בוחן מוצר לאדידס 4 AdiStar Ride – על איכות משלמים

ניסיתי לחשוב על דרך לתאר את האחיזה שחשתי כשנעלתי את האדידס 4 AdiStar Ride, וההגדרה הקרובה ביותר הייתה במשהו שלדעתי יזכרו רק אלו שנולדו בשנות השבעים של המאה שעברה או מוקדם יותר: "לפיתת ואן אריק", אבל ידידותית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ניסיתי לחשוב על דרך לתאר את האחיזה שחשתי כשנעלתי את האדידס 4 AdiStar Ride, וההגדרה הקרובה ביותר הייתה במשהו שלדעתי יזכרו רק אלו שנולדו בשנות השבעים של המאה שעברה או מוקדם יותר: "לפיתת ואן אריק", אבל ידידותית

מאת:יאיר בן עמי


אפתח את בוחן נעלי האדידס לאדידס 4 AdiStar Ride  – בכמה וידויים, אז אם זה לא מתאים, אתם מוזמנים להכריז כבר כאן על המאמר כלא ראוי בעליל ולהימנע מקריאת הגיגיי על נעלי הריצה מהטובות ביותר שנעלתי מעודי.

אני לא רץ הרבה בימים אלו וזו הגדרה עדינה ומאוד בהתחשבת ברגשותיי עמוסי נקיפות המצפון.  בממוצע אני יוצא להליכה כשלוש פעמים בשבוע ובמהלכן של אלו אני משלב קטעי ריצה אגרסיביים כפיצוי על תחושת ה"אני מרגיש כבטטת כורסא", למרות שכושרי הנוכחי היה צולח בדיקת מאמץ ממוצעת שנועדה לפרנס אי אלו מערכות כסת"ח.

אני אוהב להטיל חלק לא מבוטל מהאשמה על אי פעילות גופנית במידה שתשביע את רצוני, על העובדה שהרבה זמן לא מצאתי את הנעל שתסתדר עם דרישותיי. אני לא איש קל (זה בגלל העצמות ואם מישהו יאמר אחרת אני אדע איפה למצוא אותו), כף רגלי נוטה החוצה וגורמת לחלק החיצוני של נעליי להשמיע אנחת כאב בסגנון גומי מתקדם בכל מגע עם הקרקע. עוד יש לי טראומה ממשפטי מפתח ששמעתי כילד ובראש מצעד האמירות מתנוסס לו ה "נעל צריכה להחזיק אצל כל אחד לפחות שנה ואתה לא יוצא מהכלל" למרות שהייתי יוצא מהכלל, בעיקר בגזרת הרגל במידה 43 וזה מספר המתאר רק את האורך, הרוחב תמיד היה החלק הבעייתי.

הנעל האחרונה שהסתדרה עם כפות רגליי הייתה מאוד לא פופולארית בסצנת הריצה של ארץ חמדת ומאז כל נעל שמדדתי זכתה לשמוע מה שבדרך כלל לא העזתי לומר לנשים: "זו לא את, זה אני" למרות שזו הייתה כף רגלי.

עם כל תרמיל הבעיות הזה גיליתי את ה- 4 AdiStar Ride של אדידס ואפילו אז הייתי סקפטי, בלי קשר לאירופה, לגבי ההתאהבות מנעילה ראשונה. נראה כי ה- 4 AdiStar Ride הפגינה את הסובלנות הנדרשת ולא היה ספק באחיזתה האיתנה כשהיא, כף רגלי, נחתה בתוכה. רק על קבלת הפנים הזו זכיתי לעלייה קלילה בגזרת המוטיבציה לצאת לריצה.

אני לא בטוח כמה ענייני הריצה האישיים שלי מעניינים אתכם אבל היי, עובדה שאתם עדיין קוראים את זה. סיכום קצר, למאותגרים מול מילים רבות, יש למטה. עכשיו תחליטו אם העובדה שאתם נשארים כאן זה בגלל שמצאתם עניין או כי אין לכם חיים ונוכל להמשיך, כל אחד לדרכו ובחירתו. ואם בחרתם להישאר אז הנה עוד משהו אישי – צבעי הנעל הזכירו לי מכוניות אהובות על ידי אנשים מתרבות אליה לא התחברתי מעולם. במילים אחרות אוכל להגדיר את הצבע כבחירותו של ערס את צבע מכוניתו, לא ממש לייט.

עקב הנעל אוחז את הקרסול שלי באופן סביר לחלוטין. מה זה סביר? הוא לא חונק אותו, לא מציע לקרסול משהו בסגנון כורסת סטלנה אבל צריך לזכור כי הוא (העקב) אחראי על הנחיתה והרמת הרגל בשלבים די קריטיים של כל צעד אז פינוק הוא לא צריך ובסה"כ עקב הנעל מעניק את התחושה המתאימה לי אישית, וזה מספיק כי אני בוחן את ביצועי הנעל.

חברת אדידס מגדירה את ה- 4 AdiStar Ride כך:
נעל אימונים ניטראלית המיועדת לריצות ארוכות טווח ונפח שבועי גבוה, כגון 100 ק"מ ומעלה. נעל המיועדת לאנשים כבדים יותר שמשקלם 80 ק"ג ומעלה. משקל הנעל 334 גרם.

טוב אז מאה ק"מ בשבוע לא רצתי מזמן, אבל "אנשים כבדים" זה כנראה אני, בטח במושגי עולם הרצים ו-80 קילו זה משקל שהייתי מאושר לראות עליי. כנראה שזו נעל המתאימה לי, ואפילו לא הייתי צריך את ההגדרה של חברת אדידס כדי להבין שה- 4 AdiStar Ride ורגליי מסתדרות נהדר.

משטחי הריצה:
בצעתי ריצה על אספלט, דרכים לבנות וגם שבילי יער (סינגל בלשון רוכבי ורצי השטח). בכל הדרכים הייתה הנעל נוחה, יציבה ונטולת טענות מכל סוג.

ביצוע על רטוב
רצתי עם הנעל גם בגשם, היא לא ספחה מים באופן מעיק, וזה היה גשם סוחף למדיי, אשר נמשך למעלה מעשר דקות והותיר זרמים שאפשרו ריצה בתוך מים בעומק משתנה עד לסיום, לאחר כעשרים דקות.

עמידות
איני יכול להעיד על עמידותה של הנעל או עד כמה היא זוכה לחיות כראויה לשימוש באימוני ריצה וזאת משום שאת הסיכום הזה אני כותב פחות מחודש לאחר שהנעל אצלי. לעומת זאת הצלחתי למצוא סרטון המספר על מצבה של ה- 4 AdiStar Ride

הגזרה הטכנית:

ADIPRENE
בולם זעזועים הנמצא בעקב, שמטרתו היא ספיגת הזעזוע בזמן הנחיתה על העקב, ומניעת חזרתו למפרק הברך.

GEOFIT
מערכת המספקת תמיכה מוגברת לקרסול בעזרת ריפוד המעניק תחושה נוחה, בטוחה, יציבה ומאובטחת.

+ADIPRENE
בולם זעזועים הנמצא בקדמת כף הרגל, הקיים לאורך כל הסוליה. מטרתו העיקרית היא ניצול האנרגיה בזמן הנחיתה, והפיכתה לאנרגיית האצה הדרושה להמשכיות התנועה. בנוסף משמש כבולם זעזועים לכל דבר.

FORMOTION
יחידה נפרדת בעקב הנעל שמטרתה היא להתאים עצמה לתנאי השטח, ולדאוג לנחיתה טבעית של הרץ, מבלי שנרגיש שינוי כלשהו בזמן הריצה. כמו כן היא מסייעת לייצב את הרגל על משטח שאינו שטוח, ומשמשת כבולם זעזועים.

+PRO – MODERATOR
מערכת זו מספקת יציבות לרגל, ומונעת ממנה לקרוס פנימה. כמו כן, המערכת תורמת לתנועה רציפה של הרגל במהלך התנועה.

TORSION SYSTEM

מערכת השומרת על מעבר חלק מהעקב לקדמת כף הרגל. היא מאפשרת תמיכה, שומרת על יציבות הרץ וכן שומרת על מגע הרגל עם פני השטח.

CONTINENTAL
חברת צמיגים גרמנית שעובדת בשיתוף פעולה עם אדידס. החברה מספקת את הגומי האיכותי בו משתמשים בסוליות ברוב נעלי הריצה של אדידס. היתרון העצום שהגומי אינו מחליק במשטח רטוב והוא מאפשר אחיזה טובה יותר בשטח.

סיכום הבוחן:
ה- 4 AdiStar Ride העניקה לי הרגשה שלא חשתי מזמן עם נעלי ריצה. היא עוטפת את הרגל שלי באופן מושלם, מעניק נוחות ויציבות ברמה הגבוהה ביותר עבורי ועובדות אלו מספיקות כדי שתקבל את הציון הגבוה ביותר. מצד שני, במחיר שלה כדאי שהיא תהיה נעל מעולה, והיא אכן כזו.


שוב הבטתי במחיר ופתאום כמעט הבנתי מדוע מאשימים אותי בהתעשרות בזכות מבחני מוצרים, הנה טלפון מדביר, יכול להיות שזה קשור לשיחה הקודמת משרי?

ציון:     (מתוך 5) – ירדה נקודה על המחיר.
מחיר: 749

14.2.2013


יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי של אתר Shvoong ובעל הטור מציאות נושכת




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג