חופשת AM בסמר בייק הוטל

מיקי בר-אור התארח בסמר בייק - מרכז רכיבה מדברי שמאפשר חופשה אידיאלית לרוכבי אופניים: אין סוף מסלולי רכיבה, אוכל מפנק, מדריכים המכירים את השטח היטב. מה עוד אפשר לבקש? אנחנו ביקשנו כתבה וצילומים והוא עמד בזה בכבוד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מיקי בר-אור התארח בסמר בייק – מרכז רכיבה מדברי שמאפשר חופשה אידיאלית לרוכבי אופניים: אין סוף מסלולי רכיבה, אוכל מפנק, מדריכים המכירים את השטח היטב. מה עוד אפשר לבקש? אנחנו ביקשנו כתבה וצילומים והוא עמד בזה בכבוד

מאת:מיקי בר-אור

*הכתב התארח בסמר בייק הוטל, כחלק מקבוצת AM

להגיע לשם
אחרי המלצות רבות מחברים, ההחלטה לבלות את חופשת האופניים השנתית בסמר בייק הוטל לא הייתה קשה. בצל עוד מלחמה שהסתיימה וענני סוף הסתיו, הדרך הארוכה מהמרכז בואכה אילת נראתה קצרה מתמיד. סמר בייק הוטל הוא יוזמה של 2 חברים משוגעי אופניים (איך לא…) שאחרי שנות נדודי מדבר רבות החליטו להפוך את התחביב למקצוע (אירוע נדיר בתחום האופניים…Not…). ולהקים מרכז רכיבה מדברי שישלב את כל מה שיש לאזור להציע. מפארק תמנע ובו מסלולי אופניים בכל הרמות, בתוך פארק גאולוגי מרהיב, כולל מסלול פאמפ טרק מותאם לילדים, ועד סינגלים אין סופיים במרחב המדברי השקט והעוצמתי.



מה בחבילה?
הרעיון פשוט: הלקוח יגדיר מה הוא רוצה או מחפש בחופשת האופניים שלו, הצוות בסמר יתאים את חבילות הטיול לפי המדדים שהוגדרו. האילוצים הלוגיסטיים יקבעו את מחיר החבילה. המסגרת תמיד זהה – סמר בייק הוטל כולל 5 חדרי אירוח מתוקים שמתאימים בדיוק לדרישות רוכבי האופניים. נקיים, נוחים, מצוידים במקלחות מרווחות ומטבחון קטן הכולל קומקום להכנת משקה חם ומקרר קטן, במידה ורציתם לשים את שקית השתייה שלכם. המרחבים הציבוריים כוללים זולה גדולה, מרווחת ומחוממת ובה אמצעי מדיה בסיסיים – מסך גדול, כבלים ומוזיקה (פרזנטציות אפשריות בהחלט). ״חדר אוכל״ מדברי הכולל פינת שתיה חמה/קרה, שולחן אוכל ארוך ומקורה. מאחור, פינת שטיפה וטיפול לאופניים, וחדר אחסון לאופני הקבוצה.

 מה עוד כלול ב״הכל כלול״?
מעבר למיטה נוחה, הדרכה משובחת וסינגלים זורמים עם אין סוף אפשרויות, הדבר החשוב ביותר בחופשת אופניים הוא החלק הקולינארי. חבילת החופשה בסמר בייק הוטל היא בסגנון ״הכל כלול״, האירוח כולל את כל הארוחות לרוכב, ביניהן ארוחת הצהריים שלפני היציאה חזרה הביתה והכנת כריכים ליום הרכיבה. אחרי כל רכיבה מחכה לרוכבים סיר גדול ובו מרק ירקות עשיר במיוחד המלווה בהרבה שקדי מרק. בדיוק מה שהרוכב צריך בסוף יום רכיבה מפרך כאשר חמימות היום מתחילה לפנות את הדרך לצינת הלילה המדברית. השילוב של המרק החם והעשיר ובירות קפואות להתאוששות, מכין את הגוף למקלחת החמה שלפני ארוחת הערב. אחרי התאוששות קלה ורביצה מנומנמת בזולה הציבורית, תוך כדי העברת פלברות על רכיבת היום, יתפנו הרוכבים לארוחת ערב משובחת שנעה בין תבשילי תנור מעוררי תיאבון ובשרים על הברביקיו ומאכלי פויקה (סיר ברזל מונח בגחלים לוהטים) ארומטיים. הכל נשטף במורד הגרון בזרימה אינסופית של בקבוקי בירה קפואים.

במידה ומסלול הטיול מאפשר, יפגשו הרוכבים פריסה מדברית של שתיה חמה, פירות, ביסקוויטים ותמרים מקומיים.



הרכיבה
האזור המדברי שמשתרע בין סמר-אילת במזרח ובין הרי אילת ועד עובדה, טומן בתוכו אין סוף אפשרויות רכיבה. מסלולי ה- AM התחילו בדרך כלל משחרות, בטיפוס קליל והובילו על קו המצוקים כשממול הנוף עוצר הנשימה של הערבה, ומעבר לה הרי אדום. ברמה האישית, אני חייב לציין שאני משוחד, מבחינתי אין דבר טוב יותר מהנוף המדברי הדרמתי ועוצר הנשימה. קול הפצפוץ הרוחש של הצמיגים על אדמת הסינגל המדברי ממכר וממלא לי את המצברים הנפשיים יותר מכל רכיבה אחרת. תמיד אחרי צבירת גובה ראשונית, כל חציה של המרחב המדברי משמעותה ״תפירה״ של ערוצי נחלים, כלומר, עליות קצרות, וירידות קצרות עם זרימה לאורך נקבים מזדמנים או בתוך הערוצים עצמם. גם כאשר מדובר בסינגלים מוכרזים ובנויים למשעי, אי אפשר שלא להגדיר את הרכיבה כטכנית ברמה ממוצעת + לפחות. כל רכיבה מדברית דורשת ריכוז גבוה וקשב רצוף לתנאי השביל, גם כשמתנהלים על שבילי 4X4, ועל אחת כמה וכמה בסינגלים. רוכבים הרגילים לגיחות סופשבועיות ביערות בן שמן, כדאי שיתכוננו לחוויה מתקנת וסוחטת חושים, במובן החיובי כמובן. מעצם מיקומו של סמר בתחתית הערבה, כל רכיבה שהתחילה בהקפצה להרים, הסתיימה ב"מעלה״, כלומר, סינגל טכני, מתפתל וזורם מטה. התפריט כלל קורטוב מדרגות סלע מדבריות, סוויצ׳בקים טכניים בשיפוע והפרשי גובה עוצרי נשימה. המרק העשיר שהוגש בסוף הרכיבה נועד כנראה גם לאזן ולדלל את רמות האדרנלין בדם בסיום הרכיבה היומית.



אחד מקינוחי (הרכיבה) עליהם מומלץ לא לוותר היא הרכיבה בפארק תמנע והשביל המדוגם שנבנה שם בעמל רב. מעבר להיותו אזור גיאולוגי מדהים ביופיו ומלא אוצרות טבע, אפשר למצוא בפארק את אחד הסינגלים המשובחים ביותר בארץ, כולל מסלול פאמפ טרק קטן לאלו שרוצים להמשיך ולהשתעשע.

אין כמו המדבר לרכיבות בעונת החורף והאביב – חשוב כמובן לזכור להביא ביגוד חם, מפני שהטמפרטורות, שעשויות לנוע סביב ה- 20-25 מעלות בחורף, צונחות בלילה עד כדי 10 מעלות ופחות, גם בעונת הפסח.

מומלץ להביא גם ביגוד רכיבה חם ומגן רוח למקרה שהרכיבה מתאחרת לשעות אחר הצהריים (ביום הראשון והשני של החופשה).

שווה לנו?
השילוב של המדריכים, שמכירים היטב את העבודה ואת צפונות המדבר, יחד עם הזולה המדוגמת והחדרים הקטנים והנעימים, אליו מוסיפים את האוכל המשובח, יוצר חוויה שאין שניה לה בארצנו (טוב, אני מגזים… אין שניה לה באזור). היותו של סמר בייק הוטל מיועד אך ורק לצרכיו של הרוכב, הופך את החוויה לחזקה עוד יותר. חופשה שכולה נעה סביב הרכיבה והרוכבים הותירה בי רק רצון לחזור שוב למקום שמקבל את האופניים ומחבק את הרוכבים כי זהו ייעודו העיקרי. מחיר שנע סביב 1,000-1,500 שקל לחבילה שלמה של שני לילות ושלושה ימי רכיבה (2.5 למען הדיוק) הופך את חופשת האופניים לזמינה ומזמינה, במרחק של שלוש שעות נסיעה מהמרכז.

מחירי החבילה יכולים להשתנות למעלה או למטה בהתאם לצרכים המיוחדים של כל קבוצה. כיום אפשר לשלב גם הדרכות של עז-הרים, לדוגמה, יחד עם חופשת הרכיבה ולמנף גם את היכולות הטכניות עם השקט והשלווה המדבריים. בנוסף, יש אפשרויות לטיולים נודדים, וטיולי הכנה לרכיבות אפיק מרובות קילומטרים.

כל הפרטים – סמר בייק הוטל:  www.samarbike.com / 052-3040640 (ירון)



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג