אוקלי – משב רוח רענן בשוק

ביום שני האחרון, התקיים מפגש מקצועי מרתק במלון דן אכדיה, הרצליה, עם ניצגות אוקלי העולמית ובנוכחות מנהל אוקלי האזורי. לכנס הגיעו רבים וטובים, ביניהם ספורטאי צמרת בארץ, כגון נינה פקרמן ויונתן מלכא, מאמנים כגון דלית שיף ורן שילון, ומנהלי ובעלי חנויות ספורט למיניהם בארץ. המפגש כלל בין היתר הדגמה על מהות הטכנולוגיה המתקדמת של משקפי אוקלי . תמר ברניס הייתה שם לדווח ולתחקר את הנוכחים על החידושים מבית אגנטק בכל הקשור לייבוא מותג משקפי השמש של אוקלי לארץ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ביום שני האחרון, התקיים מפגש מקצועי מרתק במלון דן אכדיה, הרצליה, עם ניצגות אוקלי העולמית ובנוכחות מנהל אוקלי האזורי. לכנס הגיעו רבים וטובים, ביניהם ספורטאי צמרת בארץ, כגון נינה פקרמן ויונתן מלכא, מאמנים כגון דלית שיף ורן שילון, ומנהלי ובעלי חנויות ספורט למיניהם בארץ. המפגש כלל בין היתר הדגמה על מהות הטכנולוגיה המתקדמת של משקפי אוקלי .
תמר ברניס הייתה שם לדווח ולתחקר את הנוכחים על החידושים מבית אגנטק בכל הקשור לייבוא מותג משקפי השמש של אוקלי לארץ

מאת:תמר ברניס


מותג אוקלי, המגלגל מחזור של 1.2 מיליארד דולר בשנה, ללא ספק הולך יד ביד בתודעה שלנו עם עולם ספורט ה – Outdoor על כל גווניו, בין אם אתה רוכב אופניים, רץ, גולש, עושה סקי או משחק גולף. אוקלי נמכר בכ-4000 חנויות ספורט באירופה, אך כאן בארץ, נכון להיום, המותג נמצא רק בכ-20 חנויות ספורט ואופניים.

עד לא מזמן, מי שזכה בארץ להנות ממשקפי אוקלי היו כאלו שהביאו אותם מחו"ל או כאלו שהסכימו להתפשר ולקנות זוג במחיר מופקע כאן בארץ ובמגוון דגמים מצומצם.
בתחילת 2011, אוקלי העולמית החליטה לעשות הפרדת כוחות בין ערוצי הספורט לערוצי האופנה והאופטיקה וחברת אגנטק, יבואנית שעוני פולאר, קיבלה לידיה את הזכיון הבלעדי ליבוא, שיווק ושירות של מוצרי אוקלי ספורט.

אז אתם בטח שואלים מה מיוחד בכך ולמה זה מעניין את הצרכן הישראלי הספורטיבי?
יוסי עלמני, מנהל מותג אוקלי בישראל, הדגיש שהשינוי המהותי ביותר הוא, שכעת היבוא נעשה ישירות מחברת אוקלי בארה"ב, וש"
אנו עתידים להרגיש בשוק הוזלת מחירים של כ-30% ושיפור עצום בשירות התיקונים וחלקי החילוף". וחדשות מצוינות למאותגרים אופטית כמוני, אוקלי עתידים בקרוב להתחיל לספק עדשות אופטיות מקוריות, בהזמנה אישית, והמשקף מובטח להגיע לבית הלקוח בין 10-14 יום בלבד. בנוסף אומר עלמני, כי אגנטק מתכננים להגיע לאירועי ספורט ברחבי הארץ עם עמדת שירות ייעודית של אוקלי, בה יוכלו לקבל שירות תיקונים במקום.

בכנס אוקלי ישראל, הוצגו יתרונות טכנולוגיית משקפי השמש הספורטיביות של אוקלי על פני מותגים אחרים, וכן הוצגה אסטרטגיית קידום מותג אוקלי ספורט בארץ, כשאחת המטרות העיקריות היא להגדיל את מספר נקודות המכירה מ-20 חנויות בארץ לכ-50.
מלבד משקפי שמש, עתידה אגנטק להביא לחנויות בגדי ספורט ואביזרי ספורט מבית אוקלי. 



בקרוב בחנויות הספורט המובחרות

ניסוי קטן בפיזיקה
אחת הבדיקות אותן ערך פרנץ גריטר, נציג אוקלי העולמי, בכנס הישראלי, היתה מיקוד שני לייזרים על נקודה אחת בקיר. כאשר הניח זוגות משקפי שמש שונים על נקודת המשק של שתי הקרניים, רוב רובם של משקפי השמש האופנתיים, וגם רבים ממותגי הספורט, גרמו לפיצול מחודש של נקודות הלייזר. תופעה זאת, ע"פ פרנץ, גורמת לעייפות העיניים מכיוון שהעין צריכה להתאמץ למקד את הראייה מחדש, לאורך זמן הרכבת המשקף, דבר הגורם לאיבוד של כ-15% מהאנרגיה בעת פעילות ספורטיבית. לעומת זאת, בעת ההדגמה עם משקפי השמש של אוקלי, הנקודה הייתה ממוקדת, ללא פיצול. 

רודי פרוג'קט VS אוקלי
למרות שיש בישראל נאמני אוקלי המסתתרים כאן ושם, כצפוי, הקהל בכנס היה מורכב מלא מעט נאמני "רודי" אשר ניסו בכל הכוח לאתגר את ידידינו פרנץ בשאלות ובדיקות בהדגמות. אך פרנץ, הבטוח בעצמו ובמותג אותו הוא בא לשווק, לא נרתע ואף ציפה (עקב הכנה מוקדמת) לשאלות מאתגרות מקהל "הרודי" העקשן. רגע מבוכה לא קטן היה כאשר פרנץ, בעת ההדגמה עם קרני הלייזר, לקח זוג אחד של משקפי "רודי" (לאחר שבדק בבקשת הקהל כ-6 זוגות קודם לכן) ושם אותם על קרני הלייזר. לעומת זוגות "הרודי" הקודמות שבדק, זוג זה הראה תוצאה מפתיעה במיוחד, כאשר נקודות הלייזר היו ממוקדות להפליא. פרנץ עמד נבוך וקצת גמגם עד ש"תפס עצמו" והסביר שלא ראה דבר כזה מימיו ושרודי אכן הם חברה המייצרת עדשות טובות מאוד. אך כמובן שפרנץ לא יצא מובס מרגע זה והספיק להכניס עקיצה על כך ש"רודי" לא מצליחה להביא תוצאות אחידות בכל זוגות משקפי השמש שלה, וזה לעומת אוקלי שהתוצאות אחידות בכל הזוגות, ללא יוצא דופן. 


אלקו סניד'רס, מנהל אזור אירופה של אוקלי


אז מה מייחד את אוקלי מול המתחרים?
1.   100% הגנה מפני קרינת  A (age),B (burn),C (cancer) UV
2.   עקומת העדשה אינה יוצרת עיוות אופטי – אוקלי הוסיפו מימד עובי לעדשה, בעיקר במרכזה, דבר המבטל את תופעת העיוות. דבר זה חשוב מאוד כי זה מונע עייפות וכאבי ראש.
3.   ציפוי הידרופובי לעדשות – ציפוי נגד רטיבות המאפשר ניקוי קל ויעיל של העדשות, מבלי להשאיר שאריות שומניות.
4.   רזולוציה מצוינת בעדשות הפולרויד – מפחיתות השתקפות אור ממים, שמש ושלג, דבר הנעים יותר לראייה.
5.   באפון ובאזור האחיזה לאזניים, משתמשים בחומר ייחודי בשם Unobtainium אשר אחיזתו משתפרת בתנאי לחות, דבר המונע החלקה של המשקף מהחוטם בעת מאמץ.
6.   עמידות גבוהה של העדשות – אינן שבירות ומעניקות הגנה מקסימאלית תחת לחצים שונים ומגוונים (פרנץ הדגים בסרטון כיצד עורכים את מבחני בדיקת העמידות לעדשות: מול עוצמת פגיעה במהירות ומול עוצמת פגיעה של מסה).

לסיכום, נראה כי רוח רעננה, צעירה "וקולית" מתחילה לנשוב כיום בשוק משקפי השמש הספורטיביות בארץ. בכך אולי סוף סוף נזכה לראות קצת גיוון על חוטמם של הספורטאים הישראלים, קצת יותר צבעוניות והרבה יותר עיצובים מדליקים. 




 תמר ברניס- רצה, רוכבת ובעיקר רוכבת ורצה




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג