גלגלי VELODROME

את תמיר אשל אני מכיר כבר שנים רבות, הוא אחד מותיקי רוכבי הכביש בארץ ואחד המכונאים המוכשרים ובעל ידע טכני שלא נגמר. בשנת 2002 יצא לי לעבוד תחתיו בחנות קנונדייל שבת"א. כשעבדתי אצלו הוא הדביק אותי במחלה קשה, למחלה קוראים שימנו. מאותה תקופה אני פריק של המותג ורוב חלקי האופניים שלי הגיעו ממפעל שימנו שביפן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


את תמיר אשל אני מכיר כבר שנים רבות, הוא אחד מותיקי רוכבי הכביש בארץ ואחד המכונאים המוכשרים ובעל ידע טכני שלא נגמר. בשנת 2002 יצא לי לעבוד תחתיו בחנות קנונדייל שבת"א. כשעבדתי אצלו הוא הדביק אותי במחלה קשה, למחלה קוראים שימנו. מאותה תקופה אני פריק של המותג ורוב חלקי האופניים שלי הגיעו ממפעל שימנו שביפן

מאת:רועי קאפח


מאז ימי קנונדייל בת"א זרמו הרבה חומרים מסרטנים בירקון, תמיר יצא מעסקי האופניים ואני המשכתי לדרכי. לפני כמה חודשים תמיר יצא בפרסום שהוא מתחיל למכור גלגלים, מתקני בקבוק ושלדות קרבון תחת המותג וולודרום (VELODROME). השם הזה מלווה את תמיר מימיו הראשונים בענף. המותג מתהדר בסלוגן: וולודרום – הבחירה הטכנית ההגיונית. "Velodrom- The techno-logic Choice " ואמור לתת מענה טכנולוגי טוב במחיר נמוך יחסית.


"מהרגע הראשון שעליתי על האופניים, כאשר היו מצוידים ב55T, הרגשתי את השינוי"


מהמחיר האטרקטיבי של המוצרים אי אפשר להתעלם, הם עולים חצי ולפעמים שליש ממוצרים של חברות ממותגות ידועות. איך עושים את זה? בואו ניקח את חברת מאוויק (MAVIC) לדוגמא (בחרתי את MAVIC בגלל שגלגלים הם מוצר הליבה שלהם- להבדיל משימנו, סרם וקמפניולו שממנים קבוצות בגלגלים וחלקי הינע). חברת מאביק נותנת עשרות גלגלים לקבוצות חסות שלה-בואו נאמר 6 קבוצות (גם בשטח וגם בכביש) , החברה שולחת לתחרויות בעולם רכבי ליווי עם אנשי מקצוע, הם מממנים רכבים נטרלים בתחרויות ומפרסמים את עצמם בכל מיני מדיות. בשל הפרסום, השיווק והמיתוג היקר הזה (זה לפני עלויות פיתוח מוצרים) אנו מקבלים זוג גלגלים שעלות היצור שלהם הוא 200$ לעלות כ- 800$ בשער המפעל ליבואנים בעולם- לפני עלויות שילוח ומיסים וזה רק המחיר ליבואן שמוכר לחנות שמוכרת ללקוח הבודד את אותם הגלגלים ב- 2100$. מה שתמיר אשל עשה הוא לבטל את העלויות הכבדות שעומדות במיתוג מוצר והפצתו באמצעות יבואנים וחנויות. הוא מביא את המוצרים שלו ישירות מהמפעל אל הלקוח וככה הוא מצליח להציע מחירים טובים.


" סרט דביק שמחזיק את הונטיל בצמוד לחישוק ומונע ממנו תזוזה"



בואו נדבר על הגלגלים, תמיר אשל חקר קצת את השוק ולבסוף חיבר יצרן צירים, יצרן חישורים ויצרן חישוקים למוצר אחד. את הצירים הוא הביא מיפן והם בעלי מסבים סגורים. יש דגמים עם בית קסטה לשימנו או קמפניולו. החישורים הם של חברת פילר (PILAR)- אווירודינמיים. את החישוקים תמיר בחר בטייוואן ששם גם מרכיבים את כל החלקים למוצר אחד.

אני בחרתי לנסות את דגם 55T טובולאר עם פרופיל 50 מ"מ. לדעתי הפרופיל הזה אידאלי לרכיבות מישור מהירות וגם לעליות ארוכות. הגלגלים שוקלים 1250 ג"ר שזה משקל מכובד מאוד גלגלים בפרופיל 50 מ"מ. כל סט גלגלים מגיע עם מאריכי ונטיל, רפידות בלם לחישוקי קרבון וצירי פתיחה מהירים. יתרון חשוב- הניפלים של הגלגלים (ניפל- האום שמחבר בין החישוק לחישור) הם חיצוניים ואפשר לכוון שמיניות במקרה הצורך ללא הורדה של הצמיג מהגלגל (אלו גלגלים מודבקים והורדה של צמיג לא נעימה).

איך הם נראים? לדעתי, מעולה! הם תואמים את צבעי השלדה שלי ונראים כאילו נצבעו במיוחד לאופני סרוולו בצבע אדום. הגרפיקה של הגלגלים יושבת מתחת ללכה של החישוק ומקנה לגלגלים מראה נקי וחלק.


"החישורים הם של חברת פילר (PILAR)- אווירודינמיים"


ברכיבה: לפני הT55 רכבתי עם גלגל אחורי עם 32 חישורים וגלגל דורה אייס קדמי-סט קשיח מאוד. מהרגע הראשון שעליתי על האופניים, כאשר היו מצוידים ב55T, הרגשתי את השינוי. כל לחיצת דוושה הרגישה יעיל יותר. פניות מהירות הרגישו כאילו הגלגל הקידמי מחובר למסילה (הרבה בזכות צמיגי הטופו שבחרתי). אחד הדברים המהנים ביותר עם הגלגלים הוא האצות (ספרינטים)- איך שנעמדתי על הדוושות והעברתי להם אנרגיה, הרגשתי את המהירות שיוצאת אל הגלגלים. אחרי שהגלגלים ואני קצת הכרנו, פיתחתי פחד מעצירה איתם, כשלחצתי לעצור לא קיבלתי את התמורה שלי, רוב הזמן הרגשתי שהם רק מאטים, ועצירה זה לא בראש שלהם. השיא היה אימון 5 שעות בגשם שוטף, אפילו האטה לא קיבלתי. כשבלמתי הגלגלים המשיכו בשלהם.  אחרי כמה רכיבות, שגרמו לחברי לרכיבה לברוח לי בירידות (אבד לי האמון בברקסים ולא העזתי לרדת מהר), פניתי אל תמיר ושאלתי אותו אם הוא קיבל פידבק דומה מאנשים אחרים שרוכבים על הגלגלים. תמיר ענה לי שלא במיוחד (כל מי שרוכב על חישוקי קרבון יודע שאיכות העצירה איתם פחות טובה). מה עושים? יאללה, נחליף רפידות ונראה מה יקרה, התקנתי רפידות SWISSSTOP צהובות-כאלו מיוחדות לחישוקי קרבון ,ניקיתי את משטח העצירה של החישוקים ויצאתי לנסות. איזה הבדל!! הגלגלים עוצרים כמו חישוקי אלומיניום! שחר גורן יכול לעשות איתם סטופי כמה שבא לו.


" פניות מהירות הרגישו כאילו הגלגל הקידמי מחובר למסילה"



מאז שהגלגלים אצלי אני רוכב עליהם כל יום. הפחד הראשוני שלי היה האמינות, הגלגלים שאני רוכב עליהם הגיעו מהמשלוח הראשון של תמיר ואני מחלוצי הבודקים שלהם. טפו טפו, חוץ מסיפור העצירה, שנפתר אחרי החלפת הרפידות, אין לי שום בעיה טכנית עם הגלגלים. שמיניות, מינוריות, הופיעו אחרי 4 חודשי רכיבה. לגיטימי-אחרי הכל אני רוכב עליהם כל יום. רעש קטן ומציק הופיע אחרי שלושה חודשים בערך, הונטיל התחיל לנקוש בחישוק הקרבון, את הבעיה פתרתי עם קצת סרט דביק שמחזיק את הונטיל בצמוד לחישוק ומונע ממנו תזוזה (טריק שלמדתי מזמן בבלגיה).


"הגלגלים שוקלים 1250 ג"ר שזה משקל מכובד מאוד גלגלים בפרופיל 50 מ"מ"


איך אני מסכם את החוויה עם הגלגלים…לא תמיד קל להיות הילד שקם ברחבה הומה אדם למרגלות הארמון ,להצביע על המלך ולצעוק בקולי קולות "הוא עירום. המלך עירום!"


ציר פתיחה מהירה – גלגל אחורי


גלגלי הולודרום עולים לצרכן 3300 שקלים. זה יוצא בין חצי לשליש מעלות של גלגלים של חברות גלגלים בעלות מיתוג. אני לא אצעק שהמלך עירום, אני אחכה ואבחן את הגלגלים במבחן הזמן, אני רוצה לראות מה יהיה המצב שלהם בתום שנת רכיבה, בינתיים אני מרוצה מהם עד הגג וחושב שבמחיר שהם נמכרים אין להם תחרות.


ציר פתיחה מהירה – גלגל קדמי



מחיר: 3300 שקלים

ציון: 5 מתוך 5

יתרונות: מחיר, משקל, אמידות ואמינות (נכון לעכשיו), קשיחות ומראה (במיוחד למי שהאופניים שלו משלבות בין צבע אדום לצבע לבן).

חסרונות: הרפידות לקרבון, המסופקות עם הגלגלים, (ממליץ בחום על SWISSSTOP). המיתוג- מותג וולודרום לא מפורסם וסקסי כמו ריינולדס, אני מאמין שיש רוכב או שניים שיעדיפו גלגל יקר יותר רק בשביל השם.

הערה: הגלגלים נבחנו במשך חמשה חודשים – 8500 ק"מ ולכן, במבחן הזמן לאמינות הגלגלים, אין לנו דעה.


רועי קאפח- רוכב עילית ומכור לאופניים




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג