במקום אפיקומן – מדריך בזק להזמנת המתנה הנכונה לחג

חג הפסח כבר כאן, הניקיונות כמעט מאחורינו, קנינו כבר מתנות לחותנת, לאישה, לילדים, ואף תכננו את רכיבת "כפרת הקלוריות", שלאחר ליל הסדר. אז הכל סגור? זהו שלא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

חג הפסח כבר כאן, הניקיונות כמעט מאחורינו, קנינו כבר מתנות לחותנת, לאישה, לילדים, ואף תכננו את רכיבת "כפרת הקלוריות", שלאחר ליל הסדר. אז הכל סגור? זהו שלא

מאת:נמרוד כהן


"מה איתי?” רוטן הפולני הקטן. מי דואג לנו? מי מגשים לנו חלומות, וקונה לנו את מה שצריך, או טוב מזה, את מה שלא ממש צריך, אבל בהחלט יהיה נחמד להוסיף לאוסף הפרטי?

אם אתם חלק ממערכת הרמונית, תומכת וסימטרית, הרי שיקירתכם או יקירכם כבר דואג לכם, ומברר עם החברים הקרובים מה אתם צריכים לתחביב המועדף. במקרה הזה, הכתבה שלפניכם תסייע בהעלאת רעיונות למתנה לחג. אך גם אם אתם שייכים לרוב הדומם, שצריך לקנות לעצמו מתנה לחג, תמצאו כאן כמה רעיונות דקדנטיים יותר או פחות, לבזבוז המעות.


הרעיון שלנו הוא די פשוט: לקחנו שני רוכבים טיפוסיים, הראשון מעדות ה-Cross Country והשני מעדות ה-All Mountain, והלבשנו אותם מכף רגל ועד ראש, בבגדי מלך חדשים ונחשקים. טווח המחירים של פריטי האופנה נע מ-59 שקלים לזוג גרבי קולמקס של BBB ועד1,699 שקלים, טבין ותקילין, לזוג נעלי Mavic Fury צהובות ומושכות תשומת לב.

את בחירת הפריטים והצילומים ביצעתי בחנות Bike Planet החדשה ביד אליהו (היכל נוקיה). נכנסתי דווקא לשם, משום שגלגלי ה-MAVIC הפרטיים נזקקו לטיפול, אך את ההיצע הרחב של קסדות, משקפיים, מכנסיים, נעליים, כפפות וכולי, תוכלו למצוא כמעט בכל החנויות הרציניות ברחוב החשמונאים בתל אביב, או בכל חנות אופניים מרכזית אחרת.

כפי שתראו בפירוט המחירים ליד כל פריט, כמעט לכולם יש הנחה משמעותית כזו או אחרת. לעיתים הסיבה היא שמדובר בדגמי 2011, לעיתים הסיבה היא פתיחה של חנות חדשה, ולעיתים סתם בגלל שפסח עכשיו ויש קדחת קניות ומבצעי מכירה מסביב.

בקיצור – שווה להסתובב, להתמקח, ולהתעדכן במבצעים שמסביב.

נפצח ברוכב הקרוס קאנטרי, שלצורך העניין, ובשינויים קלים (קניית נעלי כביש במקום נעלי הרים), מתפקד גם ככבישון, כלומר, חובב לייקרה צמודה, ביב, קסדה קלה ומאווררת, ושונא תיקי גב ומגנים.


The Cross Country Geek
בעברית – עכבר הקרוס קאנטרי

רוכב ה-XC/כביש שלפנינו, בחר בסט תואם של BBB, המותג ההולנדי שמיובא על ידי חברת "סער". כיאה לדיסציפלינות התחרותיות ויבבניות המשקל, הכל קל, מאוורר וצמוד. למה הרוכב לא מגולח או שחיף? כי לא השגתי דוגמן טוב יותר… אגב, הנעליים הצהובות מגיעות גם בשחור סולידי. ההופעה שלפניכם שווה 4,533 שקלים לפני ההנחות השונות, כשאת החלק הארי מרכיבים הנעליים, הקסדה והביב. הביב עולה 699 שקלים, אך ניתן לרכוש ביבים זולים יותר, החל מ-349 שקלים.

הקסדה בתמונה, BBB Falcon Team, היא קסדת הדגל של החברה, עם חיזוקי קרבון, 23 פתחי אוורור, מנגנון רתימה אחורי של שני אבזמים ומשקל של כ-280 גרמים. זו מהדורת הרפליקה של קבוצת Quick Step המקצוענית (זו של טום בונן האגדי), וגם בארץ רוכבות איתה אושיות כמו נוגה כורם ודניאלה לוי. המשקפיים המינימאליסטיות, הקלות והמאווררות מדגם Winner, מגיעות בנרתיק קשיח עם זוג עדשות נוסף, בהיר יותר, ועולות 400 שקלים. כרגע בחנות בייק פלאנט הנחה של 25% על כל האופטיקה, כלומר המשקפיים למעשה עולים 320 שקלים. האח.

חולצת ה-Team של BBB היא אחת החולצות המוצלחות לרכיבת כביש שדגמתי עד כה (לשטח היא לבנה מדי לטעמי – קשה לנקותה לאחר רכיבה). בד מנדף ברמה גבוהה, גזרה צמודה מאוד, המונעת רעשי ונפנופי רוח בירידות, וכיסים בעלי נפח הולם, המהדקים את היטב את הציוד לגב, בלי להימתח מטה. בנוסף יש גם כיס עם רוכסן – לכסף, אשראי ומפתחות, ושילוב של בדים בצפיפיות וגמישות שונה, באזורי בתי השחי והידיים. המחיר, 399 שקלים, אינו זול, אך החולצה הזו מתחרה ראש בראש עם חולצות ממותגי יוקרה. על כל פריטי הלבוש של BBB יש כרגע 20% הנחה.

כפפת ה-Signature של ROYAL היא הדבר הכי מפנק וסטייליסטי שאתם יכולים לעשות לכפות הידיים שלכם. אוורור מוחלט בגב כף היד, עור מלאכותי דקיק עם פידבק מעולה בכף היד, צווארון ניאופרן ללא לשונית סקוץ' וסטייל גבוה שמגיע בארבעה צבעים שונים. אלו לא הכפפות העמידות בעולם (עונת רכיבה שלמה וחזקה גומרת אותן) והמיגון שלהן מינמאלי עד לא קיים, אבל הנוחות והאוורור שווים הכל. 199 שקלים, לפני 30% הנחה שיש כעת על כל כפפות רויאל משנת הדגם 2011.
בקבוק ה-Big Chill התרמי, ישמור על צינון המשקה שלכם לשעתיים בערך, בימי הקיץ הלוהטים, ואף יותר אם שמתם בו קרח בתחילת הרכיבה. ה-Big מכיל 750 מ"ל של נוזל, ועולה 89 שקלים, לעומת הבקבוק התרמי הרגיל, בנפח 650 מ"ל ב-79 שקלים.

על הגרביים אין לי מה להגיד הרבה. גרביים. בד CoolMax אמיתי, מספר צבעים לבחירה ומחיר של59 שקלים. את הנעליים הצהובות ניתן לראות בקדמת כל קו זינוק – בכביש או בהרים. מיטב הטכנולוגיה של MAVIC עולה המון זוזים, 1,699 למעשה, ופה אין הנחות. סוליית קרבון דקיקה וקשיחה, אוורור מעולה, מנגנון רתימה קל ויעיל מקרבון לעקב, רפידה עם 5 חומרים ושני אלסטומרים, רכיסה של ראצ'ט לצד סקוצ'ים מתכווננים להתאמה לכפות רגליים גבוהות או שטוחות, הרבה מקום לאצבעות ועוד המון פטנטים. בשטח או בכביש (גפה זהה, סוליה שונה) הכל מתרגם לנעל תחרותית שלא שמים אליה לב, ללא "נקודות חמות", גם לאחר שעות ארוכות של רכיבה.

The Stylish All Mountaineer

האול מאונטיין סטייליסט

ברונו, מבעלי ומנהלי החנות בהיכל נוקיה, מדגים את המלתחה האהובה עליו (רוכב על אופני 6 אינץ' עם מגנים וגמלגב רוב הזמן). רוכב אול מאונטן יפגוש את האלמנטים מקרוב מעת לעת, לכן הוא צריך יותר מיגון – בכפפות, במכנס, במגנים ובנעליים. לרוב אין על אופניו מקום לבקבוקים, לכן הוא יצטרך מנשא מים ייעודי. בנוסף, חוקי הסטייל מחייבים חולצות בגזרת Loose, מכנסי באגי, ומשקפי שמש אגרסיביים בעיצובם. כמאמר הסטייליסטים שחוטפים בראש מילדים במכנסי ג'ינס: “זה לא איך שאתה רוכב, זה איך שאתה נראה…”.
ההופעה שבתמונה תעלה לכם 3,958 שקלים (לפני ההנחות השונות), אך תקבלו בה הרבה יותר ממה שיש לעכבר ה-XC: ביגוד, מנשא מים ומגנים.

ה-Recon של Royal היא קסדת אול מאונטן קלאסית, עם מיגון נמוך באזור העורף, מצחייה סטייליסטית, ועיצוב אגרסיבי (כלומר "מהיר”…). מגיעה בצבעי שחור או לבן, ובמחיר רגיל של 699 שקלים, אך כרגע ב-30% הנחה.
משקפי ה-Rapid של BBB יכולים לתפקד בכיף כמשקף קז'ואל. הם עשויים מתרכובת תרמו-פלאסטית עמידה בזעזועים וחבטות, ומכילים ציפוי גומי על האפונים ועל הזרועות, כדי למנוע החלקה בגלל זיעה. מחירם 300 שקלים לפני הנחה של 25% על כל מוצרי האופטיקה.

על אף עיצוב סטנדרטי בסגנון מוטוקרוס (צבעונית, בולטת, לוגואים גדולים, בלגן יחסי של צורות גיאומטריות), זוהי אחת החולצות המוצלחות לרכיבה אגרסיבית שיש לי בארון. הסיבות הן: בד סופר מאוורר, קלאסי לקיץ, קצת קריר בחורף. כיס קטן ויעיל מאחור לחטיף או לעניינים אחרים, בד פנימי לניגוב משקפי שמש ללא שריטות, רוכסן (קצר מדי לטעמי) יעיל מלפנים ועמידות יפה מל קוצים או כביסות חוזרות ונשנות. המחיר, 289 שקלים, סביר בהחלט ביחס לתמורה ולעיצוב. המבצע שיש כרגע ברשת בייק פלאנט – 1+1 לכל פריטי הלבוש של רויאל, מאפשר לך לקנות חולצה אחת אדומה ואחת כחולה במחיר של 144.5 שקלים לחולצה…

מנשא המים M.U.L.E NV של חברת קאמלבק, הוא גרסה מודרנית של מנשא המים הראשון והנפוץ בעולם. פרט לשקית מים עם אחריות לכל החיים בנפח 3 ליטרים עם צינור שתייה בעל חיבור מהיר, הנחשבת לטובה בשוק, יש גם שפע כיסים ורוכסנים וצבע לבן שבולט אך מתלכלך בקלות (יש עוד 4 צבעים). דגם ה-NV מתגאה במערכת גב ייחודית, המחלקת את המשקל באופן אופטימאלי על הגב, כמעט ולא זזה גם ברכיבה אגרסיבית ובקפיצות, ולא מאפשרת לחפצים חדים או בולטים לחדור לגב הרוכב. המחיר הרגיל הוא 625 שקלים, אך גרסת ה-NV נמכרת כרגע בהנחה של 20%. גרסה קלה יותר, מבד עדין וקל, ללא מערכת הגב המשוכללת קיימת גם כן.

ה-Esquire הוא המכנס הכי יקר, איכותי ועתיר פיצ'רים של ROYAL. הוא עשוי מבד עמיד, קל ומאוורר, בעל כיסים צדיים, כיס רוכסן לכסף, פתחי אוורור יעילים למדי בקיץ, הניתנים לסגירה בחורף, ומגיע עם פד בעל 3 צפיפויות, הניתן לפירוק וללבישה גם עם מכנס אחר. בניגוד או דווקא באופן משלים לעיצוב החולצה, פה מדובר על עיצוב קלאסי-סולידי, עם לוגו צנוע וצבע פחם שלא רואים עליו לכלוך…
649 שקלים הם בהחלט הרבה כסף, אך המבצע של 1+1 שמתקיים כרגע על כל פריטי הלבוש של רויאל, מאפשר לך לחתוך את המחיר בחצי, אם אתה וחבר רוכשים ביחד שני זוגות.

מגני הברכיים מדגם Kyle Strait של חברת 661, החלו למעשה את מהפיכת מגני הברכיים, והפכו את החברה למוכרת בכל עולם אופני ההרים והאקסטרים. הם מכילים שילוב מוצלח של מיגון רך וקשיח, המאפשר לדווש ועדיין להגן על המפרק הפגיע והחשוב ביותר לרכיבה. מחירם כיום, עם הצגת מגנים מתקדמים ויקרים יותר, הוא 349 שקלים, ועל מחיר זה יש 30% הנחה.
כפפות ה-Victory מיועדות לרכיבה אגרסיבית. הן ממוגנות בפסי גומי ולוגו מגומי על גב כף היד, בעלות הטבעות סיליקון לאחיזה מעולה וסוגר ולקרו (סקוץ') משולב עם ניאופרן. עם כל זאת, הן לא מוותרות על אוורור מצוין, בזכות שילוב של בד רשת מנדף ולייקרה עדינה בצידי האצבעות. 189 שקלים ואפשרות בחירה באחד מארבעה צבעים (אין הנחה לדגמי 2012).

לא יצא לי לרכב עם האלפיין עדיין, אך כמה רוכבי אול מאונטן אגרסיביים ומוערכים, טוענים שה-Alpine בגרסה הגבוהה היא נעל ה-AM המושלמת. משקל קל מאוד, סוליה אגרסיבית ועמידה, שלא מפריעה גם לדוושות עם כלוב להינעל על הקליט, וגם מיגון קשיח לאצבעות הרגליים. בנוסף, המנגנון המשולב של רכיסת שרוך בשחרור מהיר, צווארון אוטם מניאופרן וכיסוי המסוכך על השרוכים, לא מאפשר לאבנים, אבק וחול לחדור לתוך הנעל. 799 שקלים ואתם בודקים בעצמכם אם השמועה נכונה.

זהו חברים. זה לא כל מה שאפשר לקנות לעצמכם לחג, או ליקירכם/יקירתכם, אך זה בהחלט מספיק. כעת, שימו את המחלפות החדשות – וצאו לרכב.

* תודה לצוות חנות "בייק פלאנט" היכל נוקיה, על העזרה בהכנת הכתבה

4.4.2012

  נמרוד כהן – עיתונאי אופניים, בעלים ומנהל של "עז הרים – הדרכות והפקות",
יזם ומפיק אירועי רכיבה וספורט, מדריך רכיבה, כרוז ומנחה מקצועי ועוד כמה
דברים. כותב בשוונג על אופני הרים, ציוד רכיבה, מסלולים, חוויות אישיות
ועוד




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג