אופני סגל – צרכנות "כחול לבן"

ישראל כבר מזמן הפכה למעצמה של תרבות פנאי. עשרות אלפי אנשים מוכיחים זאת ברגליים, בידיים, בכבישים, בחופי הים ומכוני הכושר מידי יום ביומו. המוצרים הנלווים לרוב מיובאים. אך בשקט בשקט התעוררה לה תעשייה מקומית ענפה אשר נותנת תחרות וחשוב מכל, מספקת מקומות עבודה. זהו סיפורה של חברת האופניים סגל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ישראל כבר מזמן הפכה למעצמה של תרבות פנאי. עשרות אלפי אנשים מוכיחים זאת ברגליים, בידיים, בכבישים, בחופי הים ומכוני הכושר מידי יום ביומו. המוצרים הנלווים לרוב מיובאים. אך בשקט בשקט התעוררה לה תעשייה מקומית ענפה אשר נותנת תחרות וחשוב מכל, מספקת מקומות עבודה. זהו סיפורה של חברת האופניים סגל

מאת:תמר ברניס ואילן גולדמן

בייבי ס.ה.ל אלובין


סגל בייק נולדו מתוך ס.ה.ל אלובין, קבוצת מפעלים בבעלותה של משפחת סגל. המשפחת רכשה את ס.ה.ל אלובין בשנות ה- 90 וכיום היא אחת מיצרניות האלומיניום הגדולות בארץ. עם הרכישה החלה החברה לייצא את הפרופילים שלה לחו"ל וכיום היא מייצרת קרוב ל- 3000 פרופילים לתעשיות הסולאריות, צבאיות, לשימוש רכיבים אלקטרונים ועוד. בחברה מועסקים 240 עובדים, רובם עובדי ייצור, אשר מתגוררים באזור הצפון. אגב, אם מעניין אותכם לדעת, המחזור השנתי של ס.ה.ל אלובין נע בין 150 – 200 מליון ש"ח בשנה.

קובי גל הוא מנכ"ל סגל בייק ומשמש גם כמנהל התפעול של ס.ה.ל אלובין. בשנת 2003 החלה החברה בפיתוח תעשיית מגנזיום הנחשב כחומר קל וקשיח (33% קל יותר מאלומיניום) ועל כן החליטו בחברה לנסות לקחת חומר זה ולשלבו עם מוצרי צריכה פופולאריים הדורשים תכונות אופי של קשיחות ומשקל קל, כגון: הליכונים, וסולמות.

גל סגל, מבעלי החברה, טריאתלט ורוכב אופניים
, ראה את הפוטנציאל בשילוב המגנזיום גם בתחום האופניים. בשנת 2006 יצאו השלדות הראשונות לשוק, כולן יוצרו בעבודת יד. באותה השנה, יוצרו 30 שלדות בלבד ואלו נמסרו למקורבים כשלדות מבחן. דמויות ידועות בענף הן אלו שנבחרו לבחון את השלדות, ובניהם עודד דנון, איתי גרואג ועוד. הסמל שנבחר לייצג את חברת האופניים הוא השחף, באנגלית Seagull. למרות שהאיות (באנגלית) של שחף (Seagull) אינו כמו סגל (Segal) הסימליות, היפה והמתבקשת, של ציפור ומעוף הביאו את החברה לאמץ את סמל השחף, הציפור, לשלדות המיוצרות על ידי החברה.

איתי גרואג מחזיק שלדת מגנזיום של אופני סגל
איתי גרואג מחזיק שלדת מגנזיום של סגל בייק (צילום: תמר ברניס)



השלדות הראשונות של סגל שקלו פחות מקילו (קרוב ל- 800 גרם), בהתאם למה שהיה מקובל באותה התקופה, אך אלו התגלו כפחות עמידות לאורך זמן. כיום החברה עברה לייצור שלדות מעט כבדות יותר. "אנחנו רוצים שהאופניים יחזיקו" אומר איתי גרואג, מנהל המכירות והשיווק של סגל. גוארג היה מרסק השלדות אשר דאג להחזרתם לפיתוח נוסף אצל קובי גל, ה"אב" המתכנן של השלדות והמוח ההנדסי מאחורי הפיתוח. גיאומטריית השלדות של סגל בייק הועתקה בזמנו מהמקובל בשוק ולה נעשו ההתאמות הנחוצות.  

מגנזיום ישראלי


החברה הישראלית, ס.ה.ל אלובין, היא למעשה מבין החברות היחידות בעולם היודעות כיצד לעבוד עם מגנזיום. גרואג: "התוצאות בקשיחות והנוחות בתחום האופניים מדברות בעד עצמן". שסגל לא המציאו את הגלגל. המגנזיום כבר היה בשימושן של חברות האופניים כמרידה ופינרלו, אשר הציגו אותו לשוק בתחילת שנות ה- 2000. אך בסגל לקחו את זה שלב אחד רחוק יותר והמשיכו בפיתוח אופני המגנזיום. כיום החברה יכולה להתגאות בכך שהיא היחידה המשתמשת בסגסוגת של 97% מגנזיום.

בסיור המודרך, ברחבי המפעל
, ניתן לראות את פס הייצור של האופניים. מהשלב הראשוני ביותר ועד לאופניים המוכנים למכירה בחנות או לאספקה אישית לבית הלקוח. בזמן הסיור, הסביר לנו גוארג כי ייצור השלדה אורך בין יום ליום וחצי. התהליך עובר בקרת איכות פנימית והמוצר מאושר כמובן על ידי מכון התקנים הישראלי. סגל מייצרת הכל "כחול לבן", כולל החלקים הקטנים ביותר במוצר.

איתי גרואג ליד מכונות המסועים (צילום: תמר ברניס)




כל האופניים מיוצורת בעבודת יד (צילום, תמר ברניס)

חברת סגל מייצרת כיום בין 200 ל- 250 שלדות בשנה. אלו מכונות הדור ה- 3. את השלדות והאופניים של סגל בייק ניתן למצוא ב- 3 חנויות: "סיגמא", "גלגל בנימינה" ו"אופני האלוף" של שמשון מאיר. בנוסף מיוצרות אופניים בהזמנה אישית. בחברת סגל קיימת חטיבה אירופאית הממוקמת בהולנד ונמצאת תחת פיקוח במטה הישראלי. "הכל כחול לבן גם בגולה", מספר גוארג. בסגל שואפים לחשוף את המותג עוד יותר מחוץ לישראל ולקברניטי החברה יש חלום, אולי פרוע, שקבוצת פרו טור תרכב על אופניהם. "אנחנו יכולים כבר היום לעשות זאת, האמצעים קיימים אך אנחנו מעדיפים לצבור ניסיון בשוק". עד שיעלו על האופניים רוכבי פרו טור רוכב עליהם אלוף העולם בקטגורית המאסטרס, פרדי קלר, אשר הגיע לישראל להשתתף באליפות אופני הכביש הפתוחה בה הוא גם ניצח.


פרדי קלר על שלדה של סגל בייק (צילום, Patrick van Gemert)



תפוצת סגל בייק מתחלקת: 50% בארץ ו- 50% לחו"ל. ארה"ב הינה יעד השיווק המאסיבי הבא, במיוחד לאור העובדה כי יהודי ארה"ב מאוד נלהבים לרכוש מוצרים מתוצרת כחול לבן. מטרתה הסופית של סגל היא להיות מוכרת ובעלת לקוחות מרחבי העולם.

וכמה יעלה לכם לרכב על שחף?


מחיר שלדה, הכוללת מיסבי היגוי, מוט אוכף, אוזן, מעביר אחורי ומזלג הוא 6,300 שקלים. מחיר אופני מגנזיום שלמות, עם מערכות של קומפניולו ולוצ'ה וגלגלי חמסין, אפשר לרכוב במחיר התחלתי של 7,400 שקלים. אופני קצה של חברת סגל, המצוידות במערכות קומפאניולו סופר רקורד(Super Record) תצטרכו להפרד מסכום של  22,840 ש"ח. האופניים, בכל טווח המחירים, מגיעים גם עם אופציית ייצור בהתאמה אישית (קאסטום) ובתוספת תשלום סמלית תקבלו מדידה לטובת התאמת מידת השילדה אצל מומחה.

היתרון הגדול ביותר בסגל בייק הוא האפשרות לייצר אופניים בהתאמה אישית (קאסטום). סגל זולים משמעותית ( 15% – 30%) מהמתחרים וסך הכל, התמורה בעד המחיר נראית משתלמת. גוארג מוסיך כי בחברת סגל: "מציעים אספקה של אופניים בהנחה לקבוצות עם התאמה מיוחדת של צבע, במידת הצורך". היתרונות של החברה כישראלית הם בהתנהלות בנושאי אחריות מול החברה. אלו פשוטים וקלים. ישנו יתרון עצום באספקה מהירה, בהתאם לצרכיו האישיים ביותר של הרוכב. אספקת האופניים תתבצע עד 21 ימי עבודה לשלדה בהתאמה אישית (קאסטום). החברה אף "תצ'פר" אותכם באופני ביניים עד תקופת האספקה (למשל אם האופניים דורשות תיקון רציני ולא ניתן לרכב עליהם לאורך זמן).


איתי גרואג (מימין) ופרדי קלר (משמאל) על סגל בייק (צילום, תמר ברניס)


יתרון נוסף, של חברת סגל, היא האפשרות שלקוחות יכולים גם לקבל אופני מבחן. במקרה זה, נציגי החברה יגיעו אליכם והאספקה היא עד בית הלקוח. בונוסים נוספים הם סדנאות טכניות שהחברה מקיימת ואופצית רכישה של 1+1, עסקה משתלמת עבור הורים לילדים רוכבים. ההורים רוכשים אופניים והילד יכול לקבל החלפה של שלדה ללא עלות, כאשר מידת השלדה הראשונה כבר אינה מתאימה לילד.

לסיכום, היתרון החשוב מכל ברכישה אצל סגל הוא אנחנו – אנחנו חוסכים, אנחנו מתפרנסים, אנחנו נהנים.


תמר ברניסתמר ברניס
עורכת משנה של אתר שוונג – רצה, רוכבת ובעיקר רוכבת ורצה.
[email protected]



אילן גולדמןאילן גולדמן
עורך המשנה של אתר שוונג – אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי צולע בעל תואר במזרחנות


כל הכתבות של אילן גולדמן במדורמזרח תיכון חדש

קישורים: צרכנות, שוונג שופ, אופניים




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג