חבילת החובה לקיץ מחברת סער- אופניים: BBB ו- Camelbak

את חברת BBB הכרתי לראשונה לפני כחמש שנים, כשחיפשתי קסט אותו רק היא הציעה לצרכן. מאז שירתו אותי כמה מוצרים של החברה ובכל פעם הערכתי רק גדלה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

את חברת BBB הכרתי לראשונה לפני כחמש שנים, כשחיפשתי קסט אותו רק היא הציעה לצרכן. מאז שירתו אותי כמה מוצרים של החברה ובכל פעם הערכתי רק גדלה

מאת:יאיר בן עמי


ברנאר שו אמר כי אופנה היא דבר כה טיפשי עד כי צריך להחליפה כל חצי שנה. אני חושב שלו היה שו רוכב אופניים במאה ה- 21 הוא לא היה אומר זאת.  אחד הדברים המדהימים בענף האופניים היא ההתקדמות הטכנולוגית הבא לידי ביטוי בכל בורג, דרך שלדות וגם בביגוד. אם לפני כשנה וחצי הייתי בטוח כי לבשתי את שיא השיאים של הביגוד הרי שבשבועיים האחרונים גיליתי בגדים ההופכים חום כבד לאביב מרענן. השוק מוצף בבגדי ספורט המאפשרים לגוף להתאוורר טוב יותר מתמיד ואפילו לשמור על טמפרטורה נמוכה תוך כדי הפעילות.

מחברת סער קיבלתי חבילת קיץ אשר כללה גופייה, בקבוקים, קסדה ומשקפי רכיבה. כל אחד מהם לא רק ידידותי למשתמש אלא עושה הבדל של ממש בחוויית הרכיבה.

משקפי רכיבה
דגם:  סלקט (Select)


משקפי הרכיבה של BBB מגיעים עם שלוש עדשות שונות. העדשה עוטפת את העיניים באופן מושלם, האפון יושב ביציבות ואחיזת הזרועות אינה מורגשת כלל, וזה יתרון שגדולתו בעיקר באי שימת הלב לו. רוכבי אופניים רבים יכולים להעיד עד כמה מעיק לחוש, את לחץ זרועות המשקפיים, לאחר פרק זמן של רכיבה.

עם העדשה הכחולה רכבתי בצהרי ימי הקיץ של סוף יוני ותחילת יולי. היא מצלה על העיניים ומעניקה נראות כה נעימה עד כי אפשר לראות את האדים עולים מהאספלט. עם העדשה האדומה רכבתי בשעת הדמדומים, לאחר שהשמש כבר טבלה בים, וניקיון הנראות הרשים אותי לטובה.

העדשה השלישית היא שקופה. היא מתאימה לרכיבות לילה באופן מושלם. לצערי הקיץ הישראלי אינו מאפשר רכיבת גשם אותה הייתי שמח לנסות כשהעדשה השקופה סוככת על עיניי אבל הניסיון של הרכיבה בחושך היה מרשים.
מחיר: מחיר מבצע: 374, במקום 499 שקלים
ציון: 5 מ- 5

קסדה
דגם: פלקון טים (Falcon Team)


קסדה היא אחד מאביזרי החובה של הרוכב השנויים במחלוקת. אף בר דעת לא חיים שניצלו לאסון, במקרה נפילה מהאופניים, אך יש מי שיחלקו על הנוחות ועד כמה צריך כזו בכלל. כשאימצתי את הרכיבה על אופניים כחלק מחיי לא היה ברור עד כמה הקסדה חיונית. אז, בסוף שנות השמונים, כמעט ולא היו רוכבים שקסדה הייתה אביזר חובה שלהם. עוד כעשור וחצי יחלפו טרם יקבע תקנון המחייב רוכבים בתחרויות (המוכרות על ידי האיגוד העולמי – UCI) לחבוש קסדות.

באופן אישי לא הבנתי את הטענה כי קסדה מעיקה ברכיבה, מעולם לא הבנתי אותה. מהיום הראשון שחבשתי קסדה מצאתי את היתרונות בכיסוי ראש, עוד לפני המובן מאליו הבטיחותי.

בכל זה נזכרתי בעת שיצאתי לרכיבה הראשונה עם הקסדה של BBB מדגם Falcon Team. במקום ראש חשוף לשמש היוקדת יש כיסוי (הקסדה) המונע מקרני השמש מגע עם הפדחת. חריצי האוורור (23 כאלו) של הקסדה מעניקים לראש משבי רוח המקררים אותו באופן מושלם ובכך נוצר מצב טוב יותר מכובע או כל כיסוי ראש אחר.

משקל הקסדה, פחות מ- 300 גרם למידה לארג' (L), נחשב לקל במושגי הקסדות אבל כשנוחות המעטפת כה מפנקת יצא לי לחשוב עליו רק כשישבתי לכתוב את ביקורת המוצר וגם אז לא הצלחתי למצוא נקודת זמן (ברכיבות) בהן חשתי במשהו המעיק על הראשי, ההפך בדיוק, הקסדה לא מורגשת על הראש כלל.

הרצועות (אנטי בקטריאלי), הסוגר ההיקפי (מתכוונן מחלק האחורי בקלילות), הספוגים וכלל מבנה הקסדה, הפכו אותה למוצר שמשמח אותי להניח על ראשי בכל יציאה לרכיבה.

הקסדה אותה בחנתי שימשה כמה מהרוכבים הטובים ביותר בעולם, תום בונן ביניהם. בטור דה פראנס 2012 רוכבים עם הקסדות והמשקפיים של BBB קבוצות  קופידיס ו- וקאנסוליי- דיאמסי. עוד קבוצה העושה שימוש במוצרים אלו היא BMC אופני הרים.
מחיר צרכן: 849
ציון: 5 מתוך 5.

בקבוקי השתייה
קאמלבאק פודיום צ'יל (Camelbak Podium Chill)

בעוונותיי אני נוהג לרכב בשעות צהריים. החל מאמצע חודש מאי ועד לאמצע אוקטובר נוצרת בעיית שתייה לא פשוטה בכל הקשור לשתייה. החום הישראלי הופך את הנוזל בבקבוקי הרכיבה לבלתי ראוי בעליל. 20-25 דקות לאחר היציאה לרכיבה הטמפרטורה של הנוזל הופכת לחמימה עד חמה מאוד. הטעם מזכיר תה שנשכח מאתמול ומכאן עד להימנעות משתייה הדרך קצרה.

לא עם הבקבוק – Camelbak Podium Chill, של קאמלבאק. לרכיבה, של יותר משעתיים, כשהטמפרטורה (גובה ראש בצל) לא ראתה את ה- 30 מעלות במבט רחוק לאחור, יצאתי עם שני בקבוקים. האחד אופסן, ערב קודם, במקפיא. השני מולא במים קרירים דקות טרם היציאה לרכיבה.

הבקבוק שמולא לפני היציאה לרכיבה סיפק מים קרירים בשעה הראשונה. הבקבוק שהוקפא ערב קודם סיפק מים קפואים גם שעתיים לאחר היציאה כשחום היום הבריח ברי דעת לבקש את קרבת המזגן. כשעצרתי לקנות מים, למעלה משעתיים לאחר היציאה מהבית, מצאתי כי בבקבוק שהוקפא עדיין מונח גוש קרח בגודל אגרוף ממוצע.

כשהגעתי לסיומה של הרכיבה (כשעתיים וחצי לאחר היציאה) הטמפרטורה כבר עברה את 35 המעלות (גובה ראש בצל לפי מד שהנחתי טרם היציאה) ועדיין מצאתי קרח בתוך הבקבוק שהוקפא.

החלק שאני הכי אוהב בבקבוקים של חברת קאמלבאק הוא הפיה. שסתום היניקה מובנה כך שלחיצה קלה ואפילו יניקה משחרר זרם מים בקלות ובעוצמה המתאימה. למרות הקלות,בה נוצר זרם המים, הוא אינו נוזל משום סגירה הרמטית. מקרה הסוכר (ממשקאות איזוטוניים) הנדבק לסביבת מנשא הבקבוק של שלדת האופניים והחלקים, לא נרשם ברכיבות המבחן.

הבקבוקים שקיבלתי היו בגודל של 610 מ"ל ו- 750 מ"ל. באופן אישי אני מעדיף את בקבוקי החצי ליטר. הגדולים יותר גורמים לי לחוש איזו כבדות על מרכז הכובד של האופניים ומכאן לחוסר יציבות, בעיקר בגלישה מהירה בירידות מפותלות. זהו בדבר היחיד שמצאתי בשורת אל טוב של הבקבוקים אותם אימצתי בשמחה כחלק מובנה בערכה האישית שלי, קיץ או חורף.
ציון: 5 מ- 5

גופיה Baselayer M

עצם הרעיון ללבוש עוד פריט, מתחת לחולצת הרכיבה, כשהאוויר עוטף אותי באדי חום של יולי, לא הסתדר לי בשום פינה של שפיותי המנטאלית. מכיוון שקיבלתי את הגופייה למבחן אמרתי לעצמי כי אצטרך להשלים גם עם החלק הבלתי נוח הזה בעבודתי. שעה וחצי לתוך הרכיבה, כששיניתי כיוון וקיבלתי את רוח הגב הישר לאף, הרגשתי זרמים נעימים של קרירות בלתי הגיונית על החזה ובמורד הבטן. זו הייתה הפעם הראשונה, מהרגע שהקלקתי את נעליי לדוושות, שנזכרתי בגופייה שקיבלתי למבחן.

הרעיון של שכבה בסיסית, מתחת לחולצת הרכיבה, אומץ על ידי לפני כ- 14 שנים אבל בימי החורף ולעיתים באביב. כשהטמפרטורות עוברות את 25 המעלות לא העליתי בדעתי ללבוש עוד שכבה מתחת לחולצת הרכיבה המאווררת ביותר שיכולתי למצוא. הקדמה הטכנולוגית של מוצרי הביגוד הביאה גם לקיץ את יתרונות השכבה הבסיסית.מזה כחודש, לראשונה מאז התחלתי לרכב, אני יוצא לכל הרכיבות כשגופייה נוספת מונחת בים גופי לחולצת הרכיבה. היא לא סופחת זיעה, יושבת כעור שני על הגוף, בלתי מורגשת אלא אם הרוח מקררת את הזיעה על הגוף באופן שלא הצלחתי להבין. גם המחיר נשמע לי הגיוני ביחס לתמורה הטובה.
מחיר: 299 שקלים
ציון: 5 מ- 5

כל חודש יולי מבצע מיוחד, כל מי שקונה קסדה + משקפיים מקבל 35% הנחה על כל החבילה.
25% הנחה על כל משקפי השמש של BBB

5.7.2012


יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי אתר Shvoong בעל הטור מציאות נושכת






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג