ביקורת – שעון Pool Mate

הבוחן שלנו, שחיין, לקח את שעון ה-PoolMate להתנסות. זה מה שהיה לו לומר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הבוחן שלנו, שחיין, לקח את שעון ה-PoolMate להתנסות. זה מה שהיה לו לומר

מאת:שוונגשופ


כדי ליהנות מה-PoolMate צריך לדעת מה הוא יודע ומה הוא לא ידוע לעשות. ה-PoolMate עובד על רציפות תנועות ומבצע "ספירה" של בריכה כשרציפות התנועות נפסקת. 


מצוין לחתירה
ראשיתו של דבר, ה-PoolMate כשמו כן הוא – אין לו מה לחפש במים פתוחים. מקומו בבריכה והוא כלי עזר יעיל לאימוני שחייה. מעל לכל, מתאים ה-PoolMate לספירת בריכות בשחייה בסגנון החתירה. אחרי ארבע בריכות שבהן עוד "בדקתי" את הדיוק שלו, התחלתי לסמוך על הספירה של ה-PoolMate יותר מאשר על הספירה שלי, ובצדק. בשחייה רציפה בסגנון חתירה, ה-PoolMate היה מדוי'  "על הבריכה", אימון אחרי אימון ללא יוצא מהכלל.

לפני שימוש ראשון, דורש ה-PoolMate כיול. מדובר במנגנון נוח וידידותי שאפילו טכנופוב כמוני תיפעל בקלות. ה-PoolMate מבקש לדעת, בין היתר, את מידות השחיין, את אורכה של הבריכה ושואל על איזו יד הוא ייענד (ימין או שמאל). אחרי שתי דקות של כיול, מוכנים לצאת לדרך, ובספירת בריכות בסגנון אחד, הוא מדייק להפליא.

מאחר וה-PoolMate יושב על היד, אין טעם בכלל לאתגר אותו אם שוחים עם תנועות רגליים בלבד, עם או בלי "קרש". ללא תנועות ידיים, ה-PoolMate לא סופר בריכות וזהו חיסרון של כל השעונים שנוצרו כדי למנות בריכות – חיסרון שצריך לקחת בחשבון מראש.


יתרונו הגדול של ה-PoolMate הוא בשחייה בסגנון אחד. בחתירה, חזה, גב ופרפר ה-PoolMate עושה את עבודת ספירת הבריכות היטב (אם כי בסגנון הפרפר הסיבולת תמיד חסכה ממני כל קושי בספירת הבריכות. יותר מארבע בריכות פרפר ברצף לא זכור לי ששחיתי באימון כבר שנים). בהחלפת סגנונות במהלך שחיית מעורב אישי, שינוי קצבי התנועות עלול לגרום לקשיי ספירה לשעון.

נוסף למונה הבריכות, יש ב-PoolMate שעון עצר נוח מאד, שמאפשר בקלות רבה לשחות לפי "זמני יציאה" אך גם לפי "זמני מנוחה" בין קטע לקטע במהלך התרגיל. 

בלתי מורגש על היד

גם המידות של ה-PoolMate נוחות לשימוש בשחייה. מדובר בשעון לא גדול ודק מאד יחסית לשעוני הזמן-דופק-מרחק היבשתיים. אחרי שתי דקות שחייה, נוכחותו על היד כגורם זר במים נשכחת.

מטבעו, ה-PoolMate מיועד בעיקר לאימונים בהם התרגילים הם ארוכים או לשחייה רציפה. בשימוש מסוג זה, הוא כלי עזר שמציג יכולות מרשימות. אין ספק שעבור טריאתלטים ושחייני מרחקים, שמתמקדים בחלקים מהעונה בשחייה של מטרים ארוכים ורצופים בסגנון החתירה, מדובר בכלי נוח, ידידותי ויעיל מאד שעשוי לשנות ולשדרג את האימון.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג