איך לא חשבו על זה קודם?

לא בטוחים האם הגיע הזמן להחליף את נעלי הריצה שלכם? אביזר חדש יפתור לכם את הבעיה בצורה מושלמת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לא בטוחים האם הגיע הזמן להחליף את נעלי הריצה שלכם? אביזר חדש יפתור לכם את הבעיה בצורה מושלמת

מאת:אביטל הירש

אחת השאלות העיקריות שמעסיקה כל רץ, בין אם הוא ותיק ובין אם רק התחיל לרוץ, היא "איך יודעים שצריך להחליף את נעלי הריצה?”. לנעלי ריצה, כמו לכל מוצר, יש אורך חיים מסוים. ההמלצה היא להחליף את הנעליים בכל 600-700 ק"מ. מומלץ לנהל מעקב אחר אורך חיי הנעל ולהחליפה בזמן, כדי להימנע מסיכון של פציעה כתוצאה משחיקת הנעל.  עם הזמן – והריצות – הנעליים נשחקות ומתבלות, בולמי הזעזועים שבהן כבר לא מבצעים את תפקידם כמו בעבר ויש להחליף אותן. 

עד היום, לא הייתה שיטה אלגנטית לדעת מהי הנקודה שבה יש להחליף את הנעליים בנעליים חדשות, וכל רץ מצא לבעיה פתרון משל עצמו – אם אתם שייכים לזן המסודר, ודאי ניהלתם רישום קפדני של כל הריצות שלכם, ולאחר שהגעתם לקילומטראז' מסוים, החלפתם את הנעליים. אם אתם קפדנים פחות, אולי נזכרתם בעניין רק כשהתחילו לכם כאבים בברך/אגן/כף רגל/כל מקום אחר. המצב מסתבך מעט כשאוחזים במספר זוגות נעליים ובמקרה של רצים בלגניסטים שלא תמיד מעדכנים את לוח הריצות שלהם.

בדיוק מסיבות אלה הומצא ה-MilestonePod. מדובר באביזר קטן, המושחל על שרוכי הנעל ומודד את מספר הקילומטרים שהנעליים עוברות בכל ריצה (בדיוק של 95% ומעלה). המעקב נעשה בצורה פסיבית לגמרי, ומביא לכך שהנעליים יוחלפו בדיוק בזמן – לא מוקדם מדי (בזבוז כסף) ולא מאוחר מדי (עלול לגרום לפציעה). 



צח גורן, מהוגי הרעיון למוצר, מספר איך חשב על הרעיון: "במשך שנים נשאלנו שוב ושוב בחנות שלנו על ידי אנשים שקונים נעלי ריצה את השאלה – איך נדע מתי להחליף  את הנעליים. ואז, יום אחד הרעיון הגיע, ומשם הדרך לפיתוח הייתה קצרה."



צח ושותפיו למיזם השיקו מהלך קראוד פאנדינג באמצעות פלטפורמת הגיוס אינדיוגוגו. באתר אינידגוגו ניתן לבצע הזמנה מוקדמת של המוצר ולסיע בהקמת קו היצור של המילסטון פוד.



צוות מיילסטון המורכב מחמישה אנשים, שכולם רצי מרתון ו/או אנשי ברזל, העובדים על פיתוח המוצר כשנה. הצוות מורכב מאנשים עם נסיון רב בעולם הריטייל, פיתוח החומרה והתוכנה ותחום השיווק. בנוסף לצוות הבסיסי, מעורבות בפיתוח מספר חברות חיצוניות.

איך זה עובד?
כשתרכשו בפעם הבאה זוג נעלי ריצה, כל מה שעליכם לעשות זה למקם את ה- MilestonePod על השרוכים ולשכוח ממנו. מאותו רגע, הוא יעקוב אחרי כל קילומטר שתרוצו ויציג בכל זמן נתון את הקילומטראז' המצטבר שרצתם עם הנעליים. בנוסף לכך יש תצוגה צבעונית – החל מצבע ירוק, שמשמעותו היא שהנעליים חדשות, דרך הצבע הכתום ועד לאדום, שיאותת לכם שזה הזמן להחליף את הנעליים. כשתגיעו לקילומטראז' הרצוי, תוכלו להחליף את הנעליים ולהעביר לנעליים החדשות את ה- MilestonePod. האביזר מתחבר למחשב בחיבור usb, כך שניתן  לאפס את הקילומטראז' בכל החלפת נעליים.



יכול גם להציל חיים
אבל זה לא הכל. ל-MilestonePod יש פונקציה חשובה נוספת. הוא מאפשר להכניס לתוכו מידע לגבי המצב הרפואי של הרץ – אלרגיות, רגישות לתרופות, מחלות כרוניות ועוד מידע זה עשוי להיות חיוני במקרה של הזדקקות לטיפול מציל חיים. כיום, בכל אמבולנס יש לפטופ ,וחיבור ה-MilestonePod אליו יאפשר להציג תוך שניות מידע רפואי חיוני, שעשוי להציל חיים. כמובן שכל המידע שעל ה-MilestonePod  נגיש, וניתן לשנות אותו במידת הצורך.



המוצר מוצע במספר רב של צבעים ועיצובים ונמכר בימים אלו במכירה מוקדמת באתר החברה במחיר הכרות של 14.95$ ויסופק בחודש מאי, לאחר מכאן ניתן יהיה לרכוש את המוצר בחנויות ריצה/טריאתלון נבחרות וכמובן באינטרנט.




לרכישה מוקדמת של הפוד מאתר החברה (בעברית)http://www.milestonepod.com/H

למעקב אחר התקדמות הפרויקט בפייסבוק https://www.facebook.com/MilestonePod 

6.1.2013

אביטל הירש
שוחה, רוכבת ורצה, לא בו זמנית. עורכת משנה בשוונג





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג