:
השבוע שבין ראש השנה ליום כיפור הינו העמוס ביותר בשנה. מדובר בתקופה של כחודש, בה נמכרת בממוצע כ- 25% מכמות האופניים הנמכרת במהלך כל השנה. רשת "מצמן את מרוץ" ( אשר על פי פרומקין אחראית ללמעלה משליש ממכירות הענף) משקיעה משאבים רבים בהכנה לתקופה זו והיענות לביקוש הרב. בימים שלפני יום כיפור, 17 סניפי הרשת יהיו פתוחים שעות ארוכות יותר (עד 22:00 בימי חול ועד 14:00 בערב החג) ומלאי החנויות יתוגבר. 
משהו מפינת המבצעים:
השבוע יצאנו בשיתוף פעולה עם חברת "ציר מרכזי", יבואנית אופני ההרים של Santa Cruz במבצע השוואת והורדת מחירים, לעומת אתרי האינטרנט. הלקוחות יגלו שמחירינו זהים וזולים מיבואנים אלה. בנוסף יש לנו מבצעים ייעודיים ללקוחות ויזה כ.א.ל אשר יאפשרו לצרכנים לרכוש אופני עיר במחירי מבצע.  
מהו היקף המכירות שלכם בתקופת החגים? האם ישנה עלייה במכירות?
רשת "מצמן את מרוץ" צופה עליה במכירות (בסניפיה בלבד, ולא בקרב החנויות להן היא מספקת מוצרים בקמעונאות) בחודשים אוגוסט- אוקטובר 2011 בשיעור גידול של כ- 17% במכירות לעומת שנה שעברה, והוא מוסבר בעיקר בעקבות העסקאות המשתלמות, עליית מחירי הדלק, ועליית המודעות החברתית והאקולוגית לשימוש בכלי תחבורה חלופיים.
מהו סל הקניות הממוצע לצרכן בתקופת החגים?
לפי ניתוח דוח"ות חברות האשראי, סכום הקניה הממוצע בחנות אופניים של רשת "מצמן את מרוץ" עומד על 1009 ₪. ( על פי פרומקין, סכום הגבוה מן הממוצע בענף, העומד על 505 ₪). פער זה מוסבר לרוב באמצעות המגוון המוצע ללקוחות בסניפי הרשת- הן מבחינת דגמי האופניים בכל טווחי המחיר, והן מבחינת הציוד הנלווה של חברות רבות.
טיפ של הדקה ה-90:
ראשית…להשתדל לבוא לפני הרגע האחרון ואם חייבים בדקה ה-90, להצטייד בסבלנות ולכבד גם את אנשי החנות העובדים תחת עומס רב. לרוכבים המחפשים אופניים זולים ואמינים, מומלץ לבדוק גם היצע אופני יד שנייה, שיש בסניפי הרשת. אופניים משומשים נמכרים על פי המחירון הארצי של מגזין מאונטיין בייק אקשן – המאפשר לצרכן להבין את טווחי המחיר של הרכישה/ המכירה שלו

מהו המוצר המשתלם ביותר ליום כיפור?
זה שנגמר ראשון…אין לי תשובה על כך. מאחר ומכפיל הרווחיות די דומה היום על קשת המוצרים הרי שרובם עומדים בתואר הזה.

ולשאלת השאלות, האם יהיו תיקוני אופניים בחגים?

בהחלט. עד יום שני (אתמול) לפני כיפור יתקבלו אופניים לתיקונים. בכל מקרה, צוותי החנויות יודיעו במקום ללקוחות מה משך הזמן הנדרש לתיקון האופניים.


אילן גולדמןאילן גולדמן
עורך המשנה של אתר שוונג – אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי בעל תואר במזרחנות – חולה באפילפסיה מעת לעת

כל הכתבות של אילן גולדמן במדור– מזרח תיכון חדש



קישורים: שוונגצרכנות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג